• Lurline

Bra fuktkräm till yttorr hud med orenheter?!

Undrar om det finns någon bra fuktkräm för mig? Är yttorr men får ändå orenheter och små finnar relativt ofta. Skulle gärna vilja slippa dessa, eftersom jag inte kan låta bli att pilla (och då blir det ju bara värre). Känns helt omöjligt att hitta bra hudvård.

• Svar på tråden Bra fuktkräm till yttorr hud med orenheter?!
  • MhjärtaJ

Joo, du har nog rätt...Jag har ju brustna blodkärl o så oxå...Tänkte mest på det där med små vita finnar...För såna fick jag o min läkare sa att det kunde vara för att jag använde en creme med föör mycket fukt i...

Aldrig kul när hyn inte e bra...

Hoppas du hittar nån bra creme!

• Modestie

Jag har också whiteheads ibland, men tycker personligen inte jag vill vara torr hellre än utan mina whiteheads. Ska personligen gå till hudläkare efter jul då jag vet attd e har superbra medel mot just tilltäppta porer, men den dagliga hudvården har de ju inget bra för. Jag har Lumenes uktmask just nu (hydra tender) och den är bra. RoC har en ännu bättre,, men dyrare. Lumene är dock bra budget

• mjumm

modestie

vad är det för superbra medel mot tilltäppta porer du pratar om?

• Modestie

Det finns olika mdel att stryka på huden, minns inte namnet nu. So är recpetballagda. Hjälper inte köpteprodukter är det värt att kolla upp

• Flummig

Som sagt är ju Active Moist bra, men annars kan Aqua Source i från Biotherm eller Hydra Fresh i fron L'oréal även vara ett bra alternativ. Lycka till! :(

• Flummig

Ursäkta gubben, den blev fel! :(

• Lurline

Jättetack för allt tips! Det känns som om de flest tipsar om krämer som jag själv testat och visserligen gillat men som ändå gett mig orenheter. Därför börjar jag fundera på om det kanske inte beror på fuktkrämen utan på de andra stegen i min hudvård. Skulle jättegärna vilja veta vad ni kombinerar dessa fuktkrämer med för övrig hudvård (rengöring, masker, peeling osv) för att slippa orenheter i huden?

• Modestie

Luline: Ja, jag använder ju Dermalogicas Clay, funkar för mig även om den ju är lite dyr just i inköp, men å andra sidan dryg....vad använder du då? Det är möjligt att din rengöring t ex är för "tuff" då kan hudytan bli lite uttorkad. Jag köpte på mig Neutrogenas rengöringsgele när jag var på apoteket för ett tag sedan och jag blev FULL med pormaskar och hudytan blev torr och irriterad på bara 2 dagar....så fel rengöring kan verkligen vara betydelsefullt...

Peeling är jag dålig på, men jag funderar på att köpa någon enzymvariant då jag har extremt känslig hud som inte tål skrubkron bra.

• Lurline

Min hudvård har de senaste två veckorna bestått av Dermalogicas Special cleansing gel, ca 2 ggr i veckan Skin prep scrub och sen Active moist. Innan jag började testa Dermalogicas produkter använde jag L'orals Hydrafresh rengöring och fuktcreme samt Niveas peeling nån gång då och då.

• Modestie

Lurline: Men har du blivit sämre av produkterna eller ser du ingen skillnad?

De har ju annars boosters (med b la fukt)som ska förstärka krämen, men det kanske inte känns kul om de är totalt missnöjd med Dermalogica överlag?

Det du använder nu är ju annars sådant som INTE ska vara portilltäppande på ngt sätt.

En undran, du skriver "whiteheads" vad menar du med det? För mig är det talg i huden som ibland är lite upphöjt. Jag har bestämt mig för att lära mig leva med de tilltäppta porer som inte syns utan att man klämmer sa s. Att jag är nöjd om huden känns len och ser frisk ut utan finnar odyl. Sedan attd et kanske kommer talg om jag klämmer typ på näsan. Ja, det tycker jag egentligen är av mindre vikt. Folk springer ju inte runt och klämmer mig på näsan

Men då har jag haft svår akne också...så jag är nöjd med en hud som inte är HELT perfekt. Jag tror inte butiksprodukter KAN göra huden helt perfekt gällande talgproduktion etc. Man blir iaf beroende av att fortsätta med dem. Det enda som kan reglera är typ hormontabletter eller läkemedel man stryker på huden. Men har du haft en bra hud förut utan whiteheads förstår jag om du är frustrerad. Kan inte vara att du krämar på FÖR MYCKET då? Din hy kanske mår bäst av att vila?

Svar på tråden Bra fuktkräm till yttorr hud med orenheter?!