• Lurline

Bra fuktkräm till yttorr hud med orenheter?!

Undrar om det finns någon bra fuktkräm för mig? Är yttorr men får ändå orenheter och små finnar relativt ofta. Skulle gärna vilja slippa dessa, eftersom jag inte kan låta bli att pilla (och då blir det ju bara värre). Känns helt omöjligt att hitta bra hudvård.

• Svar på tråden Bra fuktkräm till yttorr hud med orenheter?!
  • cosmopolitan

Dermalogicas active moist är helt underbar, prova den

• Modestie

Jag ska testa active moist, har ju hört mkt gott om den

• MhjärtaJ

Jag har använt Dermalogica ett tag men den är ju så DYR!!!
    Ett billigare alternativ, som jag tycker är jättebra är Loreal- Hydrafresh- (Super Moisturising and Balancing Gel Cream för normal till blandad hy).
    Har själv samma hy...dvs torr på ytan med orenheter...

Dyrast behöver inte vara bäst

• sollis

Hade problem med hyn för några år sen. Var yttorr och jättekänslig. Provade massa dyra krämer, men det blev bara värre. Gick till sist till Apoteket1 Köte Vichy och sedan dess har jag bara använt den produkten!! Passade mig bra! Prova, rekommenderar!

• Lurline

Tack för alla era tips! Jag har testat dermalogicas active moist i ca två veckor nu och tycker inte att den är värd sitt pris. Tidigare använde jag just Hydrafresh och jag tycker resultatet är precis det samma. Förra vintern fungerade Hydrafresh jättebra, men i år har jag tyvärr börjat få orenheter jämt och ständigt så därför skulle jag vilja hitta något ännu bättre. Iofs skulle det kanske räcka med att byta till en bättre scrub, vad vet jag. Är bara så less på dessa "whiteheads" som dyker upp hela tiden!

• Modestie

Okej, synd att active moist inte passar dig då. Har tyvärr inget dundertips själv, jag har både kräm dag- och natt så undviker jag att bli torr på ytan. Gör fuktmask vintetid också.

• Lurline

Modestie

Vad använder du för fuktmask? Har nämligen funderat på att börja använda det nån gång, då och då för att komma till rätta med yttorrheten, men har aldrig använt ansiktsmask tidigare.

• Hm..

Jag är också lite yttorr med orenheter lite i pannan, jag provad både active moist och skin soothing cream. Jag själv föredrog skin soothing cream, blev inte alls blank av den, kändes bara mjukgörande :)
    Själklart kan väl det beror på att den innehåller dimethicone aka. silikon men du kanske fråga om prover och testa.

• MhjärtaJ

Fick en tanke bara...När du skriver "white heads"...Har du kollat upp dina problem hos nån hudläkare nångång? Jag tyckte jag hade just de problemen du beskriver...det visade sig att jag hade en ganska vanlig hud"åkomma" som kallas Rosacea. Blev hjälpt av en Penicillinbehandling...
    Om det är det du har kan problemen blir värre med cremer med mycket fukt i....

• Lurline

MhjärtaJ

Men om man har rosacea brukar inte det innebära viss rodnad eller rödhet? För det har jag inget, utan det är bara små orenheter, mestadels på hakan.

Svar på tråden Bra fuktkräm till yttorr hud med orenheter?!