• Lurline

Bra fuktkräm till yttorr hud med orenheter?!

Undrar om det finns någon bra fuktkräm för mig? Är yttorr men får ändå orenheter och små finnar relativt ofta. Skulle gärna vilja slippa dessa, eftersom jag inte kan låta bli att pilla (och då blir det ju bara värre). Känns helt omöjligt att hitta bra hudvård.

• Svar på tråden Bra fuktkräm till yttorr hud med orenheter?!
  • Lurline

Nej, jag har också insett att det faktiskt inte är så stor skillnad på de flesta produkter, så några mirakel ska man inte förvänta sig.

Håller med om p-piller. Känns lite jobbigt att vara utan men samtidigt så var de negativa bieffekterna inte roliga! Har kollat lite på att sätta in en hormonspiral istället men jag vet inte...

• Lusan

Nu har jag också börjat med essex. Den känns verkligen superbra,köpte den dock idag så mer än så vet jag inte! I övrigt använder jag Ole Henriksen rengöring på kvällen och bara vatten på dagen. Jag hoppar även över invigorating night gel (den med AHA) nu när min hy är så känslig. Hoppas att det ska ge resultat! Efter hur lång tid märkte du skillnad prickolina?

attbropå p-piller så började jag äta yasmin för att få ordning på hyn för 2.5 månad sen men hittills har jag inte sett någon större förändring men det tar säkert längre tid.

• pickolina

Lusan
    När jag åt yasmin så fick jag sämre hy till en början. Det blev bättre/bra efter ca 3-4mån för min del.. Den värsta tiden var andra månaden.
    Jag märkte skillnad direkt när jag börjat med essex.. Fnaset försvann mer och mer och alla inflammationer som jag ställt till då jag klämt osv började läka ut... Jag har dock inte hunnit anv den så länge så jag har ingen aning om hur resultatet kommer bli långsiktigt.

Jag anv oxå OH annars.. Växlar lite mellan att anv nattkrämen och att inte göra det, växlar även mellan rengöringar och ansiktsvatten...svårt att bestämma mig för vilken blandning som känns bäst nu till hösten/vintern...

• Lusan

Prickolina: det låter ju superbra att du märkte skillnad med essex så snabbt! den skillnaden jag märker är att det inte ser ut som att jag precis har bakat och har fått en masssa mjöl i ansiktet för att jag är så torr längre och bara det känns ju bra!

Jag varierar också lite mellan OH rengöringsprodukterna. Ibland använder jag de för fet hy och ibland de för känslig, fick de som present från EDS när jag beställde sist, men jag gillar nog de för fet hy bättre. För att lyckas få bort det torra så har jag langat på en masssa av vitamin plus och sheer transformation men ska jag hålla på så så tar de slut på en vecka.

Låter bra att det tar längre tid med yasmin och att du också såg värst ut 2a månaden. Har fått stor oklämbara (som jag dock inte kan låta bli ändå..) finnar som jag inte har haft så mkt av förut men får hoppas att de försvinner snart också. De brukar jag dock smälla på lite night gel på efter OHs punktbehandling för finnar kom jag på nu.

• pickolina

Lusan
    Det upplevde jag oxå i början med yasmin.. Dvs finnar som var mera som ömma, röda bölder liksom, som inte gick att klämma.. Å jag hade heller aldrig haft sådana tidigare utan de kom när jag började med yasmin. Men som sagt, det var bara tillfälligt..sedan la det sig igen..

Det var det första jag märkte med essex oxå, att torrheten blev bättre omedelbart.. Det är ju så urbota svårt det där, att hitta en bra balans så man varken blir torr eller fet.

De sista dagarna har jag anv rengöringen för fet hy, ansiktsvattnet för känslig hy och nattkrämen + essex som dagkräm... Det verkar vara en bra kombination för mig..men man får väl se...

• Lusan

Prickolina: exakt så! stora ömma bölder. på konstiga ställen sitter de också, typ på käklinjen har jag en hel rad. skitskumt! men då försvinner de säkert snart! (hoppas, hoppas!!)

Det är verkligen supersvårt att hitta nåt som är bra! Jag måste dessutom passa mig så att jag inte får en massa pormaskar också för det har jag redan suuuperproblem med och OH har inte lyckats fixa det men jag ger det ett tag till. Blir säkert bättre med det också när yasmin börjar hjälpa ordentligt. (hoppas, hoppas!!)

• Modestie

Lurline: MInn du att jag skrev att finnar/orenheter på hakan sägs härröra ifrån magen? Det inkluderar även "mensmagen" dvs menscykeln och att därtill osm påverkas av hornomer. Jag har SUPERKÄNSLIG hud gälande "orenheter", när jag börjar med p-piller får jag finnar - på hakan och samma när jag slutar. När jag var gravid hade jag världens vackraste porslinshy, behövde inga krämer eller smink alls men huden strålade ändå, OTROLIGT! I början av gravidteten fick jag dock orenheter -på hakan ! Så jag tror det är MYCKET möjligt din haka påverkas av hornomomställningen när du lagt av med p-piller. Förhoppningsvis bättrar det sig efter några månader när huden vant sig vid de nya hormonnivåerna.

Föstår att du är otålig, men jag vill ändå råda dig att avvakta. Smörj med fult och avvakta.

• pickolina

Okej, nu har alla gamla "elakingar" läkt ut och jag har inte fått en enda ny... Och all fnasighet är oxå borta. Jippie!!! Måtte det inte bara vara tillfälligt... *håller tummarna*

• Modestie

Hur går det Lurline, har du köpt någon kräm?

• Modestie

pickolina: Har du koll på om den där Essex innehåller mineralolja eller ullfett?

Svar på tråden Bra fuktkräm till yttorr hud med orenheter?!