Huldahulda
Absolut, det är din sambo som skall svara, där har du helt rätt, det tänker jag inte säga emot dig på. Men jag tror nog ändå att ni är lite förblindade av kärlek bägge två just nu *L*
Kärleken om något är just en sådan sak som verkligen är värd att vänta på. Och jag tror innerligt att ni har mer att vinna på att vänta än ni har på att förlova er här och nu.
Jag försöker sätta upp dom två scenariorna mot varandra och ser bara vinster för er med att vänta. Ni blir om än möjligt än mer säkra på varandra, kan tala igenom hur NI vill ha det tillsammans, ni får en chans att bjuda in barnen i ert gemensamma liv, en möjlighet att dela er kärlek, en möjlighet att berätta lite mjukare för barnen och visa vad ni avser och att ni är äkta med er kärlek.
Om du frågar honom nu dirket utan att barnen har hunnit landa i tanken och utan att du har pratat med honom så kan det ju bli så att han känner att han måste välja mellan dig och barnen, risken är att han väljer barnen och säger nej till dig, eller att han känner sig tvingad att säga ja till dig för att han älskar dig så mycket men blir ledsen då han känner att det är fel mot barnen, du sätter då honom i en obehaglig sitts, en förälder skall inte behöva välja mellan kärlek och barn. Att som ny partner försöka bygga en bro emellan förälder och barn är att visa sann kärlek och omtanke och slår en guldring med hästlängder. En ring kan vänta ett år eller två. Men förhållandet mellan förälder och barn behöver en chans att läka nu. Ju längre tid det går, ju djupare blir såren mellan far och barn och ju svårare får dom såren att läka och det kan bli fula ärr. Men ju längre tiden går, ju djupare blir även er kärlek och ju starkare era band. Om du verkligen älskar honom så mycket som det låter så tycker jag du skall låta hans kärlek och faderskap gå före en guldring. För er kärlek blir inte svagare av att ni väntar ett år, men hans fadersroll riskerar att få fler skador om ni pressar fram en förlovning nu.
Jag kan se många argument för att ni skall vänta, tror det på sikt ger er ett mer kärleksfullt förhållande, både mellan er och med barnen.
Men varför har du så brottom? Vad har du att vinna på att förlova er just nu nu NU?