• jenbp

Bröllop i oktober 2007

Välkomna att vara med och dela med er av planering och tankar kring ett riktigt "höst bröllop" och allt vad det nu kan innebära! (Regn? Storm? Underbart höstväder, mörker etc...)

Fotografering ute el inne vid dåligt väder?

När åka på bröllopresa och var? Funderar själva på 1:a nov till Maldiverna!?

Någon annan som valt samma månad?

Mvh Jenbp

• Svar på tråden Bröllop i oktober 2007
  • LECT

Åh, mums!!! Ska definitivt ta upp den idén med sambon igen! Och choklad verkar ju inte så pjåkigt! Fast... hm... tror ajg vill ha en gräddtårta!

• Nemo nisi mors

Har en nära vän som gör specialtårtor som ska göra vår. Vi kommer dock ha en stor tårta (morot ser det ut som just nu med mycket glsyr i lager)

• LECT

Nemo - förlåt, men när ajg först läste det så fick jag det till att FORMEN skulle vara en morot! Började skratta så jag grät när jag läste igen och fatttade! *fredagskoma*

• drömbrud

LECT

Jag fattar fortfarande inte va hon menar med morot... Morotsfärgad?

Trodde oxå hon skulle ha en morottårta!

(Tänk om hon ska det )

• Nemo nisi mors

Morotstårta med philadelfiaglasyr i tre lager. Utan på ska den vara vit och ha lila blommor samt en text (har inte bestämt vad det ska stå än)

Om man kobinera dessa. Vit grund. texten är vit men penslas med pärlemor och blommorna är de som ingår i buketten

i.xanga.com/weddingbee/cakes_mb1004_27.jpg

weddings.theknot.com/odb/themes/realweddings/detailview.aspx&type=3&wedding_details=Cake&pageIndex=18&MsdVisit=1

www.uniquecakesbykaryn.com/wedding-cakes/sugar-flower-cake.jpg

• Nemo nisi mors

Andra länken funka inte när jag logga ur men den tårtan är lik den på tredje länken.

• jenbp

LECT

Vi gifter oss kl 16.00. Ska använda oss av marschaller för att skapa lite stämmning eftersom det vid den tiden har börjat skymma. Vi tänkte åka samma vecka till Maldiverna, men nu känns det som om vi väntar med att åka till efter nyår, då vädret är bättre där då jmf med oktober.

• jenbp

Vi gifter oss oxå 20/10 - by the way

• LECT

Nemo - läckra tårtor!!!

jenbp - msyigt ändå med ett bröllop när det är lite mörkare... vi funderade ett tag på om vi skulle ha ett vinterbröllop... men då skulle det ju bli ännu längre tills dagen med stort D, så vi bestämde oss för oktober istället...
    Maldiverna låter mysigt... ååå... vi kan inte riktigt bestämma oss för var vi vill åka... mer än att Afrika känns MYCKET lockande... men det är ju så dyrt... Vi vill åka direkt efter bröllopet, eller ett par dagar efter snarare... så det får bli julsemestern som vi förlägger då istället... har ändå tänkt att ta ledigt fredagen före och måndagen efter bröllopet.

• Nemo nisi mors

Spikade bandet igår. De var nästan redan fullbokade för i år men hade hållt en plats till oss.

Bara genom att ha talat med dom märkte man snabt att de var profs. Klara och tydliga på vad de förväntade sig och på att det är ett samarbete som gäller för att det ska bli en rolig kväll. De hade ungefär samma instälningar på vad ett bra band har som uppgift som vi hade. Känner mig lugn och säker på att feststämningen kommer att vara på topp hela kvällen nu.

De spelar normalt inte på bröllop men i.o.m att det går genom vänners föräldrar ställer de upp.

• Cahe

Nu har vi äntligen bokat kyrkan!! 13e oktober, lokalen är klar så nu är det maten som står överst på listan!!

wiii, jag ska verkligen gifta mig!!

• Nemo nisi mors

Hittat en kanon fotograf till bra pris. Han e med oss heladagen, från förmiddag till kväll samt tar porträtt bilder. För detta tar han 5500 + körersättning 2kr/km (blir kanske ytterligare 300-500)får inga framkallade bilder dock men de är redigerade och vi får den på en högupplöst cd (ja det där tekniska på slutet tog sambon hand om).

hört runt lite och en av de mer poppulära fotograferna i vår by tog 13000 för samma paket (dock med allbum, men ändå)

Min gulliga pappa har nu även deklarerat att han står för halva bröllopet. Kan pusta ut tre gånger nu. Bröllop nytt hus och renoveringar är ingen ekvation som e lätt att få ihop.

• LECT

Nemo - ni verkar vara i samma sits sm vi vad gäller att allt händer samma år... Flyttar in i vårat hus första februari, med en del som ska fixas i det. Bland annat hela fasaden under sommaren... Pengarna rullar snabbt iväg.

Vet att min far kommer erbjuda en del pengar till bröllopet, men inte hur mycket. Så vi räknar på att vi måste klara hela bröllopsbudgeten själva... Förutom bröllopsresan som vi får av min mor.

Det var en billig fotograf ni hittat!! Här i stan finns en fotograf som vi verkligen skulle vilja ha. Han skulle i så fall följa med under dagen (från morgon till brudskålen, vill man ha festen också så kostar det nån tusenlapp extra), porträttfotografera, välja ut och förstora bilder till ett album, samt lämna ifrån sig samtliga bilder högupplöst på CD. Men det skull kosta näramre 10.000kr! För mycket för våran budget tyvärr....

• Nemo nisi mors

Vårt hus tar in vatten i ladan nu när det regnar så mycket. Vill inte tänka på hur det står till under själva husgrunden.

Pappa höll oxå inne med vad han skulle bidra med länge så vi planera utifrån vår budget. Först när jag propsat på att vi skulle laga all mat själv tyckte han att nu får ni allt unna er catering, jag betalar halva bröllopet....Inget ändras dock ang vår budget utan kör samma princip som innan. Så bra som möjligt till så bra pris som möjligt (hellre stå utan ett moment än att det är lite halvkasst, än så länge har vi sluppit dock)

• jenbp

Vad skönt att ha föräldrar som kan hjälpa till! Tyvärr har vi inte samma tur. Hans föräldrar kommer nog att bidra lite, men mina kan inte rent ekonomiskt. Jo, mamma ska köpa min klänning! Man är glad för det lilla! Så här gäller det att spara själva!

:o)

• drömbrud

Va ä detta för fotograf

Hittade en ängel till fotograf men han var upptagen hela Oktober

Men ha tipsade mig att Otober inteär en bröllops månad så att man kan "begära" billigare än sommar halvåret..

Svar på tråden Bröllop i oktober 2007