• Duchess

14 juli 2007, del tre

Oj, den gamla tråden har gått i graven! Hoppas att alla 070714-brudpar hittar hit istället :)

• Svar på tråden 14 juli 2007, del tre
  • Andromeda

För oss kostar fotograferingen 2 timmar 2800:- men får lägga till 150:- extra för varje person utöver på porträttbilderna (3 barn och en bestman) Sen om vi vill ha andra bilder från gäster och vigsel kostar timpenningen 495 kr/timme och varje 10x15 bild 150:-...(kändes lite dyrt)?

• frokennina

Idag kom inbetalningskort på festen (delbetalning) Nu känns det som att det är på riktigt

• Örebroare

I helgen har jag jobbat med inbjudningkorten, det tar så himla lång tid! Men det är roligt också! Vore kul att se alla era kort sen när dom är klara!!!

På torsdag åker jag till USA, New York! Ska bli häftigt att uppleva staden som alla pratar om! Men framför allt ska det bli underbart att träffa min M2b igen som jobbar där nu. När jag kommer hem ska jag skicka ut inbjudningskorten!!! Nästan inga av våra vänner vet om det, så det blir kul att avslöja hemligheten! *myser*

Hoppas allt är bra med er tjejer!?

• lightfish

Örebroare

Vad kul att vara klar med korten! Ingen bild att visa? Vi kör en halvfärdig variant ;)Men visst, vi kommer pyssla lite vi med. Nu är det ju bara inbjudningarna först och främst men sen blir det alla andra grejer; som vigselprogram, placeringskort/meny och sen tackkort.

Vad spännande att få åka till New York, dit vill jag verkligen också åka!!! Hoppas du och blivande får det mnysigt när du är där!

Annars är allt bra :)

• Örebroare

lightfish :
    Hej!
    Vad mycket du skriver! Kul! Jag är inte riktigt klar med inbjudningarna, men när dom är klara lovar jag att visa bilder!

Jag vill gärna se bilder på dina också sen!

Ja, New York blir häftigt! Jag som brukar vara så orolig för allting är inte ett dugg orolig nu, tänker bara på att jag ska få träffa M2b! Inte på att jag ska flyga själv!

Vad ska ni ha för färgtema på bröllopet? Har ni bestämt det?

• BrudJuli2007

Hej!

I helgen gick det äntligen lite framåt. Har i princip spikat gästlistan och nystat upp vem som ska ha vilken roll. Att välja Tärna är ju jättesvårt!!!

Örebroare: Ha det bra i den stora staden :) Det är en häftig känsla att komma till Manhattan för första gången speciellt om man kommer genom tunneln (kan inte namnet). Man åker på en stor väg och in i en lång tunnel och så är man helt plötsligt mitt ibland alla skyskrapor när man kommer ut ur tunneln. Svårt att beskriva, men det minnet sitter fast :)

• BrudJuli2007

Färgtema är svårt... Men min sambo har hittat någonting som går i rött som han vill ha på sig (skulle tro en slips eller väst eller något). Vi ska inte se varandras kläder så jag vet inte vad det är, men jag tror att det gör att vi kanske hamnar i färgerna rött, guld och vitt... (guld på inbjudningarna)

• frokennina

ÅÅÅ vad avis jag blir, NY är en superhäftig stad Ha det underbart....
    Vi kommer ha silver, vitt och stark rosa (inte chockrosa) som "våra" färger
    Kom precis hem från gymmet, bara ska ner 7 kg innan juli

• lightfish

Örebroare

Så nyfiken på allas inbjudnigar & ja, på allas bröllop överhuvudtaget! Ska bli kul att få visa alla bilder sen! Pushade just på mitt lilla datasnille här hemma att vi ska få en fin bröllopssida :) Så nu är det bara att vänta ;)

Om färgtema:
    De färger som vi sagt nu är lavendelblått, rosa, vitt och grått. Känns som ganska lagom färger som passar oss, vi är ganska enkla av oss på det sättet. Så inbjudningarna kommer ha alla färger, fast själva kortet är vitt.

Själva då?

• Gabbies

vi har lila (allt mellan ljust och mörkt) och creme som färgtema..

Svar på tråden 14 juli 2007, del tre