• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • viktualia

Ms K - *asgarvar*

hobbyöversättningen hade sina brister... det får jag medge.. läste ordet "te" i med fel betoning.. ha ha ha ha...

Ordet "he" har jag närmast grälat med ett ex om.. han var ÖVERTYGAD om att det fanns i SAOL medan jag var lika övertygad om motsatsen. Jag hade rätt. Han gick i en parallellklass till Foppa.. say no more........

• Ms K

vickevire
    okej - kolla min mail Nu!!!!

Okej du har nog rätt om såvle sula svåle svale ... blev lite carried away kanske där med min aröda trådar. ibland flyger som hejvilt korstvärs

• Ms K

Muffins: DITO!!! El stockholmo väntar förväntansfullt på dig!!! Sussa sött

• viktualia

Rödpennan flyger fram.. korrekt spanska är : Estocholmo och inget annat.. ha ha ha

som om JAG var nån språkvetare... fnitter fnitter.. men vissa saker klarar jag...

• Oms

JAg e kvar...

Vi har 2 luleåbor, 2 Piteåbor och 2 sundsvallsbor påå min avd... det e alltid diskussioner om från vilken del av norrland de olika uttrycken kommer.

dessto högre upp dessto mindre ord o dessto fler förkortningar e ngt vi har kommti fram till annars så säger man "O-bra o alla andra O-ord både i lule o pite.

avd chefen är ifrån västerbottens inland och hon kan prata ngt konsigt som tydligen e en dialket:)

jag säger som Vickan - språk o dialektal skillnader e oerhört intressant!

sen jobbar vi mot de 24 länsbolagen som är utspridda över hela sverige så flera gånger varje vecka pratar man m såväl pitebor som göteborgare, landskronabor o en o en annan östgöte;) jättekul!

tjingeling

• viktualia

Men Omsis Pomsis... det heter ju åtminstone Pitbor...och inte piteåbor.. ... de är dessutom av en speciell art.. hi hi...

jag borde ju VERKLIGEN gå och lägga mig... istället sitter jag här och håller hov.. hm.. skärpning snörvelmaja...

• Oms

Pitebor kan jag sträcka mig till men Pitbor? nja , låter ju inte klokt ju:D

nä nu lägger jag ned det här tror jag, haha

• viktualia

Pitbor uttalas "piiitbor" på lokalt språk.. Åtminstone är det uttalet jag noterat efter att umgåtts med representanter för den där lustiga skaran...

Själv är jag en svårt snobbig Upsaliensare om nån hade råkat missat detta....

• Ms K

omsan... jag ä från västerbottens inland också... då kanske du vet hur jag låter

• Ms K

vickevickyvickevire: roligt mail och länkar!!!!!!!!! kram kram! Önskar jag hade nått liknande men icke...

Gå och lägg dig nu sjukmaja! Int ska du va uppe så här å tjattre när du borde ligga instoppad som en mumie under dubbla täcken!!!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3