• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

lollan vad spännande! :)

• Moppy

Låter skönt lollan! Hoppas du får en sån där skön graviditet där det riktigt lyser av välbehag av mamman!

Drömma: bra taktik att försöka att inte stressa. Been there, tried that! Tröstar mig dock med att jag inte är lika stressad och hysterisk som damerna inne på systersiten FL.....

• sweetstreet

ok Drömma, välkommen in i "vi-ska-inte-stressa-men-när-i-helvete-är-det-ÄL-och-hur-kan-det-vara-så-långt-till-BIM-klubben"!!!! :)

• lollan79

köp cb äl test. Ska fan ta och rama in mitt ÄL test! :) :) De gjorde susen

• Moppy

MEN jag läste någonstans (var det här eller har jag blivit den nya viktualia med sina faktaartiklar?) att stress inte påverkar fabriken. Dvs att det inte är bevisat att stress av att bli med barn gör kvinnor mindre fertila. Vet inte vad man ska tro....

• sweetstreet

Men för att FÖRSÖKA stressa ner eller iallafall tona ner det hela lite så har vi änve NNÄ-klubben. Det är "näst-nästa

• Moppy

ja ÄL test tror jag på! Det kan man använda utan att känna sig för hysterisk tycker jag.... det är ju bara för att man vill kunna planera lite..

• Moppy

Sweet: jag tror jag går med i NNÄ också. Låter skönt...

• Drömma

He he, det är så befriande att inte vara ensam om det. Men min man sa ifrån att han typ inte vill pöka på kommando så det är nog en förutsättning för att det ska bli nå´t att jag inte stressar med det. Ibland kan jag t o m intala mig att det är bra om det dröjer ett par månader så jag hinner jobba t ex (jag vet, såå lamt).

• sweetstreet

Moppy det är rätt!
    Det var nog mitt inlägg.
    För jag fick veta det av någon som föreläste om fertitlite och kvinnohormoner etc. Och faktum är att jag tror det stämmer.
    För vad som VERKLIGEN är STRESS är ju sådanan situationer som de flesta vanliga personer i en demokratisk i-land aldrig utsätts för alls. Och kvinnor i 3 världen eller i krigssituationer blir ju gravida trots svält och/eller stor psykisk påfrestning. Så vår stress är nog ganska liten i sammanhanget.
    Tröst?!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???