• Te66an

JUNI bröllop -07

Ska gifta oss 30 juni. Känns som långt bort men måste nog ändå komma igång med mycket i planeringen. Bor just nu i ALingsås så det är lite styrigt att planera bröllop 30 mil bort. Men det ska nog gå. Är det några fler i JUNI?

• Svar på tråden JUNI bröllop -07
  • Marsuinna

Hej!
    Vad duktiga ni är tjejer som pysslar så mycket själva

Jag väljer att beställa klart då jag har ett väldigt fullspäckat schema. Jag hoppas dock på att hinna göra placeringskort, vigsel och fest programm själv. Blir ju lite billigare...

• Cicki82

Min moster har en grym symaskin. Man scannar in en bild från datorn, så syr den en sådan. Så jag tror jag skippar att måla namnen med en guldpenna, utan jag far till henne och syr våra initsialer ist. :)
    Enligt mina kompisar är jag grymt tidig med att fixa. Men när jag läser om alla här så är jag ju inte alls så tidig! :)

• Te66an

Smart att ha tillgång till en sådan manick som symaskinen. ( Som syr ALLT) De ska vara skitbra!

• Te66an

Jag har nog tänkt önska en symaskin i bröllopspresent, eller bidrag. En symaskin måste alla hushåll ha förr eller senare. Just nu lånar jag mammas från 1800-talet typ. Låter hur mycket som helst.

• Cicki82

haha jamen det är ju perfekt att önska en sån i bröllopspresent! :)
    Jag fick en ny symaskin i julklapp förra året men mamma hade först tänkt ge en när jag gifter mig. Men jag behövde den då så...:) Nu önskar jag mig en gungstol ist! :D

• Te66an

Gungstol är härligt, jag får väl vänta några år för mamma och pappa har sagt att jag ska få ärva deras...

• Marsuinna

Hej brudar!
    Idag kom servetterna jag beställt! De var jättefina! Nu ligger de tryggt i skåpet och väntar
    Gu, vad jag längtar!

En sak jag funderar på... Hur gör ni med alkoholen? Köper ni här i sverige eller åker ni till tyskland? Eller kanske danmark? Vi hade först sagt till tyskland men nu är vi inte så sugna på att åka dit.. Är det nästan lika billigt i danmark? Det är ju inte lika långt att åka dit....
    Nån som vet?

• Junibrud 07

Vi kommer köpa vår alkohol i Tyskland. Det är rätt mycket billigare där än i Danmark

När ska du gifta dig Marsuinna?

• Te66an

Vi ska också till Tyskland för att bunkra. Vi har vid några tillfällen åkt till Danmark och det finns ett jättebra ställe i Kolding (tror jag att det var). Stället ser ut att vara ett sjaskigt supermarket men det finns hur mycket som helst och till bra priser där. Våra kompisar bunkrade där innan deras bröllop. Men som sagt det är billigare i Tyskland.

Svar på tråden JUNI bröllop -07