• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Makens Pela

Go morgon(? ) flickor!

Det är FREDAG och jag är LEDIG!

Efter en mysig morgon med maken som också är hemma ska vi snart äta frukost på det lilla som finns hemme innan vi drar ut för lite inhandling till helgen.
    I kväll ska jag ha VIN!

Vickan fick mig i går kväll att bli attans så sugen på rött vin så det ska det bli i kväll.

Det verkar bli en skapligt fin dag också så en promenix blir det nog också...om inte sängen lockar mer

Ha en bra fredag tjejer!
    KRAMAR!!!!!!!!!

• Telemarkgrrl

Hej hej!

Precis när man hade börjat vänja sig vid Norrland, gnistrande sol och snö, -18 grader och bo på flott hotell så var det dags att åka hem till fula Stockholm igen. Men det var ju iallafall superunderbart att få komma hem till maken igen.

Ja, freeeeeeedag!!!

• MuffinsTönt

Ha en mysig dag Pela.

Själv har jag provat mitt nya smink. Sååå fin! :p
    Ska bara hitta nya ögonskuggor och fixa ögonbrynen. Hihi! VARFÖR insåg jag itne det här förr? :o

Ha det brudar!!

• viktualia

ååååå jag har en så pinsam kollega.. .baaaa *går och gömmer mig* hon har ingen takt och ton överhuvudtaget och jag pallar inte sånt.... iiiiiiiii
    Har just plågat mig genom en fikarast där hon gjorde bort sig ordentligt flera gånger. Undrar just vad de andra tänker... hm.....

Annars är det ju som sagt dags för helg och lugn och ro. Snart är nog maken övertygad om att det är för kallt för att åka slalom och då får jag min efterlängtade slöhelg!!!

• MrsO

Känner igen det där med pinsamma kollegor, Vickan. Man vill bara försvinna genom ett hål i golvet eller be personen sluta prata... Istället sitter man där o plågas o skäms för kollegan som inte har vett o göra det själv...

• viktualia

det hemska är att allt troligen beror på att hon inte är svensk från början och alltså inte förstår de, ibland ganska mysko, svenska etikettreglerna....

bland annat är det YTTERST pinsamt att som hon fråga: Är det nån här som ska på X-s fest?

Till saken hör att person X har bjudit sammanlagt 3 pers av 30 möjliga på stället. Och vanlig människa skulle då framför näsan på en massa folk fråga en sån sak! Det blev URPINSAMT när nån sa nåt i stil med "jaha, ska hon ha fest"....

Känner mig mer än HEMSK... men baaaaaaa ta bort människan från min omgivning!

• MrsO

Aj, aj... BIG mistake! Det är ju lite svårt att påpeka också utan att trampa henne på tårna. "Så gör vi inte här i Sverige" är ingen populär kommentar även om den ofta skulle behövas - i all välmening.

• viktualia

ööö hm.. hade inte riktigt korrläst mitt förra inlägg men ni fattar nog ändå....

• viktualia

Men du missO... jag tror faktiskt att du kommit undan att presentera dig - eller har jag fel?!? hm...

Äsch.. jag drämmer iväg den vanliga presentationsenkäten:

ålder
    sysselsättning
    landsände
    skostorlek
    längd
    djur
    status på bröllopsfronten

• MuffinsTönt

kan påpeka att jag är en sån som verkar inte kunna ngt alls om vett och etikett när jag är på restaurang eller ngt annat allmänt. *pinsamt* :D

Och sen så brukar jag inte bry heller 8)

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3