• Duchess

14 juli 2007, del tre

Oj, den gamla tråden har gått i graven! Hoppas att alla 070714-brudpar hittar hit istället :)

• Svar på tråden 14 juli 2007, del tre
  • Örebroare

klotjohanna:
    Hej! Skönt att höra att någon håller med!

Lyckokaka låter spännande! Vart får man tag på det och vad kostar det ungefär? Polkagrisar är ju smart för att det inte smälter, men om man lägger ner så mycket tid och pengar på att göra/köpa fina presentaskar vill man ju att det ska vara en lite finare gåva, eller vad tycker du?

Jag hörde om någon som la i tulpanlökar, fast många av våra gäster har inte egen trädgård... jag skulle helst vilja ha någon liten gåva som alla kan spara och uppskatta, men ändå inte är för dyr... hm, inte lätt det här...

• klotjohanna

Örebroare:
    Jag tänker likadant med polkagrisarna..... Lyckokaka vet jag att jag har sett recept på här på BT någonstans tror jag så man kan baka sina egna om man vill......
    Kommer dock inte ihåg men jag ska googla lite så återkommer jag....

• Örebroare

klotjohanna:
    Tack så mycket! Jättesnällt! Har du bakat Lyckokakor själv någon gång? Jag får prova baka sen och om det blir bra så är det en toppenidé!!!

• klotjohanna

Nej jag har aldrig bakat själv..... tänkte också testa någon dag.
    Det svåra är nog bara vad man ska skriva på lapparna......

• Örebroare

Ja, precis! Men det borde också gå att hitta! Förmodligen finns det nånstans på internet, ska kolla lite, annars finns det ju sånna här visdomsord på t.ex. Libris.

• Örebroare

Det finns här på BT annars, under "Citat och ordspråk" Där finns det massa fina ordspråk som man kanske kan ha i kakan?

• klotjohanna

Åh gud vad bra.... det hade jag inte sett... perfekt!

• Andromeda

Örebroare:
    Bra att du påpekade det, det är kul när man pratar med varandra...Märket är iallafall Shades, men jag kan inte hitta min sko på deras hemsida.. man kan väl inte lägga upp bilder här direkt ??!

Måste rätta mig själv ang. ringen det var tom 9 stenar ;) 1 st 0.04 i mitten, sen är det utåt från mitten 1 st 0.03, 1 st 0.02, 1 st 0.03 och slutligen 1 st 0.01 .

Det är bara den mittersta största diamanten som är centrerad på ringen, de övriga är utåt kanterna och oregelbundet placerade.. har ingen bild Vigselring Signo 0,185 tw/si
    Kolla på

www.jempguld.se

och sök på Artikel Nr. och nummret B029 så har du en hint lite hur den kommer se ut.. Jag betalar bara 2800 men då har jag själv 6 st 0.03 carats stenar och gammalt guld inlämnat..

www.shadesshoes.com/collection.asp

Vi har inte tänkt beställa några saker att ge till gästerna..

Svar på tråden 14 juli 2007, del tre