• Te66an

JUNI bröllop -07

Ska gifta oss 30 juni. Känns som långt bort men måste nog ändå komma igång med mycket i planeringen. Bor just nu i ALingsås så det är lite styrigt att planera bröllop 30 mil bort. Men det ska nog gå. Är det några fler i JUNI?

• Svar på tråden JUNI bröllop -07
  • Jenny-Maria

Vi ska gifta oss den 22/6-07 (Midsommarafton). Jag har köpt klänning, hittat ringen, bokad Kyrka och Lokal. Bokad frisör och fotograf. Nästan klara med inbjudningskorten och placeringskorten. Fixa skjuts till frisören och sedan ut till kyrkan.

• Te66an

Då ligger du bra till i planeringen.

• ljungis

_Cinderella_

Snygg! Det är kul att se lite annorlunda klänningar och inte bara klassiska.

• Cezi

Cicki82

För dig skulle det isåfall kosta ca 487:- för servetter och textilpenna, jag vet ju inte vad du hade tänkt annars...
    www.calligraphen.org/se/start/index.php
    har 90 stycken för 355:- men då på papper (tror jag).
    Vi hade tänkt att sedan tvätta våra servetter och stryka dem och skicka med till våra gäster i tackkorten:)

• Cicki82

Cezi

Underbart att du räknade ut det åt mig! :D Kollade på den där sidan men som sagt...de är i papper! Känns lite "lyxigare" i textil :) Så jag ska nog göra samma sak som du. Behöver nog inte ens 90st eftersom det är ganska många barn och till dem kan man ha några andra.
    Smart idé att skicka dem i tackkorten!
    När i juni gifter du dig?

• Te66an

Hur smart som helst att köpa på IKEA och skriva på dem. Det kan ju bli kul. Jag har precis köpt lite material till Scrapbooking och där finns ju en massa fina mallar man kan använda till att göra fina "tryck" på servetterna. Tack för tipset!!!

• Cezi

Jag gifter mig den 23 juni i Vikens Kyrka ca 2 mil norr om Helsingborg...

Ett litet tips om ni ska beställa guldtextilpennan från Panduro, gör det snabbt för den ska tydligen utgå..
    Finns hur många shabloner som helst, man kan göra egna med:)

Till våra inbjudningskort ska vi köpa ett lackset med två stämplar en med hjärtan och en med ringar, vi ska lacka igen kuvertet och ha en stämpel på kortet.

Svar på tråden JUNI bröllop -07