• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • start september

Hej Moppy,

jag tror inte att det farligt att vara sjuk under ÄL. Möjligen är det svårare att få till det när man är krasslig. Sen kan det vara svårare veckan efter att få det att fästa om man är sjuk då.

Surfade en hel del på FL (fy mig) i förra vecakn eftersom jag hade feber och halsfluss, och både jag och mannen fick penicillin innan och över över ÄL.

Det var många på FL som ställt samma frågor där, dels om sjukdom under ÄL efter och under graviditet och dels om penicillin. De som svarade som sade sig vara sjukvårdskunniga verkade ha samma uppfattning,det kan vara svårare att få till det när man är krasslig och sen kan det vara svårare veckan efter att få det att fästa om man är sjuk då. Men det finns ingen anledning att låta bli!

Vi körde på under ÄL trots sjukdom, har dock lägre förhoppningar.

Lite osammanhängade, flåt.

Tänker vänta en vecka MINST innan jag börjar känna efter om symptom (inbillar mig en massa redan nu två dagar efter ÄL även om det är omöjligt...)

• Moppy

Start september: skönt att höra att det är fler som undrar detta. det känns ju logiskt att det är svårare att få till det när kroppen är sjuk. så länge det är så, och man inte får ett mecko ägg, så är det väl ok. man är ju sannerligen inte heller så sugen när man ligger där och snörvlar, men man kan ju inte skita i ÄL för det. Det är alldeles för långt till nästa gång! Det får bli en snabb "in-ut" variant och se vad det blir av det :D

• nu är jag fruL

bra info september!

Klart att du kan känna symptom redan nu!
    Känn efter du ( det kan vara svårt att låta bli )

• start september

OK,

om jag nu ska känna efter så kände jag av ÄL ordentligt i tisdags, fick till det lördag, måndag kväll och onsdag kväll så det borde vara rätt dagar. Har aldrig känt ÄL förut och idag är jag jättekissnödig samt att att allt smakade konstigt på frukosten. Enda förklaringen är att jag inbillar mig samt vill alldeles för mycket. Det har vi väl gemesamt allihop

• Snart så....

Mindre: det blev enkla beiga med röd+vit hjärtan på. Tänkte köpa gardinrena som matchade underläggen men skulle nog blivit liiiiite för mkt :D
    Jag byter gardiner,kuddfodral mm flera gånger per år hemma, gillar förnyelse.

Start September: Bra info, det var som jag misstänkte.

• Snart så....

start september: Japp det vill vi alla och det är helt rätt tråd att prata om det :)

Tycker att det är lite konstigt att kroppen spelar oss ett spratt så fort efter ÄL. Varför är det då? Kan det inte vänta en vecka?

• Liten med Mindre

Åh...så flitigt Snartis.

Jag är en sån tråkboll som när jag hittat något behåller det tills jag byter tapeter/möbler/bostad.

Funderade just igår hur länge mina tavlor ovanför sängen kommer att stå där. Men det är ju jag som tagit bilderna, så jag kommer att ha svårt att byta ut dem. Samma sak med vardagsrummet.

Hmm, det kanske är lättare med saker jag köpt, och som inte jag eller någon närstående gjort???

• Snart så....

Mindre: Du behöver inte slänga sakerna, utan ibland flyttar jag bara runt mellan olika rum, då känns det lite roligare

• Snart så....

Oj vad vi är trista som bara pratar julsaker...

Har inga roliga symptomer än, kommer väl nästa vecka..

• Eden-06

Hej, då bryter jag det hela med att börja prata piller

Är det någon som är inne nu som äter Rosenrot?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???