• Lurline

Bra fuktkräm till yttorr hud med orenheter?!

Undrar om det finns någon bra fuktkräm för mig? Är yttorr men får ändå orenheter och små finnar relativt ofta. Skulle gärna vilja slippa dessa, eftersom jag inte kan låta bli att pilla (och då blir det ju bara värre). Känns helt omöjligt att hitta bra hudvård.

• Svar på tråden Bra fuktkräm till yttorr hud med orenheter?!
  • bulldog

Jag har samma problem och köpte för ca två veckor sedan MD formulations produkter, jag blev framför allt rekommenderad "fuktbomben" Moisture Defense Antioxidant Creme. Sedan blev det blev prova-på-kitet för Adult-blemish-skin för mig men det finns ett kit för torr hy också. Första gången jag har använt produkter som hjälper både med orenheter och yttorrhet. Nöjd! Jag handlade på www.barescentsations.com med bra pris och snabb leverans.

Vad gäller bra, billiga märken så gillar jag Garniers Total comfort. De flesta ansiktskrämer svider på mig då jag blir så torr och känslig men denna är mysig... Nattkrämen är dock ganska fet.

Så, ett dyrt och ett billigt tips :)

• Lurline

pickolina

Okej, det låter ju jättebra då, ska ta och kolla upp den. Den är ju dessutom billig och om den inte funkar i ansiktet så kan man ju alltid använda den till annat Tack för tipset!

bulldog

Tack för dina tips! Ska ta och kolla upp dem lite mer för att se om det kan vara nåt som funkar för mig.

• Lusan

Hej! JAg har samma problem. Jag har väldigt fet hy med mycket orenheter men den är samtidigt väldigt känslig och nu på vintern blir den jättetorr. Jag använder Ole Henriksen i vanliga fall och tycker inte riktigt att den klarar av att hålla min hy fuktad (jag har iofs produkterna för fet hy, inte de för torr).

Jag har funderat på om jag skulle prova Propyless från apoteket, en jag pratade med som äter roaccutan blev rekomenderad den och hon var jättenöjd eller om jag ska prova Essex som prickolina. Jag har även funderat på om jag ska tvätta ansiktet på mornarna med bara vatten för att inte torka ut huden i onödan...

• Modestie

Tror jag ska köpa hem Essex själv faktiskt. Om inte annat kan man ju ha den som kroppslotion, om nu ansiktet blir "konstigt" av den Ser att du nu Lurline tänkt samma sak

Lurline: Så dina "orenheter" kommer mest på hakan? Jga har ingen aning om det är sant, men det påstås att det ofta är hormoner som påverkar just huden på hakan.

• Hm..

Pickolina och andra kunniga :)
    Jag har funderat på att köpa på mig ole henriksens vitamin balancing plus cream och invigorating night cream, men jag är lite osäker eftersom den ena innehåller AHA fruktsyror (Vitamin C) på 7:e platsen och även lite längre ner och den ena retinyl palmitate ( vitamin A) på 8:e platsen. Vet ni om det gör någon speciell skillnad och ifall man bör vara extra försiktig för sol ex. när man går ut?
    Vill helst inte använda så aktiva produkter då jag känner att jag inte behöver det men jag undrar bara hur pass aktiva ni/du tycker att dom har varit/är?
    Lite krångliga frågor här men jag är lite tveksam. För övrigt har jag fått prover på dem och dem verkar underbara, även om jag har torr hy så har dem passat mig perfekt ( bla. en rekommendation från pickolina ;) )

• anne på grönkulla

Jag brukade använda Essex lotion i ansiktet för fler aår sen när jag ahde väldiga acneproblem och behövde tillföra mycket fukt men inte fett i huden. jag tyckte det funkade jättebra för mig.

• Lurline

Modestie

Jasså, ja det kan ju förstås stämma för iofs så har jag slutade jag med p-piller i februari, så det kan ju vara en förklaring till varför min hud inte är lika fin denna vinter trots att jag använder samma produkter.

Försöker att inte klämma och klösa så myckket på mina orenheter (men det är jättesvårt att hålla fingrarna i styr!) och då ser det ju inte riktigt lika hemskt ut. Men ska försöka komma ihåg att inhandla Essex nån dag till veckan och se om den kan utföra något mirakel!

• pickolina

Haha... Några "mirakelkrämer" existerar inte..! De kan naturligtvis förbättra eller försämra en situation men inte mer. Jag har allvarligt börjat fundera på att börja med p-piller igen, för att få ordning på hyn...men jag vill verkligen inte det... Men jag är så urbota trött på alla problem med huden som jag har konstant sedan jag slutade.... :( Snacka om "pest eller kolera"!..

• pickolina

Fast min hy har blivit bättre sedan jag började med essex. Inte bra men bättre.. Hoppas innerligt att det inte bara är tillfälligt!..

• pickolina

Jag som aldrig haft problem och så får man det nu, när man närmar sig 30... :(

Svar på tråden Bra fuktkräm till yttorr hud med orenheter?!