Mars/April brudar!!!
Jag tänkte att eftersom vi verkar vara så få Mars o Aril brudar så kanske vi kan slå ihop en tråd o få lite mer vakenhet i våra trådar, vilket alltid är kul!
Vad säger ni brudar??
Jag tänkte att eftersom vi verkar vara så få Mars o Aril brudar så kanske vi kan slå ihop en tråd o få lite mer vakenhet i våra trådar, vilket alltid är kul!
Vad säger ni brudar??
Jag har fått FYRA svar på inbjudan! Samma dag som de damp ner i folks brevlådor.. visserligen var svaren från min slave of honour, toastmaster och hans sambo samt min mor. Men i alla fall, TJOHOO!!
Och jag går o är lite irriterad över att inte hört ett ljud från mer än hon jag gjorde inbjudningarna tilsammans med, och sen ett vänpar till. Ingen annan och de fick korten i förrgår!
Jag hade hoppats på att svärisarna skulle ringt i går, icke sa nicke. Men de ringer visserligen enbart om de vill ha barnvakt eller kan få ut något annat för deras egen fördel från deras son :( :(
Twentyfirstofapril
Av erfarenhet så kan jag säga att folk brukar vänta till sista sekund innan de ringer och tackar ja. Jag tror det ligger i den svenska naturen... Själv har jag fått 17 svar hittills vilket är ett stort WOW, men väntar på 48 svar till så det är en bra bit kvar. Vårt sista osa är 17 februari så jag oroar mig inte ännu.
Vår sista osa är på söndag... är jättespänd på vilka som till sist beslutar sig för att komma eller ej.
I princip hela min släkt har svarat, det är bara två par som inte sagt något än (det är inte så mycket då hela släkten är på ca 45 pers). Alla som svarat än ska komma i alla fall.
Jag tror också att folk väntar lite, det tog ett tag innan våra gäster började ringa och anmäla sig.
Men visst kan man bli besviken, har en "kompis" som inte ens sagt grattis och hon har vetat att vi ska gifta oss sen innan jul. Vissa saker som hon sagt har dock kommit till min kännedom, tyvärr är det inte så mycket positiva saker Jag hoppas att hon inte kommer...
Min blivande har också en barndomskompis som inte sagt ett knyst. Är lite orolig att inbjudningen inte kommit fram. Vi vet att det är ett par som inte fick sin inbjudan.
Prata med era vänner!!! Jag pratar bröllop i parti och minut och då kollar jag även med dem att de fått inbjudan. Vi har "bara" bjudit folk vi umgås med nära och ofta så då vet man ju om det fått den eller inte och om det är ngt problem med datumet som bröllopet är eller inte. Vi har bjudit 70 st så det är en hel dem kvar som inte svarat, OSA sista dag om en vecka Men som många sagt till mig, "Oj, ja just det man ska ju OSA med, det är så självklart att vi kommer så den detaljen har vi glömt"
Men samtidigt, tänk va hemskt om nån inte fått inbjudan o sen pratar om bröllopet men inte tror de är bjudna!! Men vi sa så att efter nästa fre så kollar vi vilka som inte svarat (vet att min bestman inte kommer ha svarat, ja; jag ska ha en tärna o en bestman och min blivande likadant, vi har nämligen båda två våra närmsta vänner som är en kille o en tjej). Men då kan man ju lite fint fråga om de ska komma el ej o då lär man ju märka om ngn inte fått inbjudan. Ska iväg o fixa nytt pass nu till bröllopsresan, Suck, i gamla namnet för att det går ut nu o sen dit o fixa ett till efter bröllopet i nytt namn
Ja, på måndag får man väl ringa runt till dem som eventuellt inte svarat och kolla så de fått inbjudan. Men jag tänker inte ringa till någon innan sista osa-datumet. Alla har ju inte förstått finessen med att man ska ringa och tacka nej också
Hihi, störande med passet. Skaffade ett nytt i somras och kom på att jag måste skaffa ett nytt till nu. Fast det är kanske bra, för jag ser hemsk ut på kortet som de tog (man är ju lite fåfäng).
Måste ringa till restaurangen också, vi måste ju bestämma meny. Vi har fått lite förslag men det var ingen varmrätt som kändes så bra så vi vill ha lite mer förslag.
Jag har problemet med att vi inte har skickat ut inbjudan till tre av min M2B's kompisar pga av att han inte har lyckats fixa fram deras adress. Jag håller på att bli GALEN på honom. Hotar med att ta hans mobil och ringa de själv, men då blir han skitsur. M2B skyller hela tiden på att han har för mkt att göra vilket är delvis sant, men tycker att det är så PINSAMT om de får höra genom andra att de är bjudna och själva har de inte fått ngn inbjudan. NEJ, nu går jag och tjatar på honom igen, för jag vill posta de idag, SLARVGUBBE!! (Känns bättre nu när jag fått gnälla av mig
)
Hej tjejer, var är ni? Sitter alla klistrade framför tv:n och tittar på Let's Dance? Själv springer jag fram och tillbaka i reklamen ...
jag är hääär! Småtittar oxå lite på Let`s dance, allt medan jag springer mellan datorn o vaktar elden i kaminen o hindrar mina katter från att slåss. Är grässambo ikväll, eller ja, i 10 dagar till. Sambon jobbar utomlands...