• Lurline

Bra fuktkräm till yttorr hud med orenheter?!

Undrar om det finns någon bra fuktkräm för mig? Är yttorr men får ändå orenheter och små finnar relativt ofta. Skulle gärna vilja slippa dessa, eftersom jag inte kan låta bli att pilla (och då blir det ju bara värre). Känns helt omöjligt att hitta bra hudvård.

• Svar på tråden Bra fuktkräm till yttorr hud med orenheter?!
  • Lurline

Modestie: Tack för att du tar dig tid att hjälpa till, hudvård känns som en djungel

Nu när jag har använt Dermalogicas produkter så är jag inte direkt missnöjd, men jag har inte märkt nån skillnad alls jämfört med L'oreals. Därför känns det onödigt att använda Dermalogicas eftersom de har ju ett betydligt saftigare pris.

Med whiteheads menar jag precis samma sak som dig, men mina är i stort sett alltid något upphöjda. Kanske är det som du säger att jag borde vara nöjd eftersom problemen egentligen inte är så stort. Grejen är ju bara den att förra vintern funkade L'orals produkter perfekt och min hud var jättebra. Så jag förstår inte varför det har blivit så här nu..

• Modestie

Lurline: Vists är det en djungel

Vad trist att Loréals produkter inte längre funkar bra och att huden är knasig. Förstår att du gärna vill se snabba resultat med dyrare saker. Vad använder du för sminkprodukter då, om du använder t ex foundation, puder etc? Du har inte bytt någon sådan produkt som kan göra att porerna täpps till nu och du blir yttorr?

• pickolina

Lurline
    Jag vet ju inte om detta skulle passa dig och jag vet inte ens om det passar mig heller, på lång sikt dvs... Men, sedan några dagar tillbaka så la jag min "active moist" på hyllan för att istället anv "essex lotion" (från apoteket).

Jag har ett bra tag nu haft problem med fnasighet i hela ansiktet. Jag har provat att anv produkter som bara ger fukt och produkter som är fetare. Inget har hjälpt, fnasigheten har blivit något bättre eller något sämre men inget har verkligen hjälpt. Eftersom jag samtidigt har problem med att för kraftiga krämer gör att hyn blir fet/oljig/blank och oren så har det varit minst sagt knepigt. Men, essex verkar faktiskt fungera! :D *håller tummarna* Kanske kan fungera även för dig?! Billigt oxå! :)

Som rengöring anv jag Ole Henriksen..

• Modestie

Essex lotion brukar faktisk thudläkare rekommendera till personer med problemhud. Har inte provat den själv, men den typ av kräm brukar vara bra på apoketet

• Modestie

Ska tillägga att jag som ju hade bestämt mig för att köpa active moist blir fundersam av denna tråd. Verkar vara lite väl lite "moist" i den...? Kanske skulle testa skin smoothing creme istället...min hud är fet större delen av året, men blir snarare torr vintertid...

• pickolina

Modestie
    Där ser man. Kul att läsa. Jag älskar essex lotion.. Anv den som bodylotion från början. Men det står faktiskt på baksidan att man kan anv den även i ansiktet. Jag har även läst här på BT att många älskar den som bodylotion och att även vissa anv den i ansiktet och gillar den till det med. Så jag tänkte att jag inte hade något att förlora... Tröttnade på att köpa produkter som inte fungerar å essex stod ju i skåpet... :) Hoppas att det kommer fungera bra även på längre sikt. Hittills är jag glad i alla fall. Det är första gången på länge som ansiktet inte ser ut som fnöske efter jag sminkat mig.. Å utan någon fet hinna eller att jag blev oljig på en gång... :)

• pickolina

Modestie
    Min erfarenhet av "active moist" var att den inte gav tillräckligt då jag fortf såg ut som fnöske efteråt men gav för mycket på det sätt att jag blev fetare i t-zonen.. :( Så, nää..inget för mig... Men många andra älskar den ju.

• Lurline

Modestie:

Har inte bytt sminkprodukter, snarare använder jag mindre smink nu än vad jag gjorde tidigare. Bara lite concealer för att dölja sånt som behöver döljas Och nån gång ibland rouge, som visserligen är nytt men samtidigt är det ju inte på kinderna jag får orenheter utan mest på hakan. Angående Active moist, så kan jag säga att för mig ger den tillräckligt med fukt. Är ganska fet i t-zonen på sommaren, för att sen vara ganska torr på vintern, men den lyckas återfukta mig! Så på så sätt funkar den ju bra!

pickolina:

Är inte essex lotion väldigt fet? Är lite orolig för att bli alldeles fet och flottig i ansiktet. Känns konstigt att ha en body lotion i ansiktet, då det för mig känns som om de är mycket fetare än vanlig hudkräm för ansiktet. Jag har egentligen inget problem med torrhet. Jo visst är jag torr när jag tvättat mig, men samtidigt har alla fuktkrämer jag använt lyckats återfukta ganska bra enligt mig, det enda problemet har ju varit orenheter (vilket jag visserligen inte vet om det beror på fuktkrämen, rengöring eller något annat).

• pickolina

Lurline
    Nej essex lotion är inte särskilt fet. Jag har haft ansiktskrämer som varit mycket fetare.. Jag blir fetare/flottigare i ansiktet av "active moist" än av essex lotion. Det är inte enbart en bodylotion, den är även till för ansiktet vilket inte en vanlig bodylotion är. Essex finns även i en fetare kräm, men det är alltså lotionen jag pratar om.

Hmm, orenheter kan ju alla få, oberoende av produkter. Det finns nog inga "mirakelprodukter" för sådant utan där gäller det att anv produkter som inte förvärrar och sedan anv exempelvis skrubb, masker och gå på behandlingar osv...

• pickolina

Jag tycker att Modestie utryckte det väldigt bra. Acne osv beror ju på hormoner och dylikt.. Visst kan produkter förvärra eller förbättra, men det finns nog inga produkter som magiskt tar bort alla typer av sådana problem.

Svar på tråden Bra fuktkräm till yttorr hud med orenheter?!