• Te66an

JUNI bröllop -07

Ska gifta oss 30 juni. Känns som långt bort men måste nog ändå komma igång med mycket i planeringen. Bor just nu i ALingsås så det är lite styrigt att planera bröllop 30 mil bort. Men det ska nog gå. Är det några fler i JUNI?

• Svar på tråden JUNI bröllop -07
  • Fru Cinderella

Vi har inte bokat ett dugg än :)
    tänke göra det när hösten rullar in o det blir allmänt ruggigt ute

• Sumsan

Inbjudningarna blir nog långsmala vita med mörkblått på och text och band i silver eller vitt. Iläggspappret blir med svagt vitt mönster. Jag vet, vintrigt men jag tyckte det var trist med grönt bara för att det är sommarbröllop

• .. fru Kullander 30/6

Halllå Junibrudar!

Även jag ska blir fru 30/6 2007 och det känns fullkomligt underbart! Det enda vi bokat är ställe för vigsel och festen och präst. Vi har valt Mauritzbers slott där vi ska vigas utomhus på baksidan av slottet med utsikt över Bråviken och sedan hålls middagen och festen där. Det sköna med det stället är att man får en bröllopskoordinator i priset som håller i nästan allt (i stort sett), och vi har fått en jättefin kontakt så det känns riktigt bra. Vi ska boka fotograf i veckan (Fotofabriken) och har en DJ på G. Klänningen vet jag vilken jag ska ha så någongång under oktober ska jag gå och prova ut rätt storlek och beställa den. Annars så tar jag det rätt lugnt nu. Men kan få lite panik ibland när man läser hur långt endel andra verkar ha kommit. Har inte kommit till den punkten med inbjudningskort, boka håruppsättning osv. Men det känns som om man har tid till det också, det är trotts allt 9 månader kvar....jag hoppas det är så i alla fall!
    Men när jag tänker efter så bokade vi slottet i maj, och det var ju för 4 månader sedan fast det känns som 1 månad. Så tiden springer ju fram......
    Kram på er brudar :).

• bride to be 2007

Hej alla andra junibrudar!
    Vi gifter oss 16 juni och igår köpte jag min brudklänning! Jag bara älskar den!
    Annars har vi bokat kyrka, festlokal, frisör, köpt fracken till min m2b, börjat med inbjudningskorten, börjat fila på gästlistan.... ja det är nog det vi gjort.

• Cezi

Hej!

Vi har köpt lite dekoration till lokalen, konstgjorda blommor, alla servetter och tillbehören till inbjudningskorten, köpt tyg som jag ska sy servetter av som marshalken, brudgum och min son ska ha i sina kavajfickor. Köpt frimärken på posten med blommor på. Kostymen hade vi tänkt köpa till sommaren då de har Student REA.
    Skrivit hela budgeten i detalj, bokat lokal, kyrka, fotograf, kock. Kollat av alla priser på vin och sprit och jämfört priserna i Danmark vi sparar 1293:- om vi köper allt i Danmark. Resan kostar 80:-/2 personer, så 1213:- sparar vi.

• Marsuinna

Hej!
    Här är en junibrud till! Gifter oss den 30:e juni på vår 6-års förlovningsdag!
    Vi har bokat kyrka, lokal och fotograf och beställt inbjudningskort. Även köpt klänning Har tänkt att jag snart ska kolla upp med cateringfirma och frisör.
    Jo, det känns ju som det är gott om tid kvar men hua vad tiden går fort!

• Midsommar07

Om 9 månader är alla vi som gifter oss i juni gifta :)

• Te66an

Oj det känns inte alls länge till när du skriver så. Ska bli jättespännande!! HIhiii

• Nästa sommar..

Vi gifter oss också 30/6 2007! Har börjat med inbjudningarna och festprogrammet, Kan knappt vänta till när man får skicka inbjudningskorten!

• Te66an

Jag vet de tär nästa så man vill skicka dem på en gång. Men det är ju jättekul att ha en hemlis också...

Svar på tråden JUNI bröllop -07