• jenbp

Bröllop i oktober 2007

Välkomna att vara med och dela med er av planering och tankar kring ett riktigt "höst bröllop" och allt vad det nu kan innebära! (Regn? Storm? Underbart höstväder, mörker etc...)

Fotografering ute el inne vid dåligt väder?

När åka på bröllopresa och var? Funderar själva på 1:a nov till Maldiverna!?

Någon annan som valt samma månad?

Mvh Jenbp

• Svar på tråden Bröllop i oktober 2007
  • Nemo nisi mors

september mys

Vi funderar på att använda oss av reportage foton. Ev om vi ska ta lite mer arrangerade foton så kan man kanske ta dom inne i kyrkan efter vigseln. Har sett många sådana kort och tycker dom är jättefina.

• September mys

aha, låter fint... ska skriva ner det i planerings "boken"

• September mys

ang resa så var svågern på bali nu i slutet på september och början på oktober, och han sa att det var paradiset

• viktualia

( en oktober 06- brud hoppar smygläsande in i tråden och hälsar att Mexico var ljuvligt att åka till... vi gifte oss 28/10 och åkte 30/10...)

• September mys

hur länge var ni i maxico då? nyss hem komna? grattis!

• viktualia

vi var en vecka på Yucatanhalvön - vansinnigt mysigt och bra. kom hem 7/11.
    Tycker att det funkade bra med en vecka faktiskt.

• Nemo nisi mors

Mmmmmmmmm, Mexico, dit har jag alltid velat resa. Var det dyrt att leva där?

Har sneglat lite på Azorerna (billiga priser) men där finns ingen sandstrand och det vill jag nog ha på min Bröllopsresa.

• viktualia

det var faktiskt rätt billigt att leva i Mexico. mat fanns i alla prisklasser och billig mat var riktigt god!

• jenbp

Hej! Har inte börjat kolla klänning än... någon skrev att det tog 5 månader att få klänningen, så jag börjar efter nyår att leta. Borde väl hinna tills oktober då? Den lokal vi hade tänkt ossoch fått offert från, har gjort sig av med kocken så det blev lite snopet är jag ringde och ville träffa dem personligen. Så nu får jag leta efter ngt annat! Vill såååååååå gärna vara i luftkastellet, men det kostar väldigt mycket att yra det. 10-20.ooo.... Vill vara i malmö på trevlig restaurang med lagom stor festlokal!

• nenne78

en till oktoberbrud 06
    jag började leta klänning i juli och hittade min drömklänning. Tog några veckor att sy om den. De fick in lite nyheter precis då och hon sa att det inte var någon panik. Iofs visste jag inte att vi skulle gifta oss förrän i april men ändå, det är ju lågsäsong i oktober om man säger så.

Svar på tråden Bröllop i oktober 2007