• Fru Cinderella

Linköpingsbrudar(ogifta) forsättning (2)

Välkomna återigen alla Linköpingsbrudar. Trots att det vart rätt slött i vår tråd ett tag så passar jag på att starta en ny nu innan den andra stänger...

dags för en ny träff kanske nu när höstrusket infunnit sig?...

• Svar på tråden Linköpingsbrudar(ogifta) forsättning (2)
  • Fru Cinderella

Tilläggas bör är att soffan är lika gammal som jag, 22 år och jag har växt upp i den.. sen har det väl vart en del fullpackade fester och annat sköj

Jo jag vet, tycker också det känns lite oförskämt.. men har man inte med någon önskan kommer ju alla fråga i alla fall så.. blir aldrig bra hur man än vrider o vänder på det

• Noomi

Haha, ja ok då... trodde det var något mer spännande som hänt den senaste tiden! ;) :D

Vad har ni för bord i lokalen? I vår är det avlånga som gäller, men vi funderar på att hyra runda (det var ganska billigt) eftersom det känns som det blir bättre "gemenskap" då. Folk har lättare för att prata med alla än enbart de som sitter bredvid och mittemot.
    Förövrigt känns det soma tt det kommer bli ruskigt svårt med bordsplaceringen!

• Fru Cinderella

Jo vi har också avlånga, hade gärna haft runda, väldigt gärna! Men ja ja, vi håller oss på de avlånga..

Jo bordsplaceringen ser jag verkligen inte fram mot.. huga..

• Noomi

Nej, det kommer bli svårt. Framförallt eftersom jag tycker det är jätteviktigt att få det så bra som möjligt. Kommer svettas i timtal över allt det där. Men, men... det får bli när svaren börjar komma in.

• Fru Cinderella

Jo o sen vet man ju aldrig om de tankarna man själv har om personer som går ihop verkligen stämmer överens med hur det sen kommer bli på festen.

Hur tänker ni när det gäller att blanda unga och gamla, de som inte känner varandra osv? Har du några tankar om det? För på det planet är jag väldigt kluven

• Noomi

Nej, det är ju klart. Men man kan ju inbilla sig att man vet vilka som passar bäst ihop, och funkar det sen inte beror det på att de hade en dålig dag eller nåt. :D
    De som är över 60 kommer att sitta vid ett "familjebord" (våra föräldrar + en moster och morbror). Sen kommer vi strunta i alla "regler" om vilka som bör sitta var (närmast honnörsbordet osv), vilka par som bör delas/inte delas etc. Vi kommer helt enkelt gå efter vilka vi tror kommer att trivas bäst ihop och ha störst utbyte av varandra.
    T ex kommer min fotbollsdåre till bror få sitta nära en annan fotbollsspelare och troligtvis jämter min blivandes syster eftersom de har samma humor. En kompis som funderar på att flytta utomlands kommer att få sitta bredvid en engelsman osv.

• Noomi

Angående att känna varandra eller inte. Jag kommer placera folk så att de iaf får ha en bekant nära sig, ingen ska sitta helt ovetandes om vilka alla andra är.

• Fru Cinderella

Kul tänkt.. hur gör ni med hela familjer? Skulle verkligen behöva råd om det.. Två föräldrar men två barn en kille på 17 och en tjej på 15.. ska man splitta dem eller placera dem bredvid varandra tillsammans med en annan familj med 2 barn, fast de är på 11 (kille) o 14 (tjej)

Vet inte om barnen kanske har det bättre utan sina föräldrar (de som är 14 o uppåt), fast de kanske känner sig ensamma o blyga om de blir placerade med främlingar *suckar*

• Noomi

Oj vad svårt! Har själv samma problem där, vet inte hur jag ska göra med min syster och svåger + deras barn på 11 och nio år.
    Jag skulle nog inte satt de äldre barnen i direkt anslutning till föräldrarna, men syskonen skulle nog få sitta tillsammans. Finns det inga kompisar som har "barnasinnet" kvar de kan sitta nära? Sen ska man ju inte få folk att känna sig som barnvakter heller. Nej, fy vad svårt!
    Men samtidigt är det ju bara några timmar de måste sitta stilla. Det kanske funkar att ha barnen tillsammans och sen förädrarna på behörigt avstånd, men ändå så att de har ögonkontakt...kanske känns lite tryggare.

• Fru Cinderella

Jo men det är verkligen lättare sagt än gjort ;)

Nej usch.. den kvällen med bordplaceringen ska jag o sambon ha tillsammans med en flaska vin har vi sagt *skrattar*

Svar på tråden Linköpingsbrudar(ogifta) forsättning (2)