• Fru Cinderella

Mars/April brudar!!!

Jag tänkte att eftersom vi verkar vara så få Mars o Aril brudar så kanske vi kan slå ihop en tråd o få lite mer vakenhet i våra trådar, vilket alltid är kul!

Vad säger ni brudar??

• Svar på tråden Mars/April brudar!!!
  • twentyfirstofapril

haha, det hade vi inte heller gjort om vi från början vetat vad vi gav oss in på

• Fru Cinderella

twentyfirstofapril

Det kan jag verkligen förstå

• Lillan72

Twentyfirstofapril

Vad det gäller att göra inbjudningarna själva så vet jag precis vad ni har gått igenom. Det jag inte fattade från början var vilken TID det tog att göra de och att det faktiskt blev ganska så dyrt. Hade jag vetat det från början så är jag inte så säker på att jag hade gjort de, fast jag är ju rätt så stolt över resultatet !!

• twentyfirstofapril

Wiii!
    Idag skickar vi inbjudningarna! En del lämnar vi i lådan direkt här i närheten, så de får dem redan idag! Jag är lite nervös!
    Hur stora bröllop har ni andra? Smått, stort eller lite lagom?
    Vi har bjudit 26 vuxna o de har totalt 9 barn, får se om alla kommer.

• 2007-03-24

Ååå jag skrev ett inlägg som bara försvann

Twentyfirstofapril,
    Kul att inbjudningarna blev bra. Jag och en väninna gjorde våra, och det tog verkligen mer tid än jag planerat Men fint blev det!

Vi har bjudit 55 vuxna, inga andra barn än våra egna..

Jag har en färgfråga..
    Temat är grönt, vitt och silver. Buketten ska ha ljust gröna rosor, något mörkt grönt, hjärtan på tråd och några vita eller silverpärlor.
    Men dukningen.. Har tänkt mig vita dukar, murgröna som slingrar på borden, vita blockljus med några varv silvertråd lindat runt, små krukor med hjärtan på tråd, ev ljust gröna underlägg under tallrikarna. MEN blir det för mycket "Hammarby-känsla"?? Funderar på att även strö små röda glaspärlor på borden eller har ni något tips..

• Fru Cinderella

Gick in på vår nya hemsideadress idag som vi köpt.. o nu är den upptagen i väntan på att vi ska lägga upp vår sida där.. gör det nog i dag när jag kommer hem från jobbet. Så snart ligger vår hemsida på www.brudparet.net och snart snart så har jag inbjudningskorten i min hand, förmodligen i eftermiddag, ohh I can't wait!!!

2007-03-24
    Jag tycker dukningen känndes väldigt fin. Om du känner att det blir för mycket kan du ju kanske bara dra ner på mängden av allt?!

• 2007-03-24

-Cinderella_

Det jag inte vill är att det ska bli en för "Grön-vit-Hammarby-aktig" fest

Men jag har även 40 små mörkt rosa värmeljuslyktor hemma, som jag hade vid dotterns dop, kanske (istället för att strö pärlor) ställer jag ut dom för att "tona ner" det grönvita...

• twentyfirstofapril

Fast ert färgtema är ju grönt vitt o silver, så jag hade nog kört fullt ut på det.Att blanda in rosa hade känts lite fel för mig. Vårt färgtema är rosa, cremvitt o silver, så att tex sätta i en annan färg där funkar inte als.

• Mica1

Hej tjejer, kul att vi är så många nu. Försöker hänga med och svarar inte på alla frågor om jag ser att många redan gett input på det, hoppas det är ok. Fråga igen; någon som har ngn kul idé för bordsplaceringskorten om man inte bara vill ha vanliga lappar?

Kör på ditt färgtema, blanda inte in rött! Vi har bjudit 67 gäster, inga barn. Gifter oss 10 mars så börjar dra ihop sig!

• Fru Cinderella

Mica1

Ja, vi ska ha små hjärtan som vi böjt av papper o hänga på glasen.. *skrattar* det där kan du inte ha förstått mycket av.. kan lägga upp bilden när jag kommer hem från jobbet så du kan se då..

Svar på tråden Mars/April brudar!!!