• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Vänner-fan

Hej hej i min favorit-tråd!

Har tyvärr inte hunnit skriva nåt på några dagar, men är nu uppdaterad igen!

Först, grattis Frullan!!! Det är ju helt otroligt att du har plussat! Nu har vi en egen solskenshistoria här i tråden och dessutom är den TS!! Jättekul och stort grattis!! Hoppas allt kommer gå bra! Men tro inte att jag glömt att du skrivit att du ville ha VILKEN GRAVIDITET SOM HELST, ha ha!! Lita på att jag påminner dig om det om du börjar klaga för mycket över illamående

Snartis, men usch! Du skrev ju att du hade konstiga flytningar och eftersom det händer så pass ofta att symptom i tråden ju inte betyder något alls hade jag inte kunnat tro att det var nåt som kunde vara galet! Hoppas att du får hjälp snart och att allt går bra för dig med! Stod det inte i länken att en sådan där myom dyker upp vid 5 % av graviditeterna? Konstigt att man då inte hört talas om det. Jag har iaf inte det. Kram till dig!

Ljuvlig och Eden,
    Stort grattis till er!
    KUL med ännu en Gbg-bebbe! Jag går på Barnmorskegruppen och tycker det är jättebra där.

Muggles,
    Tack för att du la till mig på listan! Det stämmer att jag plussade i sept -06.
    Jag tycker också att det vore läge för en Göteborgsträff! Det vore jättekul! Vi skulle kunna käka brunsch vi med! Men nu i helgen ska jag till svärisarna, så då kan jag inte.

Till er alla, plussare såväl som blivande plussare,
    Tack för att ni lyser upp vintermörkret med alla era galna, roliga, desperata, sorgliga och tokiga inlägg!

• start september

Mycket lugnt var det här ikväll.

Sweet jobbar duktigt bland stenarna förstår jag

Hoppas middagen var trevlig Frullan!

Hörs imorgon bitti!

• sweetstreet

September!
    Japp jag vänder på mina stenar!!!! :)

Kan även intyga att det INTE handlar om Nennes stenar som hon ska få se på UL!!! Nä, de får hon skramla med själv! :D

Vänner-fan,
    Kul att se dig inne på tråden igen!
    Och javisst är det svårt att hålla sig borta härifrån... :?

• Page

Nenne,
    Man kan få en førstorad aorta, riktigt hur det fungerar vet jag inte. Jag søkte en gång før magont och då misstænkte de en førstorad aorta men det var det inte. Det ær nog inte så vanligt så oroa dig inte.

Sweet,
    Maken har varit ledig hela jultiden och jag har dærfør inte hængt så mycket hær men på måndag børjar arbetet igen så jag kommer att diskutera massa OT på nætterna som vanligt.
    Jag letar också efter min ÆL. Om jag køper en megafon kan du kanske bidra med en lupp så kan vi ge oss ut på jakt.

• Page

Ær det någon som vet hur det fungerar med vaccinationer infør en resa? Alltså vid ev graviditet eller ønska om en sådan?

Usch, detta prat om vikt orar mig lite. Læste någonstans att man inte bli gravid om man inte har minst 17& fett på kroppen. Kan man mæta fettmængden på något sætt? Nån hemmavariant alltså, tænker inte gå på en fettundersøkning. Underviktiga personer måste væl också bli gravida??

• Page

Hælsningar från Norge førresten. Ær hær och latar mig och æter mængder med god mammamat! Mmmmmmmm.

Måste gå på matlagningskurs så att mina barn kommer att gilla min man lika mycket som jag tycker om hennes. Seriøst, hennes mat ær alltid god.

• sweetstreet

KUL att höra från dig Page!!!!
    Jo jag har saknat min nattkompis! :)

Men nu ska jag också gå och lägga mig. Ska väl försöka fixa fram en lupp så att vi kan gå på ÄL-jakt ihop! :)

Tror inte du måste vara superorolig för din vikt förresten. Vet ju inte hur mycket du väger, men jag tror att det handlar om att vara väldigt "underviktig" för att det ska vara en faktor till att man har svårt att bli gravid. Likaså så tror jag inte att lite övervikt spelar någon roll heller, utan det handlar nog om ganska många kilo upp resp ner.

• nu är jag fruL

morrn morrn
    tjejer
    tack för grattis vänner
    hmmmm har JAG sagt det om graviditeter hoppsan...
    ja då får jag vel lov att hålla tyst om eventuellt illamående då...
    men just nu känner jag absolut ingenting och börjar tro att min graviditet har "gått över"... men det kanske den inte kan.
    Kanske har jag tur och får en skön graviditet ala cicci...man kan ju hoppas...

hoppsan dä'r kom illamåendet man KAN verkligen inbilla sig allt.

page: kul att se dig igen. Angående vaccinationer så se till att ta dom INNAN du blir gravid. Vissa vaccinationer tex gula febern ska man absolut INTE ta om man är gravid eller planerar att bli det oinom de närmsta månaderna.

Den enda vaccination som jag skulle behöva ta just nu är en påfyllnad av hepatit B. Men den kommer jag inte att kunna ta. Man vet inte helt säkert att det INTE påverkar fostret och därför ger dom den inte. Inte så stor fara för jag har en av sprutorna...men vaccinationer är ju alltid bra.

Vad gäller övriga vaccinationer så ska man nog inte ta de som gravid, men jag vet inte säkert. kanske kan man ta de absolut vanligaste typ stelkramt. Men planerar ni att åka ta dom NU så du har det gjort. med reservation för gula febern dock.

Jag kommer ju behöva malariatabletter snart och jag kommer få ta de gamla beprövadde som tyvvär det finns resistens emot. MEN eftersom inga malariatabletter inte ens de nyaste är helt säkra. Man kan få malaria trots att man äter dom, så är det enda ritkiga botet/preventet mot malaria att INTE få det. Alltså inte bli stucken. Så jag ska satsa¨på att impregnera kläder och skydda mig.

Kanske dumt att ta en sån risk...men det finns risker med allt.

oj vilken utläggning.

GOD MORGON på er

• Liten med Mindre

God morgon!

Massor att läsa ikapp som vanligt. :) Hade tänkt svara på många inlägg - men nu har jag glömt vad de var. Ooops!

Blir det Stockholms-brunch på söndag? Var när hur vem? Tror nog att jag kan komma med. Ska gotta in mig alldeles i graviditetshormoner i så fall. :D

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???