• Fru Cinderella

Mars/April brudar!!!

Jag tänkte att eftersom vi verkar vara så få Mars o Aril brudar så kanske vi kan slå ihop en tråd o få lite mer vakenhet i våra trådar, vilket alltid är kul!

Vad säger ni brudar??

• Svar på tråden Mars/April brudar!!!
  • Lillan72

2007-03-24
    Det är visst bara du och jag som är vakna . Kan du fatta att det inte är så långt kvar nu till den 24:e mars. Jag kan knappt fatta att det är den dagen man ska gifta sig. Börjar känna att det är lite saker kvar att fixa fortfarande, men det löser sig nog på ngt sätt. Jag håller bara på att längta ihjäl mig efter min klänning. Hade du fått din klänning, eller hur var det?

• 2007-03-24

Lillan 72,

ja, jag har min klänning hemma hos mamma och pappa. Ska träffa sömmerska i början av mars för justering osv.

När kommer din??

Det är verkligen inte långt kvar nu..

• Lillan72

Den ska komma i mitten av februari och jag beställde den i oktober så det har blivit en LÅNG väntan. Fast det kanske är lika bra för annars skulle jag bara vilja hålla på och prova den hela tiden ....

Är det en stor vattenläcka där ni ska vara? Tror du att det löser sig i tid?

• Marskatt

Tjoho! Idag har de som ska göra tårtan ringt, så nu är den färdigbeställd, ska bara höra av oss o tala om hur många bitar den ska vara. Å så har jag köpt oasisbollar här hemma i Ludvika, de hade på en av blomsterhandlarna o det var den storlek jag ville ha på bollen dessutom. Fick hjälp med att titta på lite blommor också, o så diskuterade vi blomsterhandlar i Östersund... Prästen ringde igår så vi fick boka in ett samtal, o då fick vi reda på vilken kantor vi fick, o det kunde ju inte blir bättre kantor än så! (nästan i alla fall) Köpte strumpbyxor till lillan idag också. Kvar att handla: ev nya skor till mig, skor till m2b o så behöver han väl ett par byxor också... Tror inte gästerna uppskattar om han kommer med rumpan bar!

• Lillan72

Marskatt
    Vad ska du göra med oasisbollarna?

• Marskatt

En blomboll istället för vanlig brudbukett, tänkte jag i alla fall.

• Lillan72

Vilken kul idé!! Vad har du tänkt dig för blommor?

• Marskatt

Inte helt klart med vilka blommor det blir än. Men i creme o lila ska det vara i alla fall. Ska kika in på svartbrud imorgon o se om jag får hjälp där, vill gärna veta vad som är säsong i början på mars o så får jag väl kontakta en blomsterhandel i Östersund sen o se vad de kan få hem. Känner mig riktigt hoppfull i alla fall! Alla extra grejer till bollen har jag också fixat, band att hålla den i (ska alltså inte ha den i handen) o så har jag trätt upp pärlor på jättetunn ståltråd att hänga på bollen. Dessutom står det två stycken hjärtan på tråd här hemma o väntar på att på hängas dit...

• Lillan72

Tycker att det låter jättesnyggt! Duktigt av dig att du gör den själv. Önskar jag vore lika händig.

• Marskatt
    Om jag är så händig återstår väl att se! Men prova ska jag, o resultatet tar jag med mig till kyrkan, oavsett hur det blir. Får väl ha en lös blomma i reserv annars... Nej, nu vill m2b diskutera buffén (i sängen...) så nu tar jag datorn o drar! Lär väl säkert hänga här en hel del imorgon, min enda lediga dag den här veckan. Sov gott när ni väl kommer i säng era nattsuddare!
Svar på tråden Mars/April brudar!!!