• Elisabet hjärta Christian

14 juli 2007 del 2

9 månader kvar

Tråden är för alla vi brudar och brudgummar som gifter oss den 14/7 2007

• Svar på tråden 14 juli 2007 del 2

BrudJuli2007: välkommen till 14/7 tråden.
    Vi ska nog skicka våra inbjudningar i mars. Måste bara göra dem först

Örebroare: 5 timmar vet iof att det tog jättelång tid för mig när jag jortde studenbals uppsättning (har också långt och tjockt hår) men det tog nog ändå itne 5 timmar.

• best_friends80

jag ska oxå gifta mig den 14/7

• Örebroare

best_friends80 :
    Välkommen hit till tråden! Hur långt har du kommit i planneringen och vart gifter ni er?

BrudJuli2007:
    3500 kr säger du, men står dom för sminket eller tar du med eget? och är hon/han utbildad makeup artist?

Ang inbjudningskorten, eftersom folk bokar sina semestrar så himla tidigt så hade vi tänkt att skicka ut dom i januari, helst 14:e, exakt 6 månader innan! Men nu blir det inte så, eftersom jag inte har fått materialet än... suck.

Örebroare: tråkigt att ni inte fått materialet ännu. Vilket färgtema ska ni ha?
    Vi har pratat med de flesta som är bjudna på vårt bröllop så det vet vilket datum det blir. Har ni det hemligt ännu?

best_friends80: välkommen du också berätta gärna lite om era planer

• Örebroare

Japp, vi har det fortfarande hemligt! *myser* men det börjar på att bli lite svårt att hålla tyst vill jag lova!

Våra familjer vet ju, och våra toasmasters är tillfrågade så de vet, och min bästa kompis vet och våra mormor, morfar, farmor och farfar (de är så pass gamla så vi kände att vi ville att de skulle veta om det tidigt, fall att något skulle hända dom!)

Vi kommer att ha vitt och rosa som färgtema, det känns somrigt och fräscht! dessutom gillar vi rosa båda två! Men jag hade först tänkt att ha rosa inbjudningskort, men det blev lite FÖR mkt, så nu väntar jag på vita... typiskt att det tar sån tid! *väntar otåligt*

• best_friends80

hej vi gifter oss i malmköpings kyrka. jag har bokat, kyrka,lokal,mat,frisör.
    nu försöker jag komma på nåt bra fest program. nån som vet nån bra sida med mallar och iddeér??

• Örebroare

Ett tips är att söka inlägg här på BT, skriv tex "festprogram" så får du upp massor av trådar, bara börja plöja!

• BrudJuli2007

Örebroare: Jag tar inte med eget smink men exakt vad den som sminkar har för utbildning vet jag inte. Jag var på samma ställe och gjorde hår + smink för studentbalen (många år sedan :) ) och blev väldigt nöjd. Dessutom har jag klippt mig hos den frisören i 11 år - jag har alltid varit nöjd. Tyvärr kan jag inte ge mer precis svar än så just nu... :)

• Örebroare

BrudJuli2007 :
    Det låter ju skönt, då känner du ju frisören bra och kan känna dej trygg på det sättet!

Vad ska du ta med för smink? Har du några favoriter? Jag är lite orolig för hur bra det håller, mascaran och foundation t.ex. ska ju helst hålla för både tårar och kramar från gäster!!!

• BrudJuli2007

Örebroare: Jo det känns jättebra att man slipper oroa sig för den biten, håret är ju trots allt rätt viktigt en sådan dag iaf för mig :)

Eftersom jag inte ska ta med eget smink vet jag inte vad som kan vara bra... Fast sånt där har jag ocå funderat på :)

Svar på tråden 14 juli 2007 del 2