• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • mugglesfan

Page: det viktigaste är att du upplyser den som ger dig vaccinationen att du vill bli eller är gravid. Eg ska de alltid fråga men det kan de ju glömma bort... De vet alltid vad som är ok och inte att ta.
    Kul att se dig här igen förresten!

sweet: massor av tröstkramar till dig! Åh, jag vet precis hur det känns att bli stressad över alla andra som plussar och över att jaga ÄL, och sexa på som tusan. Men snart är du förbi det stadiet! Ang din ÄL, hade du de vanliga flytningarna mm, dvs var symptomen på ÄL där denna månaden? Annars kan det ju vara så att du inte hade ÄL just denna månad.

Men kom bara ihåg att det inte är mindre chans att bli gravid för att man nojar och stressar över det (kolla bara på oss andra här i tråden!). Det måste ju vara bevisat nu att den myten om att man måste SLAPPNA AV för att det ska bli ngt, är helt fel?! Med tanke på det så vill vi absolut ha kvar er nojare i tråden!!! När har du BIM nu då Sweet? (Jag vet att jag kommer få svar först om ca....7h men ändå )

fruLlan: om du kommer ihåg så verkar det vara rätt vanligt att gravidsymptomen är hyfsat tydliga just när man plussar men sedan går de över ett litet tag (kan kanske ha med hormonnivåer att göra?), men de kommer tillbaka! Så var det för mig iaf... Men med tanke på din resa tycker jag absolut att du ska tjata dig till ett tidigt VUL. Stå på dig! Det gick ju bra med remissen....

• nu är jag fruL

hejsan svejsan
    Jo just det det glömde jag säga.
    Jag mailade till mammam mia igår angående en tidig träff so de anordnar. och då skrev jag även att jag skulle vilja komma i kontakt emd min BM. Nån timme senare ringde hon och jag berättade att vi ska ut och resa och att jag därför bara vill kolla upp allt för min egen skull. Hon förstod precis och VUL är nu inbokat 1 vecka innan vi åker.
    snacka om bra service

Hon avrådde absolut inte att åka som de på vaccianations centralen gjorde så nu känner jag mig lugnare.

jag harv även hittat myggmedel med jätte stark konc av DEET (aktiva ingred i tex Mygga) som inte finns i sverige. det kommer bli mitt främsta skydd. Det visktigaste är ju som sagt att INTE bli biten.

Känner mig ganska lugn och nöjd

• mugglesfan

Jag tror det blir utmärkt fruLlan. Jag kommer ju ihåg i höstas när du undrade om du skulle våga boka en resa med tanke på graviditet och vi hojtade att "självklart, boka!". Och nu är du gravid och ska resa... Livet är lite obstinat och vill visa att man inte kan styra det ibland...

• mugglesfan

Mindre! Hur känns det idag? Fick du svettat ur dig något igår (ngt pass)?

Jag har ju varit extremt hungrig denna veckan och jag tänker absolut inte äta för två el nåt annat fånigt men jag har tänkt att om jag är hungrig så bör jag nog äta och har tänkt att då behöver kroppen den energin och att det går åt. Men igår började jag känna att jeansen stramade över låren Så i helgen blir det motion kan jag säga! Det är för tidigt att börja köpa nya jeans! Jag vägrar känna mig plufsig redan!

• Liten med Mindre

FruL - kolla bara att det starka myggmedlet inte går ut i blodet och på något sätt kan skada fostret. Det är ju inte för inte som myggen ogillar det.

Prata med barnmorskan, giftinformationen eller vaccinationen om det. Fast, klart, kemikalier kanske du är mer hemma på än vad jag är. :)

• nu är jag fruL

mindre:
    hmm det är så himla svårt det där. För vissa siter anger att det INTE är skadligt för foster medans andra skriver att det visst går in i blodet. det finns studier att de skadar höns foster men inte råttor och hundar...så vad ska man göra...

men samma verksamma ämnde säljs ju i sverige med i lägre doser.

Men frågan är vilket som är mest farligt, malaria eller myggmedel...

svårt fråga.

• Liten med Mindre

Hej Muggles!

Jo, nog sjutton svettades vi. Drog med maken och så körde jag ny musik jag inte prövat till fullo.

Fast ont i magen och ryggen fortsatte trots gympan. Detta är den mest mysko mens jag haft. Förstärker teorin om att det var något på gång som åkte ut.

Äckelvarning!

(Mycket klumpar och aladåber (tomterött förstås) som inte brukar finnas där. Varade i ca 12h, nu kommer bara liiite. ) Mysko.

• Liten med Mindre

I Indonesien drog vi Mygga utanpå kläderna. Körde långärmat och långbent så fort skymningen närmade sig. Det lämnade bara anklar, händer och nacke att smörja in. Tyvärr ligger ju alla kärl väldigt ytligt där.

Och jag vet inte om myggen brydde sig speciellt om att det var kläder och medel ivägen. Satt och läste på en stol över en myggspiral, och ändå blev jag biten. :(

• Liten med Mindre

FruLlan, jag skulle satsa på att ha lösa kläder i lite tätare vävt material - inte de allra tunnaste bomulls och linnekläderna. och bra strumpor i skorna/sandalerna.

• Bröllopstokiig

God morgon tjejer,

Gud vad jag skrattade ag alla snoppar ni (nenne) beskrev, och vanlijsåsen etc. Det är sååå typiskt mig att tycka sådant är både hysteriskt kul och väldigt intressant

2 hg NER igen idag, jag fattar ingenting Men, what the f*ck, det är ingen mening att hetsa upp sig! BM trodde det berodde på att jag slutat dricka vin (Shit jag måste hällt i mig en förfärlig massa)....

Nästäppa och idag lite lite MOLVÄRK, tjohoooo vad glad jag är! SYMPTOM!

Jag tycker vi bestämmer att vi ses på Mornington där vi var förra gången igen för brunsch klockan 13:00, då är väl alla uppe och klara?

KRAM

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???