• Lurline

Bra fuktkräm till yttorr hud med orenheter?!

Undrar om det finns någon bra fuktkräm för mig? Är yttorr men får ändå orenheter och små finnar relativt ofta. Skulle gärna vilja slippa dessa, eftersom jag inte kan låta bli att pilla (och då blir det ju bara värre). Känns helt omöjligt att hitta bra hudvård.

• Svar på tråden Bra fuktkräm till yttorr hud med orenheter?!
  • Modestie

Oms: Tack för svaret. Jag har använt RoC Purif-serien för 6-7 år sedan, men slutade när jag var gravid. När jag skulle börja använda den igen hade de gjort om purof-ac serien och rengöringsgelén var så stark för min dumma ,känsliga hy att jag aldrig vågade köpa ansiktskrämen. Men det förra var verkligen bra, så idag sprang jag in till Kicks för att köpa på mig den nya varianten du skriver om, döm om min förvåning när både Kicks och Åhléns slutat ta in just Purif-ac-serien hos ROC, *grrrrrrrrrrrrrr*. Däremot har de mängder med tant anti-rynkcremer ifrån RoC i hyllorna, dåligt!!! Så...nu är jag besviken RoC är ju inte lätt tat få tag på utanför storstäderna. Men det får väl gå ändå...

• nippon

Pickolina,

Låter väldigt intressant det där med mineraloljor.....jag har följt dig och mig och en massa andra här nu i år och vi tycks ha samma problem. Jag reagerar också på "naturliga" märken och vill så gärna att de ska vara bättre. Sanningen med mig är att jag får jätte dålig hy av Darphin, Dermalogica, Dr Hauscka..rosenserien osv...jag flammar något enormt i ansiktet. Innan jag började klydda med dessa märken hade jag ganska så bra hy. Så det där med mineraloljor är nog inte helt fel....Sen jag bytte min rengöringskräm till Roc i somras har min hy lugnat ner sig enormt. Tål lite av Ole H´s produkter men inte rengöringen och ansiktsvattnet tex. Jag blir jätte blossig och brännig av dem.

Pickolina: Använder du Essex lotion både som dag och nattkräm?

OMS: Vad heter den feta krämen du använder i Roc? Låter intressant.

Tag hand om er!
    kram från mig

• Modestie

Nippon: Känner igen mig Var och sniffade på en serumaktig kräm ifrån Nuxe idag och det svider i hjärtat för den doftar underbart, känns helt underbart len och jag blev väl lite olyckligt förälskad allmänt, men vet ju att allt med oljor och växter tycks ge mig SÄMRE hy, SÅÅÅ trist! Dumma hud!

• nippon

Modestie, förstår dig precis också, visst doftar dom underbart! Jag vill nästan bara använda dom för att dom doftar så gott och då måste dom ju vara så bra!! Tror man....

• pickolina

nippon
    Ja visst är det trist.. :(
    De första dagarna anv jag Essex både morgon/kväll. För att balansera huden.. Sedan anv jag den bara på morgonen och min OH nattkräm på kvällen. Det fungerade faktiskt bra..
    För några dagar sedan köpte jag en Dermalogica Sheer Tint (för att slippa ha både dagkräm och foundation/tinted moisturizer) och plötsligt så har jag fått dålig hy igen.. :( Om det är en tillfällighet vet jag inte än.. Men faktum är att det verkade bli sämre direkt med Dermalogica och bättre direkt jag anv Essex igen... Så igårkväll anv jag inte OH utan Essex, för att se om jag kan balansera huden igen... Håller på att exprimentera lite just nu, för att se om jag kan se tydliga skillnader och har mer att gå efter i framtiden.

• Meddelande borttaget
  • Modestie

Oms: Jag ska nog kolla om d e kan ha bytt ställe på produkterna här också, är ju möjligt att de står bland "finnprodukterna" numera också, annars får jag kanske försöka hitta någon sajt som säljer dem Den enda andra kräm jag hittade var Calmance och Enhydrial body lotion...

• Meddelande borttaget
  • Cessla

Efter att ha testat Biotherm lite längre så blev min hud bara bättre och bättre så jag köpte faktiskt deras produkter. Det är inte perfekt men jag känner mig nöjd trots att nån enstaka finne ploppar upp ibland. Så skönt att ha något som funkar relativt bra

• pickolina

Cessla - Hoppas det kommer fungera! :) Biotherm sabbade min hy totalt efter en tids användande.. :( Men jag vet inte om du anv samma serie. Dessutom så kan de ju passa sig perfekt ändå..även om det skulle vara samma... :)

• Cessla

Även Biosource rengöring och Aquasource fuktgel och jag hoppas verkligen att de kommer att funka även i längden!

• Cessla

Ska inte stå även utan använder...

• pickolina

Jag använde biosensitive-serien.. Så då är det inte samma produkter. Hur som helst så finns det säkert många som älskar även biosensitive. Det är ju sååå individuellt det där.

• Cessla

Ja det är det verkligen, för mig funkade ju inte Dermalogica alls. Medan de flesta andra som testar deras produkter brukar älska dem.

• pickolina

Samma för mig! Jag har nu testat fram och tillbaka ett tag för att verkligen vara säker, och varje gång jag anv Dermalogica så får jag dålig hy direkt..POFF säger det bara. Behöver bara anv det en eller två dagar.. Så fort jag skippar dem och anv Essex istället så läker huden ut och blir fin igen... Det verkar vara något i dessa "naturligare" produkterna som min hy reagerar på... Å alla andra verkar tycka att tex Dermalogica är GULD... Så kan det vara!..

Svar på tråden Bra fuktkräm till yttorr hud med orenheter?!