Mars/April brudar!!!
Jag tänkte att eftersom vi verkar vara så få Mars o Aril brudar så kanske vi kan slå ihop en tråd o få lite mer vakenhet i våra trådar, vilket alltid är kul!
Vad säger ni brudar??
Jag tänkte att eftersom vi verkar vara så få Mars o Aril brudar så kanske vi kan slå ihop en tråd o få lite mer vakenhet i våra trådar, vilket alltid är kul!
Vad säger ni brudar??
Om jag skickar ut inbjudningarna nu månadskiftet jan/feb, är jag för tidigt eller försent ute då?? :) Hur har ni andra gjort eller hur ska ni göra?
Och är det fler som tänker göra inbjudningskorten själva? Berätta! :)
Justa ja, en fråga till! :)
Är jag den enda aprilbruden här som inte har börjat kolla efter sin bröllopsklänning??? *gulp* Vet inte hur jag ska göra eftersom jag håller på att (fullkomligt) rasa i vikt och då är det ju ingen idé att prova några klänningar. Och eftersom jag inte är ute efter någon traditionell vit bröllopsklännning är det väl inte så bråttom? Eller? :) Och är jag säker på att jag inte vill ha någon vit bröllopsklänning? ;) Vem vet, man kanske ändrar sig när man har gått ner sina antal kilon? hehe
Hur tidigt ute måste man vara? Någon som vet? Och framförallt, hur gör ni?? :)
aprilbrud2007:
Vi gjorde våra egna inbjudningar i söndags, det tog 7 timmar att göra 14 st! De blev superfina!
Jag ska ha vit klänning, men hann inte beställa utan fick ta det sortiment som fanns.. men vii du inte ha vanlig klänning kan du nog vänta tills någon månad innan.
twentyfirstofapril
Har inte hunnit läsa igenom alla trådar men jag läste någonstans om att ni ska till Thailand? Och sy upp kostym? Vet inte om ni har redan varit där och semestrat? Hur som helst, det jag ville få fram var ett tips! (om du inte redan känner till det vill säga) Ta med (vad heter det nu?) mallar för kostym som ni vill sy upp. jag har hört att man kan få väldigt 80-tals inspirerat om man tittar i deras kataloger där nere. Det allra bästa är om man tar med sig sin favorit kostym (klänningar etc) och låter dom sy upp en likadan! :) Eller som sagt att ni tar med mallar (?) ritningar (?) eller vad det nu heter för hur kostymen ska se ut...
haha, kostym à la Miami Vice-stuket då blir det kanske!
Bra tips, ska ta med bilder till dem!!
aprilbrud2007
Det blir nog precis lagom att skicka då. Vi gifter oss 28 april o la dem på lådan idag
Ang. klänning. Jag köpte min klänning redan i november, den anländer den 19 feb o då ska den sys in..
Det kan ju vara rätt lång leveranstid på klänningar, för min del 4 månader. De i butiken sa även att det är perioden då ALLA köper balklänningar nu o sen så ska allas justeras eller kanske inte alla, men många då kan väntetiden på att få klänningen klar dra ut på tiden.. så det är nog dags för dig o ge dig ut nu. Även om du inte ska ha en traditionell klänning.
aprilbrud2007 - Jag har inte heller köpt klänning, men jag ska inte heller ha en traditionell bröllopsklänning. Vitt blir det nog, men inte hellångt, o mer en "vanlig" snygg klänning. Hade faktiskt kunnat tänka mig att köpa en färdig klänning från tex Tiger eller Bruuns Bazaar eller ngt liknande om jag sprang på en jag verkligen gillade. Men jag tror inte att jag kommer att hinna vänta på att vårkollektionen ska komma in - finns det sedan ingen klänning som funkar så är det försent att låta sy upp! Så det blir nog en uppsydd variant i alla fall, men lite enklare.
Ring har vi också precis börjat peta i, vi har träffat två olika guldsmeder, o ska få prisförslag mot slutet av veckan.
Inbjudan däremot har vi redan skickat ut för ett tag sedan. Men vi ska ju gifta oss utomlands, så det kräver lite extra meck för gästerna, så det har väl lite med det att göra kanske...
Har haft en toppendag idag!! Har beställt en ring, köpt kostym åt M2B, köpt tärnklänning åt min syster och köpt en rosa skjorta till min systerson som ska vara näbb och en till min 1-åriga son (de kommer att bli ursöta!!). Sen har jag även på kvällen hunnit att käka middag med två kompisar till mig och det är det INTE ofta jag hinner med. Ikväll kommer jag att somna med ett leende på läpparna
.
Halloj, var är alla idag?
Nu har jag äntligen fått tag i solisten som jag helst vill ha och sjuga i kyrkan, och hon kunde komma!! Ett orosmoment mindre. Har även bokat en "reserv-lokal" för mottagningen/middagen efter vigseln, eftersom det är en vattenläcka som håller på att fixas i prästgården vi bokat. Det är på gränsen att det hinner bli klart... Men nu har vi i allafall någonstans att att vara, om,,.
Det är en fin hembygdsgård, men lite längre från kyrkan.
Så nu känner jag mig lite lugnare.
Lillan 72,
Ja just det, ska den blivande maken också ha kläder.. det kan man inte tro om man ser på engagemanget från min
Resten av familjen har allt klart i klädväg, men han har inte ens börjat titta.. Vi Måste(!) åka i helgen.. Hoppas mamma kan vara barnvakt en stund.