• jenbp

Bröllop i oktober 2007

Välkomna att vara med och dela med er av planering och tankar kring ett riktigt "höst bröllop" och allt vad det nu kan innebära! (Regn? Storm? Underbart höstväder, mörker etc...)

Fotografering ute el inne vid dåligt väder?

När åka på bröllopresa och var? Funderar själva på 1:a nov till Maldiverna!?

Någon annan som valt samma månad?

Mvh Jenbp

• Svar på tråden Bröllop i oktober 2007
  • September mys

Vi funderar på en resa till Kina under okt eller nov..

• LECT

Vi funderar också på vart vi ska resa efter bröllopet... Min önskan är Afrika! Men vi får se var vi hamnar...

• jenbp

Enlig "vett och etikett" ska man skicka ut inbjudningarna 6 veckor innan, vilket jag tycker verkar vara helt vansinnigt! Jag tycker att månader innan är lagom. Inte tidgae och inte heller mycker senare!

Vad tycker ni?

• jenbp

Rättning:

Mitt keybord har lite problem med att registrera mina knapptryckningar, så meddelandena blir lite kryptiska.

Det jag ville säga var 3 månader innan!

• Saffranin

Detta år händer det! :-O

Jenbp
    vi kommer oxå skicka ut våra inbjudningar mycket tidigare än 6 veckor innan. Låter ju helt sjukt sent... (i o f s vet alla redan nu när det blir, men ändå!)

Har kikat på klänning för första gången idag. Har ni redan köpt eller bestämt? Jag behöver tips! Vad tänkte ni lägga?

• September mys

6 veckor innan för oss blir i augusti och då blir det nog svårt för släkt och vänner att hinna boka ev tågbiljett till rimligt pris.
    så vi funderar på att skicka ut dom i juli. vad tror ni?

• Andie

september mys
    Vi hade oxå tänkt skicka ut våra inbjudningar i juli pga samma rese-"problem". Vi har gäster som bor i USA och Irland.. plus att ett flertal bor i norrland...
    Så jag tycker att juli verkar som en bra månad, den ända nackdelen är väl kanske att folk kan vara borta på semestrar och sånt..

Sen har jag en fråga. Vi tänkte bjuda mina arbetskompisar till bröllopet (endast vigseln) Hur skriver man och när ska man lämna deras inbjudningar? (Har ju börjat jobba i augusti kan man skicka dem då? För de blir ju bara bjudna till vigseln)

• September mys

ja, jag tycker att du kan lämna dom på jobbet i augusti, men försäkra dig om att det är tydligt att det bara är till kyrkan... lätta att tro när "alla andra" går till festen att man ska följa med

• drömbrud

Heeej!

Har precis ändrat datum... Från 2/2-08 till 20/10-07!

Har alla bokat kyrka? Inte vi..

• LECT

drömbrud - då kommer vi gifta oss samma dag!
    japp, kyrkan bokades för en vecka sen! tror inte det är så bråttom med det då oktober inte är någon stor bröllopsmånad direkt... vet ni vilken kyrka ni vill ha?

Svar på tråden Bröllop i oktober 2007