14 juli 2007 del 2
9 månader kvar
Tråden är för alla vi brudar och brudgummar som gifter oss den 14/7 2007
9 månader kvar
Tråden är för alla vi brudar och brudgummar som gifter oss den 14/7 2007
Elisabet hjärta Christian :
Det vore kul att ses, men jag vet inte när jag skulle hinna med en sån träff, tyvärr! Jag skulle gärna ta en fika om ni bodde i Örebro Då hade det varit enklare för mig, och jag skulle gissa att ni andra känner likadant?
Det där med sånger på vigseln är roligt att fundera på! Jag har bestämt mig och ångrat mig massor av gånger! Just nu är jag inne på "She" som Peter Jöback sjunger, jag får gåshud när jag hör den! Detsamma gäller "Til death do us part"... den är underbar och texten är perfekt!
www.napster.com/player/&type=track
Vad har ni andra tänkt att ha för låtar?
(ni får kopiera hela länken och klistra in i adressfältet)
Örebroare: ´visst är det alltid enklare att träffas där man bor. vi får se längre fram kanske...
vi funderar jättemycket på vilken låt vi ska dansa till som "brudvals"
Elisabet hjärta Christian
Ang. fikan: jag är inte omöjlig men just nu (januari) passar inte så strålande. :)
Hur ung :D är du? Själv är jag 27 år och på väg att bli 28 ( hua...).
Nja, rosa färgtema är lite att ta i men det kommer vara rosa med i det... Jag har inte bestämt mig helt hundra. Tror det blir vitt, grått och lavendelblått. :)
Andromeda
Vad menar du med smala typen? Hmm... Så får man inte skriva om sig själv ;) Men för att vara allvarlig: har du köpt klänningen? Eller har du provat allt du var sugen på? För jag köpte något som jag aldrig trodde skulle se bra ut på mig men är helt fantastiskt. :)
Låtar till bröllopet, Peter Jöbacks låt har jag inte lyssnat på, kanske skulle man ta och göra det :) Idag lyssnade jag på För kärlekens skull/ Ted Gärdestad..den är faktiskt fin..det är nog också ett alternativ till solosång i kyrkan.
Lightfish:
Jag har bara varit och provat klänning en gång snabbt i en butik, inte bra att prova klänningar i amningsbh om någon funderar ;) Och jag kände mig inte direkt bekväm men hon som hjälpte mig :( Funderar på att gå till ett annat ställe..och prova, men min tanke var att beställa en mått beställd klänning från kina i offwhite/ivory. Jag har inte provat så många klänningar,men känner att jag måste ha en vanlig bh nästa gång jag ger mig ut iaf..
Andromeda
Vart bor du någonstans? Kanske du fråga men vilken storlek har du? Lilly har mycket fina saker: www.lilly.dk (för lite prisriktlinjer även om det är danska kronor) eller www.lilly.nu och det finns även klänningar från Nixa. Båda märkena är otroligt prisvärda och de är välsydda.
Det finns en jätte vacker spetstopp med ärmar och båtringning som är smickrande för alla figurer och den nya, som är en variant på den jag har, har till och med korsettsnörning ser det ut som.
Kul att du hitta stämpeln!!! :)
lightfish: januari är totalt crazy för mig med *suck*. Just nu bor jag bland flyttkartonger och kaos. den 26 får vi nycklarna till VÅRT HUS!!! *ler* längtar. (fast jag ha*ar att flytta), emellan det slänger vi in en vecka i sälen. (hoppas på snö...)
jag är rena ungdomen...eller ja 25 i maj iaf. m2b är 27.
Vi ser hur det ser ut längre fram, det är ju låååång tid kvar (intalning, intalning)
Andromeda & Örebroare: Vad bra med tips,om låtar, jag håller på att leta och leta och leta.....
Lightfish: Jag tror att klänningen behövs i ca storleken 48, det fanns ju flera klänningar att prova, men som sagt, måste ha en riktig bh på mig med lite lyft (har E i byst så amn.bh gjorde nog att mycket såg tokigt ut)Provade en klänning av den här typen som jag tyckte om...
www.1koo.com/wedding/itemdetailz.asp
Elisabet hjärta Christian :
Det är en djungel med låtar, men
Jag älskar dig för den du är-
ska vi ha, sen får det bli en eller två till...
hittade en rolig tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2019357.html
Elisabet hjärta Christian
Ah.... Visst är det KUL att flytta? Gahhh... :( Vi är just klara med allt och efter mycket om och men. Vi fick lägenheten den 5 juli. Men nu är allt nästan klart med våra 109 kvm.
Kul att höra att vi är ungefär i samma ålder :) Min blivande man är lika gammal som mig.
Andromeda
Lilly har en del i storlek 48, så kolla lite på den danska sidan. Men annars så är klänningen du visade jätte vacker! Tycker verkligen om att den skär under brösten. Det är en smickrande skärning.
Vi tror att vi ska dansa första dansen till
"Be My Baby" med The Ronettes. Det är en låt från filmen "Dirty Dancing".