• Te66an

JUNI bröllop -07

Ska gifta oss 30 juni. Känns som långt bort men måste nog ändå komma igång med mycket i planeringen. Bor just nu i ALingsås så det är lite styrigt att planera bröllop 30 mil bort. Men det ska nog gå. Är det några fler i JUNI?

• Svar på tråden JUNI bröllop -07
  • Marsuinna

Jag ska gifta mig den 30 juni. Själv?

Hmm. får ta och räkna lite på det då... Känns ju bara lite knöligare med tyskland då man måsta ha barnvakt och så... Men man vill ju ha det billigt också... Hmm jobbigt det där!

• Te66an

Skulle vara kul att veta var ni som hänger här på BT (typ dagligen) bor någonstans. Är det i Norpan eller någon annanstans? Själv är jag från 011 men bor låååångt bort nu men vi ska nog flytta hem igen i vår.

• Junibrud 07

Marsuinna
    Jag gifter mig den 2 juni!

Te66an
    Jag bor i Malmö, har hamnat i denna tråden för att jag gifter mig i juni

• Marsuinna

Te66an: Jag bor i Norrköping. Vart bor du nu någonstans då? Kommer ni gifta er här i Norrk.?

• Te66an

Jag är från Norrköping men bor i Alingsås, kommer flytta hem igen i vår det känns skönt för jag har inte trivts så bra här. Längtar... både till att flytta hem och att gifta mig;)

• Cicki82

Gungstol är ju så skönt! =)

Jag är från Haparanda men bor nu i Umeå. Verkar inte som att det finns så många från mina trakter... =)

• Marsuinna

Ja, Jag längtar också till att få gifta mig! Gu vad underbart det ska bli att bli FRU!

• Cezi

Jag bor i Helsingborg och har som sagt 20 min med båt till Danmark, våra båtar kostar 40:- t/r så det är ju ganska billigt, det blir ju några hundralappar dyrare att åka till Tyskland och handla spriten där med tanke på att man oftast tar bilen, bensin, båt/bro + mat. Vi kommer att kunna handla så snabbt så vi behöver inte äta där. Vi vet vad vi ska ha, jag har kollat vad allt kostar på systemet och sen i Danmark sen har jag jämfört och räknat ut hur mycket vi sparar. Vi sparar ca 1200:-.
    www.border-shop.dk
    www.detspanskevinhus.dk/baginbox.html
    www.valuta.se/

Om det ska vara lönt att äka till Tyskland måste det vara väldigt mycket billigare, tycker jag. Nu vet jag i allafall att jag får det jag vill ha.

• Marsuinna

Cezi: Tack så hjärtligt för jättebra länkar! Ska räkna lite på hur allt lönar sig för vår del!

Vad tänker ni ha för olika sorter? Vi hade tänkt öl, rött vin mestadels men även lite vitt, gin, vodka, likör och wiskey. Tycker ni det är lite sorter?

• Te66an

Det är precis vad vi har tänkt ha oxå. Man kan ju inte ha ALLT som finns i vanliga barer. Jag tror det blir jättebra!

• Marsuinna

Här var det lugnt!! Hur går det för er tjejer? Något nytt?

• Cezi

Marsuinna

Nä det är ok..

Vi ska ha rött och vitt vin, portvin, cognac, två sorters likör, öl, alkoholfritt öl, vodka, gin, kaffe, mousserande vin.

Vi väljer bort whiskey för det är nog bara typ en person som dricker det...

• Cezi

Jag var på anina.se igår och fyndade en brudklänning, de har lagerrensning och jag hittade en superfin klänning, den ser ut att vara tvådelad men sitter ihop, den har broderade blommor i ljusgulguld, ljus ljus grönt , den är i ivory/creme är vid men inte jättevid, har underkjol och inget släp. Axelbandslös, den är från Partyline..

Har kostat 5800:-, jag betalade 2700:-

Sen gick jag och köpte min tiara på Glitter för 149:-

• Te66an

Imorgon bär det av till Tyskland för att kolla dricka och bunkra lite. Vi tänkte åka igen innan bröllopet i vår för att köpa inför festen. Ska bli jätteskönt och kul att komma iväg lite.

Svar på tråden JUNI bröllop -07