• viktualia

Nu har jag gjort det igen.......

.... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en ny tråd på samma tema som den gamla som just stängts av, av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......
  • Meddelande borttaget
  • viktualia

det fick jättebra! blev snyggt och lagom långt när jag hade trätt om det!

• Telemarkgrrl

Så nu står kakan i ugnen, nu får vi se om det funkar med äppelvodka istället för vit rom.

Oms - jag vet hur det är, jag bor alldeles för nära Chokladfabriken på Renstiernas gata. Hallon är verkligen smaskens i alla former, det enda som är problemet är dom där j*vla kärnorna som fastnar mellan tänderna. Slås bara i irritationsgrad av popcornskal.

• nenne78

jag brukar göra en päronkaka med Xanté päronkonjak i. *slurp* Smeten är himmelskt god! Och kakan med när den är klar. Men inte riktigt lika.

• Telemarkgrrl

Nääj, nu får ni ju bara ta och ge er - hallonmoussepraliner och päronkonjakskakor! Jag kvävs av allt dregel här! Jag älskar päronkonjak! Och hallonmousse! Och praliner!

• nenne78

ååååååh hallon med lite vit chokladmouuse!

• nenne78

provade så otroligt goda praliner här förut, mörk choklad med havssalt - mamma mia!!!!

förlåt teletubbies, jag gör det inte lättare för dig...

Vi trycker f ö en tidning här till en godisgrossist. OCH har Malaco bredvid så jag ser det från fönstret (jag har nog sagt det förr). Där kan det lukta alla möjliga godsaker ifrån. Inte bra för karaktären. Men! Nu är jag ju gift så... *fläbbafläbba*

• Meddelande borttaget
  • Snart så....

Recept på god efterrätt för 2:

1 fp vit choklad
    1 burk kesella
    frysta hallon/jordgubbar/blåbär

Smält chokladen i vattenbad, rör ner kesellan. Varva röran med bären i fina cocktail-glas. Kan göras några timmar innan middag. Blir helt fantastiskt gott, syrlig-sött blandad med bär.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......