• Lurline

Bra fuktkräm till yttorr hud med orenheter?!

Undrar om det finns någon bra fuktkräm för mig? Är yttorr men får ändå orenheter och små finnar relativt ofta. Skulle gärna vilja slippa dessa, eftersom jag inte kan låta bli att pilla (och då blir det ju bara värre). Känns helt omöjligt att hitta bra hudvård.

• Svar på tråden Bra fuktkräm till yttorr hud med orenheter?!
  • pickolina

Lurline
    Hoppas den kommer fungera för dig...
    Själv sitter jag nu här utan något som helst fnas i ansiktet och utan en enda finne/kvissla... Så här fin hy har jag inte haft på Lääänge... Hoppas det håller i sig!..

En liten parentes.. Jag säger inget om ni vill undvika mineraloljor. Det är erat val och det respekterar jag. Jag fick själv för mig för kanske 6-12mån sedan att jag skulle undvika mineraloljor och istället anv naturliga produkter. Min hy har aldrig varit sämre som under denna period och nu när jag åter återgått till att anv mineraloljor, så vips är min hy fin igen... Så, jag är inte alls längre emot mineraloljor -jag är enbart ute efter ett bra resultat! :) Lite intressant tycker jag!..

• Modestie

Pickolina: Var det Ole H du använde som gav så dåligt resultat?

Jag vill nu undvika BÅDE mineralolja OCH växtbaserade oljor egentligen. Jag har nu en Weledakräm nattetid och det är troligtvis den som täpper till lite. Min hy gillar INTE massa växtoljor. Men det är så svårt att hitta en helt oljefri kräm som satidigt ger tillräckligt med fukt/fett *hm*

• pickolina

Modestie
    Jag har testat lite olika produkter.. Flera OH, Dermalogica, vanliga vegetabiliska oljor, aloe vera gel.. Anv Decleor för många år sedan.. Osv...

Jag anv fortf OH´s rengöring, ansiktsvatten och nattkräm..älskar dem!.. Men de naturliga eller semi-naturliga varianterna har gett mig mer fnas än någonsin och en väldigt dålig hy, vilket jag aldrig haft tidigare... Drog slutsatsen att det berodde på att jag slutat med p-piller...men kan nog stryka den teorin nu eftersom hyn blev bra ganska omedelbart med Essex... Om det nu inte bara är tillfälligt men det verkar inte så, fnaset osv är ju oxå nästan helt borta... Jag trodde tidigare att det var en tillfällighet att den dåliga hyn kom i samband med att jag började med mer naturliga produkter, men så verkar det alltså inte vara... Tiden får utvisa men jag lutar nog mot att tycka att mineraloljor kanske kan vara ett bättre alternativ än naturligare produkter, för mig i alla fall.... Fast inte i alla lägen så klart!..

• Cessla (f.d. Lurline)

Tänkt bara ge en liten uppdatering, hur det går för mig.

Använde Essex ett tag, och visst var den okej för huden, men gillade inte riktigt känslan. Tyckte inte riktigt att den gick in i huden, utan det kändes som om den stelnade på ytan.

Testade därför gå tillbaka till L´oreals produkter igen (de var ju så bra och lagom en gång i tiden!) men med dåligt resultat. Testade t.o.m. att köpa ansiktsvattnet också, fast jag vet att produkter med alkohol i, inte är bra för huden.

Efter att ha läst ganska bra recensioner av Biotherms produkter blev jag lite nyfiken på att prova dem. Men att få tag på prover var minsann inte lätt.

Var först på Åhlens men där gick det inte. Därefter besökte jag en Kicks butik, där säljaren bara pushade för Cliniques produkter och tyckte att jag skulle köpa ett julpaket med små förpackning för 360 kr för att testa dem. Kändes då inte läge som läge att be om gratisprover . (Denna försäljare sa också att alkohol inte alls var dåligt i ansiktsvatten?) Så slutligen besökte jag en annan Kicks butik och lyckades på prover på Biotherm.

Har nu testat Biotherm i två dagar och är väldigt inte direkt överförtjust ännu. Känner mig väldigt torr av rengöringen men sen efter att ha använt fuktkrämen känner jag framåt dagen, lite väl fet i huden. Kommer ge Biotherm några dagar till så får vi väl se hur det utvecklar sig.

• Meddelande borttaget
  • Cessla (f.d. Lurline)

Oms

Låter som intressanta produkter. Vet du om det finns någon hemsida där man kan läsa mer om dem?

• snowdrop

Gå gärna till apoteket och be personalen om hjälp, de har en massa specialkrämer för problemhy som de inte har framme. Vet det eftersom mitt barn har problemhy.

• snowdrop

Annars brukar krämer av märket ROC vara något hudterapeuter ofta rekomenderar, har dock aldrig själv provat.

• Modestie

Jag tycker ROC är helt okej. De har bra basprodukter till bra priser. men jag tror vissa innehåller mineralolja faktiskt, men det står på dem att de är icke-portilltäppande. Av "billigare" märken är ROC det som funkar bäst på mig. Men nu har de ändrat serie för "problemhud" oh den nya har jag inte testat, mer än rengöringen och dne är ganska stark i början på mig iaf.

Det skulle vara roligt att veta Oms om du använder de nya gelékrämerna ifrån ROC eller den för "finnig" hy som väl har röd text på förpackningen?

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Bra fuktkräm till yttorr hud med orenheter?!