• tree

Stockholmsbrudar nya kompisar 4

hej alla! sedan nummer 3 ska stänga inom 3 dagar har jag börjat med en nu tråd!

gammal tråd www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1899398.html

För er som inte sett vår tråd tidigare så kan jag berätta att vi är ett gäng som både har gift sig och som ska gifta sig som umgås och fikar lite då och då. Alla nya som känner för fika är dock hjärtligt välkomna att hänga på i tråden.

• Svar på tråden Stockholmsbrudar nya kompisar 4
  • Froggys

Det låter som om ni hade trevligt i tisdags. Hoppas ni alla hade en jättemysig Alla Hjärtans dag också!

Wunja - jag hade inte din mailadress. Hade du inte en speciell bröllopsmail?

• Cavatina

Wunja: "Ej gå barfota", det är ju endast då jag kan gå normalt öht... HAr fixat tid på privatklinik nu så jag kan nog gå i juni om jag har tur. Om jag inte döms som hopplöst fall vill säga. Tack för tips o råd!

Froggys: Tack! Hoppas du hade en trevlig alla hjärtans du också! Vi firade härhemma med att ha tvättstugan, haha. Romantik på hög nivå...

• Wunja

Froggys: Du får gärna skicka ett mail till aunt_pol (snabel-a) spray.se, så svarar jag med min "riktiga" emailadress! (spray-adressen använder jag mest för skräp)

Vi firade Alla hjärtans dag hemma med en smaskig trerätters, vin och film. Men vi tvättade vi också ;)

Cavatina: Det löser sig säkert på ett eller annat sätt! Håller tummarna!

• tree

vi har precis kommit hem från operan! vi såg la triviata! underbart! jag gråtade så mycket!

• Gumsestumpan

Hej!

Vilken aktivitet det har varit! Bara för att jag glömde att titta på hela dagen...

Var du på konserten Cavatina? Förra året var det också en bröllopskonsert men jag såg det för sent och vi var upptagna så vi kunde inte gå. Om jag hade vetat det innan hade jag nog velat gå nu. Det hade passat bra för M var upptagen på annat håll... för han skulle inte ha velat följa med. Jag är glad att jag fick med han in i kyrkan och säga ja.

Jag vill också vara med i fotinläggsdebatten... Jag tycker att de verkar ganska bra på löplabbet (i alla fall på kungsgatan). M var och köpte skor för några veckor sedan och då pratade jag med dem om inlägg för hålfötter. De hade både helgjutna inlägg och halvfotsinlägg som de värmde upp och formade efter foten. Jag ska inom ganska snar framtid ta mig dit för att få hjälp.

Vi hade också en ganska mysig alla hjärtans. Jag hade köpt en lyxsemla till M och hade tänkt köpa gelehjärtan till mig men de var slut. M kom hem med två lyxsemlor så vi har ätit semlor i två dagar... Mums!

Terri, skoj att operan var bra! Jag har lite svårt med opera men tycker att musikaler är väldigt bra. Vi har bokat massa musikalbiljetter till hösten så det ska bli skoj!

Tack för i tisdags! Vi får göra om det igen...

• Cavatina

Gumsestumpan: Nej, jag/ vi kom inte iväg, jag kan inte gå... Är hemma från jobbet men har fått tid hos nån privatklinik(?) på östermalm i mars så jag slipper iaf vänta till maj-juni. Alltid något. Jag sitter här och vaktar BT när jag inte letar bukettinspiration. Tror ni det blir grällt med gula rosor och mycket grönt? Jag hittar inga bilder på "pudergula" rosor, bara på knallgula och champgnefärgade. Finns det mildgula ranunklar?

Terri: Åh, jag hade också velat se opera! Jag gillar sånt (OCH musikal OCH teater OCH konserter.)

Sen kan jag tillägga att jag, efter att ha läst här, tänker önska mig semla som fredagsgodis. Får se om det blir lyxvarianten, haha.

• Gumsestumpan

Tråkigt att du har blivit värre, Cavatina! Ska du vara hemma från jobbet ända till i mars? Eller du kanske inte vet för det blir kanske bättre när du är hemma och vilar...? Jobbigt! Jag håller tummarna för att det ska bli bättre!

Jag tror det kan bli fint med knallgula rosor. Man kan ju bryta av med grönt i buketten och då tror jag inte att det blir för grällt. Jag pratade med min mamma om gula rosor innan mitt bröllop. Hon kommenterade att gula rosor betyder falskhet... Tidigare har jag hört att det är vänskap... Om man nu bryr sig något om "blomsterspråket".

Lyxsemlorna på Gunnarssons är inte att förakta... De är riktigt goda!

• Cavatina

Hihi, har också hört det där med falskhet... På en del hemsidor står det att gula blommor symboliserar "vänskap", på andra "falskhet" och på en del att det betyder "du är ljuset/ solen i mitt liv". Vad ska man tro på, tro på, tro på, när, tro på när allt är såhär?

Jag är en stor vän av gult, men vill nog ha en mildare variant än det knalligaste. En bukett i denna stil ungefär:

www.svartbrud.se/Galleri.asp&ImgID=4465&BrudID=179
    Men utan "hänget", alltså bara själva den runda buketten. Vad tycks?

• Cavatina

Gumsestumpan: Förhoppningsvis behöver jag inte vara hemma tills mars, är hemma nu och vilar upp resten av kroppen som felbelastats och gett mig värk. När det gått över hoppar jag vidare!

• Wunja

Cavatina: Stackare! Jag hoppas som sagt verkligen att det löser sig för dig. Du får rapportera!

Nog måste det väl finnas mildare gula färger på t.ex. rosor? Mitt tips är att du frågar en florist, de brukar ju ha bra koll på färgnyanser. Tror dock att buketten kommer att bli fin i vilket fall, gult och grönt låter som en vacker kombo :) Gillar förresten buketten på bilden!

terri: Vad kul att operan var så bra! Har inte sett La Triviata, men kanske skulle försöka ordna det! Jag tycker om en del operor men inte alla, så det är bra att få någon form av recension :) Gillar för övrigt också konserter och musikaler!

Jag är inte så mycket för semlor, men vi tänker lyxa till det i kväll med chokladfondue på Toblerone :D

Svar på tråden Stockholmsbrudar nya kompisar 4