14 juli 2007 del 2
9 månader kvar
Tråden är för alla vi brudar och brudgummar som gifter oss den 14/7 2007
9 månader kvar
Tråden är för alla vi brudar och brudgummar som gifter oss den 14/7 2007
och självklart uppsättning och sminkning på dagen D.. :)
Hm.... Känns fruktansvärt skoj att skriva något för lite feedback och blir nonchad och får två mega listor istället från er?
Nåja, jag vet ju att nätet inte är en privat vän utan ett ställe där folk gärna visar sig duktiga.....
Lycka till med er planering. Det här är nog inget för mig längre.
nj men lightfish lämna oss inte!!! Du har ju varit med från start...
lightfish: Vad skall ni ha för festlokal?
lightfish :
vad dramatisk du är! jag tycker inte alls att folk har försökt visa sig duktiga här. Men jag håller med dej om att man får lite dålig respons ibland.
Men jag spann ju vidare på det du skrev om håret!!! jag har också funderat mycket på hur jag ska göra med frisyren eftersom jag också har mycket hår (även om jag inte har ner till midjan!) Har du bestämt vart du ska göra brudfrisyren? För isf har säkert frisören bra tips på hur du ska ha håret!
Hejhej!
Jag gifter mig oxå 14/7. Kul att hitta en tråd för brudar med samma datum! Många verkar ju ha kommit långt. Själv har jag svårt att komma igång. Vet inte riktigt var man ska börja...
Örebroare: Jag pratade med min frisör i julas. Om jag förstod det rätt skulle det ta 4 timmar för hår och smink. Har dock ingen aning om vad jag ska hitta på med håret..
BrudJuli2007 :
Hej! Välkommen hit till tråden!
Nej, jag tycker också att det är svårt att få grepp om vad som ska göras! just nu känner jag iaf att inbjudningskorten är viktigast, vill få ut dom så fort som möjligt innan folk bokar sina semestrar!
Ang håret, men visst känns det länge? Jag kan inte fatta vad som ska behöva ta så lång tid! 2 timmar, max 3 tänkte jag.... men i mitt fall kanske det alltså behövs 5... suck.
För 5 timmar håruppsättning, make up och lite champagne tar min frisör 3310 kr!
Vad har ni andra fått för priser?
Välkommen till tråden BrudJuli2007!!!!!
Örebroare: 5 timmar verkar vara väldigt lång tid, fast jag har ingen aning om vad som är normalt. Trösta dig med att om det tar så lång tid blir resultatet säkert perfekt.
Själv ska en kompis som är frisör hjälpa mig med håret. Har fått göt mig att jag vill ha tiara med lockigt utsläppt hår med några flätor som det är inbakade sidenband i. Svårt att förklara och jag hittar inga bilder på det heller....
lightfish: Ursäkta om du tog så illa vid dig för att jag skrev hur långt jag hade kommit i planeringen, jag hade inte för avsikt att skryta. Det är ingen som har kommenterat min tiara jag la ut bild på för flera månade sedan och ingen har kommenterat min lista jag la ut, men jag är glad för det. Vill man väldigt gärna ha svar får man väl skriva igen men det är bara vad jag tycker........
Roligt att så snabbt få svar!
Örebroare: Jo jag tycker det känns som att det är lång tid... men jag tänker njuta av att bli fixad den stunden så mig gör det ingenting :) Min frisör tar 3500 för smink och uppsättning...
Just ja - en annan sak jag funderat på... när skickar ni ut era inbjudningskort?