• jenbp

Bröllop i oktober 2007

Välkomna att vara med och dela med er av planering och tankar kring ett riktigt "höst bröllop" och allt vad det nu kan innebära! (Regn? Storm? Underbart höstväder, mörker etc...)

Fotografering ute el inne vid dåligt väder?

När åka på bröllopresa och var? Funderar själva på 1:a nov till Maldiverna!?

Någon annan som valt samma månad?

Mvh Jenbp

• Svar på tråden Bröllop i oktober 2007
  • Nemo nisi mors

onsdag i oktober

Hur tidig var du i ert planerande. Själv är jag småstressad då jag vet att jag inte kommer att kuna göra något under juni, julie och augustie (jobbar jättemycket då, nu är det lungt dock)

• onsdag i oktober

Vi började så smått planera i maj. Vi var väl lite sent ute om man jämför med många andra. Det löste sig dock utan större stress. Vi gifte oss en onsdag på vår 15-års dag. Det var kyrkbröllop men en mindre fest. Att vi gifte oss mitt i veckan hjälpte mycket i planerandet. Kunde boka allt vi ville även om vi var sent ute. Ni som gifter er på lördagar måste boka kyrka, lokal och fotograf ganska tidigt. Det är väl de sakerna som annars riskerar att vara uppbokade.

• Nemo nisi mors

Nu har jag fått tid hos House of Brides i Köpenhamn. den 25 November är det dags att prova (måste tilläga att de har stor rea då) Mamma ska med och hoppas pappa oxå. Ska bli jätte kul.

• jenbp

Vad kul!!! Vill oxå.... till köpenhamn. vet du vad klänningen kommer att kosta ca?

• jenbp

Välkommen "onsdag i Oktober". Kul att höra att du precis har 'gjort det i oktober'!!! Hur var vädret??

• Nemo nisi mors

Inte en aning om vad kläningen kommer att kosta. Mamma betalar, men det får ju va inom rimliga gränser. Ett alternativ är att testa se vilka modeller som passar och sen beställa från nätet.

• 6 okt 2007

Här är en tjej som oxå tänker gifta sig i oktober!

Vi har bestämt datum, kyrka (har inte bokat än) och nästan festlokal. Vi har börjat kolla på underhållning och catring. Sedan har vi gjort en ekonomisk skiss. Vi har även tittat på färgtema och dekoration. Jag har börjat titta på klänning och hår/smink. Vi har inte berättat för någon än men funderar på de till julen som en liten fin julklapp. :)

• Nemo nisi mors

Då e vi 3 och en som har gift sig

• onsdag i oktober

Jag gifte mig 4:e oktober och hade strålande sol. Kunde faktiskt fotograferas ute utan att en enda gång känna behovet av en jacka. Var uppmärksam varje lördag i oktober eftersom mitt eget bröllop var så nära. Var regnigt och stormigt en av lördagarna men fint annars. I Skåne var det med nöpp och näppe aningen gult på träden då vi gifte oss. Först i mitten/slutet gulnade det rejält.

• onsdag i oktober

Jag köpte mig klänning på House of Brides i Köpenhamn. Mycket proffsiga. De har ett mycket stort utbud och därmed klänningar i alla prisklasser. Som svensk får man 20% rabatt på priserna (gissar att de annars inte kan konkurera med de svenska butikerna med tanke på valutaskillnaden). Tror att de flesta klänningarna ligger mellan 5000 och 15000 kronor. Tänk på att ändringsskrädderi kostar en hel del också.

Svar på tråden Bröllop i oktober 2007