• jenbp

Bröllop i oktober 2007

Välkomna att vara med och dela med er av planering och tankar kring ett riktigt "höst bröllop" och allt vad det nu kan innebära! (Regn? Storm? Underbart höstväder, mörker etc...)

Fotografering ute el inne vid dåligt väder?

När åka på bröllopresa och var? Funderar själva på 1:a nov till Maldiverna!?

Någon annan som valt samma månad?

Mvh Jenbp

• Svar på tråden Bröllop i oktober 2007
  • onsdag i oktober

Nemo nisi mors: Vilken underbar klänning!!! Gillar spetsen och skärningen bak. Läckert

• onsdag i oktober

Tinelina. Aha då förstår jag. Mitt råd är att du ändå prövar en armlös klänning med drapering (finns massor av olika varianter av dessa. Är populärt )Eftersom du funderar bla över hur din byst fungerar i klänningen så är det ett steg på vägen. Klänningen är supersnygg men jag förstår att du blir osäker med beställningen. Skulle ju gärna vilja se fler bilder i olika vinklar. Hur ser den ut bak? Släp? Knappar? Snöre?

• Nemo nisi mors

Tinelina

Gå in och prova en liknande modell åtminstonde. Det kan hända att du inte alls passar i det du tänkt dig (hände mig)

I övrigt tycker jag att kläningen är jättefin. Hade nog vågat beställa en därifrån.

Nu när jag var ute och provade var där en tjej med jättebyst som provade en axelbandslös klänning så det ska nog gå bra för dig oxå. Skulle det inte alls gå så kan du som jag skrev innan få en sömerska att sy till axelband på klänningen.

• Andie

Vad är det för ämne som pratas om?
    Klänningar,skor,hår ect??

• Nemo nisi mors

Andie

Allt! (jag gör i alla fall det )

• Andie

Nemo nisi mors
    Okis, har ni funderat nåt på hur ni ska "pynta" i festlokalen?
    Det är det brännande ämnet hos mig för stunden!
    Har du några tips?

• Nemo nisi mors

Vi ska pynta med mycket mossa och ljus. Hänga tunna tyger i taket och duka med bord för 8 personer istället för att rada upp allt.

• Nemo nisi mors

Vi bokade äntligen kyrka idag. Eftersom de som har hand om Marvinsholms kyrka inte kan bestämma sig om den ska vara öppen eller ej utan förhalar beslutet hela tiden tog vi en annan kyrka. Nu ska vi gifta oss i Sankta Maria Kyrkan i Ystad. Den är faktiskt finare och bättre i storlek. Den kyrkan behövs inte pyntas alls då det är fina målningar runt om i hela kyrkan. Sen så är det lite roligare att gifta sig mitt i stan där det är mycket folk. Man är ju lite egenkär att vill att så många som möjligt ska se en i klänningen

• September mys

hur ska ni göra med fotograferingen om det är för dåligt väder för att vara ute?

• TigerLinn

hej ja vet inte ännu om de blir oktober eller september... :) men ska snart bestämmas ju..

Svar på tråden Bröllop i oktober 2007