2008 Sommarbröllop, tråd 4
Kom igen nu brudar!
Kom igen nu brudar!
Ina - då förstår jag, ang. vikten. Det där med ont i rumpan är ju inget trevligt - när jag vägde som minst, så var det ungefär lika, och jag pluggade som mest då och satt på föreläsningar och skit.. (jag har alltså haft ätstörningar)
Det måste ju vara grymt med tärnan som fotar istället för en okänd fotograf.. Alltså - avslappningsmässigt!
Ina
Jag som trodde att den möjligheten att köpa dator genom jobbet skulle tas bort Om inte så kanske vi oxå ska köpa en till laptop...
norrsken:
på adams jobb kan dom både köpa dator genom jobbet och åka till kina på klassresa. jag vet inte hur det funkar på andra arbetsplatser men min mamma som har samma jobb som honom har inte samma förmåner. han jobbar inte inom offentliga sektorn.
MrsNyberg2B:
det är inget kul med sånt.. faktiskt är jag hellre lite för mullig än för smal! då har man lite att ta ifrån om man blir sjuk och sådär.
ja, det är skönt att det är hon som ska fota faktiskt. hon har inga hämnigar i kroppen den människan så jag behöver egentligen inte skämmas. men jag har blivit lite pryd på äldre dar:D
Ina
Jo fast så har Lasse haft det också, och ja, dom flesta företag för den delen. Men i och med den nya regeringen så skulle det tas bort, att man kan köpa dator genom jobbet och få det momsfritt och avdraget på bruttolönen. Men går det fortfarande för Adam så är det bara att gratulera
HUrrni tjejor! Jag flyttar om 3 veckor! Och där komme jag inte ha internet!!!!!!
Kom på det nu, kommer bara kunna logga in i skolan och typ på 7/11...
drömbrud
Nämen! Varför inget internet?
Ingen dator
Eller jag har iofs en gammal laptop liggande under sängen... Kanske kan installera internet på den möjligen..
Men inte i första taget jag flyttat in, i sådana fall i typ mars..
Tänk att jag flyttar snart.. Kartongenrna väntar på att bli fyllda! Har skrivit en inköpslista som kommer landa på typ 10.000.. Vart ska ja f de pengarna ifrån!?!?
Åh, jag hoppas verkligen att vi flyttar i vår också, det vore SÅ roligt! *håller tummar och tår så dom blir knallblå*
Hej sommarbrudar
Jag hittade hit för ett tag sedan, men har först nu lyckats hitta den här tråden. Oj så mycket som redan har skrivits. Jag trodde att vi var ute i jättegod tid!
Vi har planerat att gifta oss den 19 juli 2008, men jag oroar mig lite för att det är mitt i semestertider. Hur långt innan bör man skicka ut inbjudningar? Fyra månader eller nåt? Vad tror ni?
När bokar man kyrka och festlokal. Vi bor i Lund och jag har bestämt mig för var jag vill ha både bröllop och fest. Är det dags att boka???
Det är ju en djungel det här! Tur att jag har tid på mig. Jag måste även gå ner alla mina graviditetskilon sen de två senaste graviditeterna (har tre barn med min älskling). Det är 25 kilo som ska bort. 1,5 kilo för varje månad som är kvar. Jag SKA klara det! finns ju inte en bättre morot om man säger så.
Någon annan som kommer från Lund här inne? Var, hur och när ska ni andra gifta er? (alltså inte bara ni som ev är från Lund). Ni känner säkert varann här inne redan och vet mycket om varandra men jag hoppas att jag är välkommen ändå.
Det blir nog lätt så att man tjatar sönder sina vänner. Det är kanske inte så kul att höra om bröllopsdetaljer hela tiden när man själv inte planerar bröllop. Här inne är vi ju alla i samma sits och det är så bra att få tips och råd av varandra.
Kramar
Anja