• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

Jaja nu verkar det helt dött i tråden. :(

SÅ jag ska återgå till jobbandet. Men tittar in igen vid nästa "paus"! :)

Hoppas på att t ex Page har loggat in då. Hon brukar ju det senare på kvällen. :)

• Izzie

Oj, som vanligt är det massor som hunnit avhandlas sedan igår...

September - trist med den förbaskade tanten. Man blir ju lika besviken varje gång...

Storasyster - Hoppas hoppas!

Vill tillägga till Vara rädd-diskussionen att jag oroar mig lite för sjukdomar. Har sett i tidningen att det varit ovanligt många dödsannonser på barn det senaste och en massa ängeldikter. Man ser i texten att det ofta står "stöd barncancerfonden" och sånt. Jag börjar nästan lipa när jag ser sådana annonser. Ska nog sluta läsa dem tror jag. Först ska jag ju bli gravid, sen kan jag ju oroa mig för allt som kan hända med allt ifrån sjukdomar, olyckor, mobbing och snedfyllor...

Skönt att höra att det var någon (Cicci?) som inte hade några symptom innan BIM. Själv känner jag inte ett smack fast jag försöker känna efter. Ja ja än finns ju tid.

Sweet - vad är det du jobbar med? Författare, journalist, student???

kram/Izzie

• Drömma

Hej igen!

Ja, kanske läge att testa, prvade 17 dgr efter det jag trodde var ÄL men då var de - men det var två vecor sedan... Nje, har inte haft symptom på 2 ÄL men man vet ju aldrig : ) Vill helst inte testa och bli besviken (lite läskit med)men det kanske är dax. Vet inte hur långa cyklar jag har men den förra var ca 30 och så har det nog varit sist jag inte åt piller också men inte särsklit regelbunden men så här lång har jag nog aldrig haft...

• sweetstreet

Ok Drömma men det verkar som om du har gått över tiden ganska rejält nu väl?
    Så jag tycker helt klart du borde testa! :)

• sweetstreet

Förresten Cicci!
    Jag glömde säga
    GRATTIS till Pick'ns första stora filmframträdande!!!!!!!!! :) :) :) :)

Förstår att det måste kännas fantastiskt!!!!! Och nu slipper du ju verkligen oroa dig också! Undebart! Ja, jag fick en tår i ögnvrån när jag läste. Av glädje alltså! Men sedan tog det mig rätt lång tid att läsa igenom resten av alla sidor och då kom jag av mig i gratulerandet... :?
    Men men bättre sent än aldrig!!!!

• sweetstreet

Ang det där med illamående och vilket lön barnet har så tror jag inte ett skvatt på sådant Inte på något av alla stories omkring detta med "könsbestämmandet" föresten, typ om magen är stor åt ena eller andra hållet...

Har vänner som alla fått barn både hit och dit och där dessa teorier stämt på vissa men lika många gånger varit tvärtom!

Så jag tror inte på det.

Har t ex kompisar som haft helt symptomfria (ja nästan i varje fall, kasnke typ som Ciccis) graviditeter, och ett par av dem fick killar men ett par av dem fick tjejer! Så jag vet inte. I statistiken i min vänkrets har det verkligen inte stämt.

• sweetstreet

Men det där att känna på rumpan, det tror jag säkert kan stämma.
    Om man är van o erfaren och har känt på många små rumpor i många magar vill säga. Så att erfarenheten sitter i händerna. :)

• sweetstreet

Haha! En kompis kompis väntade barn för ett par år sedan och de var helt 100000% säkra på att det var en kille så de funderade bara på killnamn. Men när barnet kom var det en tjej! Alla runtomkring tyckte de varit jättekonstiga som varit så bergsäkra på könet, och hon sa att det tog henne faktiskt en liten tid att ställa om sig. Men hon hade haft en superstark magkänsla (haha!! :) ) att det skulle bli en pojke.

Det blev lite panik efter födseln eftersom de inte tänkt alls på något tjejnamn...!

• sweetstreet

Izzie,
    Jag är varken journalist eller författare utan bara en enkel forskare. Men nu har jag en dead line på fredag så jag måste få klart en massa skriverier tills dess. Puh!

• sweetstreet

Förresten Mindre!

Är du biolog???????
    Det är jag också!!!!
    Vad jobbar du med egentligen! *blev nyfiken nu*

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???