14 juli 2007 del 2
9 månader kvar
Tråden är för alla vi brudar och brudgummar som gifter oss den 14/7 2007
9 månader kvar
Tråden är för alla vi brudar och brudgummar som gifter oss den 14/7 2007
Flåt tjejer! Är bara sjuk och lätt grinig :( Deppigt att vara sjuk när man har massor man vill göra eller borde göra. Dessutom har jag inte så många att få feedback av förutom av er :) även om den blivande mannen gör allt han kan för att vara intresserad.
Håret.. Ja... Jag hade ju tänkt att göra det själv eftersom det är OTROLIGT många som misslyckats med mitt hår genom tiderna. För att ha "svenskt" hår är det väldigt omedgörligt!!! Vägrar behålla lockar, vägrar låta hårspray hålla det på plats och tofsar och flätor glider gärna ur....
TROTS detta så tänker jag försöka få till lite större lockar och några få flätor (för att fästa slöjan bak) själv... Jag kommer ju självklart få hjälp från min tärna men ändå.
Dessutom är det verkligen dax att börja göra alla kort och alla trycksaker... Tänker göra allt själv eftersom det är kul att göra själv samt att få det precis som man vill är inte alltid det lättaste när man har andra med i spelet ;)
lightfish :
Vi kan väl säga att vi ska försöka bli duktigare att ge feedback till varandra i den här tråden!? Det mår ju alla bra av!
Du bodde i Sthlm va? För om du hade bott i närheten av Örebro hade vi kunnat träffas och prata bröllop!!!
Vad modig du är om du tänker göra ditt hår själv! Fast jag förstår dej på ett sätt, jag känner nästan jämt när jag går ut från en frisör att jag inte är nöjd med hur de gjorde iordning håret! Det blir oftast bra klippt, men när jag går ut tar jag på mej luvan eller sätter upp en tofs!
Du har ingen bild på hur du har tänkt dej att ha håret?
Örebroare
Låter superbra att vi kan försöka, med försök kommer man oftast en bit ;)
Japp, Sthlm är det. Örebro är ju en braaa bit bort. Men prata bröllop så här fungerar bra det med ;) Man kan liksom välja när man vill och orkar och välja sina ämnen. Jag var faktiskt på en BT-träff för brudar här i Sthlm men det vart lite mycket fixering vid ringar och jag som inte fått min då...tja..inte så kul.
Håret ja, jag kämpar för att hitta en bild att visa upp men neee... Tänk dig lite mindre Hollywood-lockar och lite flätor samt en spetsslöja fäst bak.. :D Var det en bra beskrivning eller vad?
Nåja, lite vilt men inte rufsigt. Funderade ett tag på att skippa min blivandes önskemål om utsläppt men nee, han vill inte vara med och bestämma något annat direkt så då tycker jag att han kan få sitt önskemål igenom.
Själv då? Hur ska du ha ditt hår? Och slöja?
Smink gör jag också själv. Tänkte dra med tärnan till Make-Up Store när hon kommer hem och ta en kurs åt oss båda inför bröllopet. Ska ha mjukt rosa/vitt i sminket, blond och blåögd som man är.
Ting
Jag vet inte hur hemma du är på Sthlm men jag kan skicka med en länk på festlokalen. visserligen bara utsidan men ändå :) www.borgenrestaurang.com/
Så fort de öppnar för säsongen ska jag vara där och ställa frågor och planera och ta kort :D
Lightfish: Jag är typ inne på samma frisyr som du fast jag tror jag ska ha sidenband iflätade istället för slöja.
Det är ju hrlt omöjligt att hitta bilder på det. Hittar du det nånstans får du gärna hojta till.
Modigt av dig att göra hår och smink själv. Vet du vad det kostar att gå en kurs på makeupstore?
klotjohanna
Det kostar 495 kr har jag för mig i alla fall ;)
Svårt det där med bilder på frisyrer, man önskar att det fanns någon tidning man kunde köpa men mycket som finns är såååå ute eller så är det mycket spret överallt. Vad hände med det romantiska? Ska du göra hår och make själv?
Lightfish: En kompis till mig som är frisör ska göra hår och make på mig men vi har inte setts på många år så jag blir lite nervös för hur det ska gå.
Funderar på att ge min tärna en kurs på makeup store som present men vi får se.
klotjohanna
Ah... Låter som en bra idé. Ja, se till att träffa henne innan och gå igenom så att ni båda känner er säkra. Jag och min tärna ska i alla fall öva med mig ;) Din frisyr verkar så fin...men min spetsslöja...åh... Denna väntan.
Vad ska du bära för klänning?
Jag har efter mycket krångel köpt en underbar romantica. Vårat billiga bröllop verkar inte bli fullt så billigt, meen va f..n man gifter sig ju bara en gång.
Jag hittar dock ingen bild på den annars hade jag kunnat visa.
Vad ska du ha på dig?
klotjohanna
Jag ska ha en Lilly top och en Nixa kjol i ljus ivory. Slöjan är densamma som visas på bilden fast i midjelängd.
www.lilly.dk/kollektion.php&eid=1&id=103