• Lurline

Bra fuktkräm till yttorr hud med orenheter?!

Undrar om det finns någon bra fuktkräm för mig? Är yttorr men får ändå orenheter och små finnar relativt ofta. Skulle gärna vilja slippa dessa, eftersom jag inte kan låta bli att pilla (och då blir det ju bara värre). Känns helt omöjligt att hitta bra hudvård.

• Svar på tråden Bra fuktkräm till yttorr hud med orenheter?!
  • pickolina

Innehållsförtäckning: Aqua, petrolatum, glycerin, methyl glucose sesquistearate, dimethicone, PEG-20 methyl glucose sesquistearate, benzyl alcohol, cyclomethicone, glyceryl monostearate, stearic acid, palmitic acid, cetyl alcohol, xanthan gum, magnesium aluminium silicate, carbomer, sodium hydroxide.

Puh....

• Lurline

Nej, jag har inte köpt någon kräm ännu. I förra veckan kändes min hud plötsligt bättre och de flesta orenheter var borta. Jag blev förstås glad och tänkte att det kanske tagit några veckor för Dermalogica att ha effekt på min hud, men tyvärr är orenheterna tillbaka nu! Och dessutom ett par finnar Så ska försöka hinna in på apoteket i veckan och köpa Essex.

• Modestie

Synd..jag är lite känslig mot mineralolja tror jag så jag törs nog inte ha den i fejset då.

Lycka till Lurline!

• Flummig

Tror inte heller jag vågar ha Essex i ansiktet, då den innehåller mycket petrolatum, dvs mineralolja. :(

• Lurline

Idag har jag införskaffat Essex och ska testa om den kan hjälpa mig att slippa orenheter!

• tsissi

Om jag varit du hade jag satsat på att se till att du får i dig zink och B-vitaminer.
    Själv äter jag två olika frukostar:

A-fil med pumpakärnor, krossade linfrön och solrosfröer(1 tsk av varje). Har även i apelsinbitar och skivad banan. Gott! Då får man i sig zink och essentiella fettsyror.

Havregrynsgröt med kanel och osötad äppelmos+mjölk.

B-vitaminer finns det gott om i bönor. Nu finns det ju färdiga bönmixer att köpa på burk och i pappersförpackning(Gogreen). Så det är bara till att blanda ner i salladen eller i grytan.

• tsissi

Tillägg: Fröerna är även goda att ha i havregrynsgröten.

• Tjolahopp

Lurline:
    Har samma problem som du nämnt med (whiteheads). Hur går det för dig har du hittat nåt botmedel
    Själv har ja inte råd med massa dyra produkter, men ska ge mig ner på stan en sväng å jaga upp nåt bra! hoppas d går bättre för dig!

• Lurline

Tjolahopp

Svarade dig i den andra tråden som heter något i stil med Ansiktskräm, tips (?)...

Svar på tråden Bra fuktkräm till yttorr hud med orenheter?!