JUNI bröllop -07
Ska gifta oss 30 juni. Känns som långt bort men måste nog ändå komma igång med mycket i planeringen. Bor just nu i ALingsås så det är lite styrigt att planera bröllop 30 mil bort. Men det ska nog gå. Är det några fler i JUNI?
Ska gifta oss 30 juni. Känns som långt bort men måste nog ändå komma igång med mycket i planeringen. Bor just nu i ALingsås så det är lite styrigt att planera bröllop 30 mil bort. Men det ska nog gå. Är det några fler i JUNI?
Jag tänkte samma sak ang. slöja.. jag kommer inte köpa klänningen på samma ställe som den.. ska man släpa med sig den då också??
Ja visst är det krångligt?! Klänningen är ju inte precis "släpa-runt-på-vänlig"
nope.. i värsta fall får man väl chansa.. eller om man kan köpa på öppet köp
Man måste ju kunna köpa på öppet köp! Det är ju rätt mycket pengar det handlar om så chansa hej vilt vill man ju helst inte.
Hej! Jag kan inte låta bli att hoppa in här med ett litet tips från en som redan är gift sen två år tillbaks. =) Angående underkläder så måste jag bara säga; välj enbart bekväma underkläder som ni ska ha under klänningen, och köp sedan något "sexigare" till bröllopsnatten. Jag kan garantera att de underkläder man haft på sig en dag under en klänning med massa tyg, inte känns speciellt upphetsande när man tar av sig klänningen på kvällen och hittar 10 kilo ris fastklibbat innaför bh:n o.s.v Bara något att tänka på! Lycka till!
Cicki82: Japp jag har beställt dom från calligraphen dvs romance.se Blir ju lite dyrare servetter men det tycker jag det är värt!
Detta ang. underkläder var en bra sak att ta upp. Detta har jag också tänkt på men bh:ar brukar man väl få byta så man kan prova hemma i lugn och ro?! Jag har en halterneck klänning och jag vill ju inte att bh:n ska syns.....
decorist: Tack för tipset!
Hej!
Jag har köpt IRIS tygservett från Ikea och på den ska jag skriva med textilguldpenna våra initialer.
4 servetter kostar 19:- och pennan 49 kronor, så servetterna för 32 pers kommer att kosta 202:-...
Cezi
Det var ju en väldigt smart idé! :) Fast jag ska ha 90 gäster så får se vad som egentligen blir billigare... :)
Ska gå förbi en underklädesbutik idag efter jobbet och kolla med dem hur man brukar göra... Återkommer...
Jag var inne i en underklädesaffär och säljaren var jätte trevlig. Hon sa att vissa faktiskt släpar med sig klänningen men att de flesta antingen köper på öppet köp och provar hemma eller så provar de klänningen hemma och markerar på sig själva var klänningen slutar fram och bak och åker sedan och provar underkläder. Att jag inte tänkte på att man kunde göra så...Det sista låter ju enklast tycker jag.