• Duchess

14 juli 2007, del tre

Oj, den gamla tråden har gått i graven! Hoppas att alla 070714-brudpar hittar hit istället :)

• Svar på tråden 14 juli 2007, del tre
  • Gabbies

jag fick också byta datum förut men det var från 7/7 till 14/7 detta pga en stor bilträff som inträffar varje år här i Västerås pga den första helgen så de e nästan omöjligt att genomföra ett bröllop då..

• lightfish

Hej tjejer!

Hur går det för er? Här går det framåt men mycket kvar! Trist att det är en del av er som måste byta datum, jag bytte ju själlv från den 7/7 till den 14/7 men ni är så trevliga så ;)

Nu ska vi bara bestämma typsnittet till inbjudningarna så kanske vi kan lyckas få iväg dem snart! :)

Det är svårt att ha brudklänningen, ja hela outfiten hängandes här i sovrummet och INTE prova eller springa och titta in i garderoben :D

Har alla hittat sina klänningar nu?

• Örebroare

lightfish:
    Vad skönt att ha klänningen och allt klart! Jag ska precis börja sy upp min klänning, sömmerskan har beställt tyg så den är långt ifrån färdig!

Vilka typsnitt funderar ni på? Vill du se mitt?

Är du medlem på FL också? Jag skrev till dig där om du kallar dig samma sak!
    Kram

• lightfish

Örebroare

Japp, det är jag på FL, nu vet du hur jag ser ut ;)

Ja, vore inspirerande att se ditt typsnitt. Vi har lite huvudbry här... :)

Vad blev det för klänning? Och sy upp? Hur mycket kostar det egentligen?

• Örebroare

Hej lightfish!

Vi hade faktiskt både "vivaldi" och "edwardian script". Om jag får din mailadress kan jag skicka kort på hur inbjudningarna ser ut!

Ja, jag ska sy upp en klänning i äkta duchess-siden. Den blir en axelbandslös klänning med drapering med ganska långt släp och med klädda knappar i ryggen. Det är ganska dyrt att sy upp, kommer gå på ca 10.000 kr. Men jag hittade verkligen ingen klänning som jag tyckte om i bröllopsbutikerna här runt omkring!

• Örebroare

Hej brudar!
    Är det någon som tänker överraksa er blivande på bröllopet? T.ex. med en sång eller dikt, eller tal eller annat?

• Starstruck

sååå...än e det inte bestämt pga av av att det är så svårt at thitt alämplig lokal...men jag kanske blir en 14/7 2007 brud. vi hade bokat datum 7/7 men det verkar bli svårt med allt det datumet...=) so i might be one of u guys!var bara tvubngen att säga det!

kram kram

• Örebroare

Starstruck :
    Lycka till med lokalen och välkommen hit om det blir den 14 juli!!!

• lightfish

Örebroare

Hej tjejen!
    mejla på du: lightfish79@hotmail.com
    Tack för att du vill dela med dig :)

Ingen bild på klänningen?

Angående överraskning, nej. Han skulle tycka det var jätte jobbigt.

• Örebroare

lightfish :
    Nu har du mail!!!

Nej, jag har tyvärr ingen bild på klänningen, eftersom jag ska sy upp den så har jag bara skisser, men du får se sen när den är klar!!!

Nu är äntligen min älskling hemma, vi har haft en underbar dag! Nu ligger han och sover, han har sovit fem timmar de senaste 60 timmarna... vet inte om jag släpper iväg honom någon mer gång!

Svar på tråden 14 juli 2007, del tre