• jenbp

Bröllop i oktober 2007

Välkomna att vara med och dela med er av planering och tankar kring ett riktigt "höst bröllop" och allt vad det nu kan innebära! (Regn? Storm? Underbart höstväder, mörker etc...)

Fotografering ute el inne vid dåligt väder?

När åka på bröllopresa och var? Funderar själva på 1:a nov till Maldiverna!?

Någon annan som valt samma månad?

Mvh Jenbp

• Svar på tråden Bröllop i oktober 2007
  • LECT

Jo, det lär ju bli lite mörkare sen... men när festen är igång så spelar ju inte det någon roll... Hoppas också kunna ta foto utomhus bland alla vackra färgglada löv... men vi funderar på att foto före vigseln, för att gästerna ska slippa vänta. Så ljuset spelar inte så stor roll för oss. Fast det skulle vara trevligt om det var ljust när man går ut ur kyrkan... Hoppas verkligen på vackert höstväder!!!!

• Andie

Nu blir det lite tvära kast från foto till bröllopstårtor...
    Har en fråga gällande allergier tex gluten och laktos. Om vi nu skulle säga att vi har ett barn som är laktos och 3 vuxna som är gluten. I stället för att baka en stor tårta till dem skulle man kunna göra specialgjorda bakelser istället för bröllopstårtan?
    Hur har ni tänkt göra med specialmats gästerna?

• LECT

Oj! Det hade jag inte tänkt på ang tårta! Här är ju t.o.m. brudgummen laktoskänslig! Maten känns ju inte så svårt då det serveras portionsvis, men tårtan..! Ja, den får jag ta och fundera på... *håller utkik efter tips och idéer*

• Nemo nisi mors

Vet ingen som är känslig som vi har bjudit. Men själklart blir det specialmat till de som är allergiska.

Har sett många bilder på tårtstälningar fyllda med minitårtor eler glaserade muffins. Det kan ju vara en ide om man vill att alla ska få något som ser lika dant ut även om innehållet skiljer.

• drömbrud

Va mysigt med små mini trtor!! Och muffins!! Vart har du beställt dem, e skulle jag oxå vija ha!

• LECT

Har ju faktiskt haft eb idé om vi skulle ha en enkel tårta som vi, brudparet, skär ur och äter av, men sen att alla gäster får serverat en tårta i miniatyr (en bakelse snarare)... Det är ju ett alternativ! Kanske ska ta och damma av den idén iaf då..

• drömbrud

LECT

Så har jag oxå tänkt..

Alltså att det är typ 3 våningar (beroende på hur många gäster) och längst uppe är det en liten tårta (till brudparet) och de 2 våningar under är det mini tårtor i olika smaker o kanske färger..

Ska söka lite på nätet...

• drömbrud

Kola oxå på "who said it cant be chocolate" MUMS!

Svar på tråden Bröllop i oktober 2007