• ak76

    Halmstadbrudar se HIT!!! (del 5)

    Den förra tråden stängdes, so here we go! :)

    Hur är det med alla?

  • Svar på tråden Halmstadbrudar se HIT!!! (del 5)
  • www.robiefredrik.se

    Petronella: jag men nu är det inte så lång tid kvar tills du får ha den då dig jämt!!! Kul att ni blev nöjda.

    Nu är det bara 2 dagar kvar!!!
    Läste er sista artikel i Frotté, blir det en uppföljning på själva bröllopet? Dum fråga kanske, det blir det väl eftersom alla ska visa upp vad de gjort o få reklam (frisör, smink mm).

  • ak76

    Poppis, roligt!

    Är så glad för din skull!!!

    Vi ska träffa våra musiker på Söndag på Regnbågen, hur är deras öppettider någon som vet?

  • www.robiefredrik.se

    Regnbågen har nog öppet mellan 11 o 17 på söndagar. Har för mig det. 12 29 00 är deras telefonnr.

    Anna ska du ner till Halmstad något mer nu snart? Jocke o Uffe skulle nämligen ha inbjudningskort utav mig. De ska ha fest 14/10 (!) och jag ska inbjudningskort till dom. Problem nr 1: vi ska få upp dom till Burseryd inom snar framtid, problem nr 2: de är inte färdiga till på söndag (har inte börjat m de än o är inte hemma på hela helgen). Så ska du ner till Halmstad snart igen o kan ta med dom upp? Annars får dom komma ner själva, men det hade ju besparats en resa om någon annan som ändå skulle hit o upp igen kan ta dom. OJ va lång utläggning det blev om de här inbjudningarna :)

  • ak76

    Halloj!

    Robie, tack för info om Regnbågen, ringer och kollar! :)

    Nej, vi har väl inte planerat någon resa ner egentligen mer än på söndag vad jag vet än så länge.
    Men, jag tar gärna med mig ett vadderat kuvert från jobbet ner, så kanske du kan skicka upp dem.

    (Det blir nog inte billigare att köra vägen) Portot går nog inte på så mycket - om det inte är en hel massa inbjudningar förstås....

    Lovar så klart att höra av mig om jag ska ner någon annan gång!

  • Poppinella

    Visst blir det en uppföljning, största reportaget blir ju efter bröllopet. Som det ser ut nu så blir det ett helt uppslag, hoppas på det i alla fall.

    Idag har jag fått fina naglar! De kommer matcha de fina ringarna så bra! Det var jättekul att få gjort vid naglarna, har aldrig haft så fina!

    Connys frockcoat är hämtad så den hänger här hemma.
    Hans farfars guldklocka (som han ärvt) är förminskad så att han kan ha den på bröllopet.

    Vi har handlat för lunchen vi ska ha på dagen också så det är klart. Skall förbereda allt det imorgon. Blir ju pastasallad så man kan hacka iordning allt så det är klart. Köpte faktiskt engångstallrikar, bestick och muggar också så ingen skall behöva stå med disk.

    Har skrivit en lista på allt vi ska ha med till Heagård imorgon så man inte glömmer nåt. Blir ju mycket att göra imorgon med. Först ska vi hämta blommorna på morgonen, sedan får vi städa av lite snabbt och sen kommer två av tärnorna och då ska buketten göras och Anya ska hjälpa mig med salladen och annat. Måste även packa vad man ska ha med sig till hotellet. Skall verkligen försöka ta det lugnt också, men det är svårt.

    Kan inte fatta att det är min tur nu....

  • www.robiefredrik.se

    Ja nu är det Petronellas tur!!!! Hur kul som helst.
    Hoppas vädret blir fint (ser inte ut som det just nu kl 07.21 fredag). Jag ska tänka på er! Ni kommer att att vara ett fint par. Tänk bara på att le, sträcka på er och andas!

    Sticker till Borås i em så detta är min chans att önska er lycka till, hoppas du ser det innan bröllopet. LYCKA TILL!!!!!!!!!! :D

    Anna: Tack för tipset o erbjudandet men vi är inte hemma på söndag, kan fixa ett vadderat kuvert. Visst blir det billigare att skicka, men det är dock 60 inbjudningar (eller det är 60 bjudna, många är ju par), så det blir ett stort kalas dom ska ha. Men de sa att de kanske skulle ner själva så då kan dom ju ta dom, det är ju inte mitt problem.

    Så nu ska jag snart till skolan och sedan blir det Borås o tävla..... vi hörs efter helgen, förhoppningsvis har Nellan något att berätta då ;)

  • ak76

    Wow Poppis!!!
    Vad planerad du är! Jag är imponerad!
    Det kommer att gå hur bra som helst! Ja, det är roligt med vackra naglar, ska också göra mina!

    Jag tänkte på Poppis lunch där, har inte alls lust att göra något eget, utan jag tänkte att Thomas, bestman, och en anna kille som är med nere (tärnans kille) ska få fixa lunch medan vi görs igordning. Men det kanske blir tokigt? Det bör ju vara nära hotellet (Continental) och jag hade nog också tänkt mig sallad till tjejerna, killarna kanske vill ha baguette eller nåt? tips någon?

    På lördag åker vi till Gislaved för att kolla in Dressmans sortiment. Det är ju ingen mening att åka runt om de faktiskt har fina grejer där...vi får se hur det blir!

    Poppis, jag är också bara inne i dag, sedan är det helg! Jag önskar dig och Conny, familj och vänner, en helt underbar dag!!! Njut av varje andetag och jag är säker på att ni kommer vara världens vackraste par!

    Kram,
    Anna

  • Poppinella

    Tack så mycket båda!
    Det ska bli mycket roligt att kunna samla alla, men jag kommer nog inte förstå att det faktiskt är VI som dragit igång en sådan fest... lilla vi som bara har haft små tillställningar med några få människor. Ojojoj!

    Vi har konstaterat att den frågan man får mest är "Är ni nervösa?" Igår frågade säkert 10 personer det.... ingen frågar om det ska bli roligt, vilket egentligen är lite konstigt. Fast det tar väl alla för givet antagligen. Jag hars äkert själv ställt just den frågan hur många gånger som helst... kanske aldrig gör det igen utan omformulerar mig

    Nu ska vi hämta blommorna och sen är det full fart!

    Kram på er flickor, det har varit ett sant nöje att vi har följts åt i bröllopsplaneringen! Hoppas på många trevliga träffar som nyblivna fruar!

  • AnnelieE

    Stort grattis fru petronella!
    Vi var många som tänkte på er på jobbet igår! hoppas att ni ficl en magisk dag. Det funkade att vara utomhus, va? Väntar på en låååååång rapport. :)

  • Bröllopstokiig

    Ja, vart ska man börja egentligen! En lååååång rapport efterfrågade du Annelie, inga problem....

    Dagen var helt perfekt! Inga missöden, inget gick fel, allt bara flöt på och var helt underbart!!!

    Dagen innan kom två av tärnorna. Sanna skulle göra brudbuketten, tärnbuketterna och corsagenålarna och de blev så himla fina! Hon är såååå duktig! Vi var uppe sent och tyvärr blev det en ganska stressig kväll, men det var ändå helt ok att det blev så. Dagen efter var väl värt all stress och all tid man lagt ner.

    Kl 9 var vi så på Ma-Donna och började förvandlingen. Håruppsättning plus tvätt innan tog inte mer än en timme. Diana var så snabb och så duktig - blev hur nöjd som helst! Sminkningen blev så bra, hade inte kunnat känna mig finare tror jag! Tärnorna fixade till sig där också, de blev jättefina i håret de med.

    Vi var klara vid elva-tiden och då åkte vi hem och åt lunch - pastasallad som vi hade förberett dagen innan (tack Anya för all hjälp). Sedan kom systrarna och deras respektive dit. De hade varit på Heagård och ordnat med bordsdekoren. Strax efter kom mamma och pappa som också varit där, men ordnat med tårtan.
    Även Connys bestman och hans sällskap kom dit plus fotografen. Man kan väl säga att det var lite lätt hysteriskt just då när vi var så många här som skulle äta...

    Efter detta åkte vi till hotellen och bytte om, tärnorna till sitt hotell och vi till vårt. På rummet tog vi även bilder med fotografen och där upptäckte sedermera Conny att han glömt manschettknapparna (trodde jag skulle strypa honom och tvingas ställa in allt då vi inte hade tid med detta...). det var bara för honom och Roger att åka hem och hämta dom. Rogers Jaguar som vi skulle åka fick tydligen bekänna färg den stunden... *oops*

    När vi var färdiga gick vi ner mot Stora torg för att möta upp tärnorna och det var jättekul med alla blickar och kommentarer kan jag säga!!! Även där tog vi lite bilder.
    Vi åkte till Äventyrslandet och fotograferade när vi gått runt en stund på stan. Foton i hästkarusellen och i dinosaurieparken var kul att ta!

    Sedan hade klockan blivit så mycket så att det var dags att bege sig till Heagård. Nu började jag bli rejält nervös. När vi svängde in på parkeringen blev jag så rörd när man såg alla desas finklädda människor som stod borta på gräsmattan och väntade på OSS. De var så fina och de var där för VÅR skull!
    Ena tärnan Sanna och Roger gick först och ställde sig på plats. Därefter gick Anya och Nettan och sist då vi om ni inte räknade ut det. Vi hade ju en otrolig tur med vädret under hela dagen. Kan inte fatta det med tanke på hur det regnat senaste veckorna och hur det regnade sen på kvällen... jättehärligt att vi kunde vara ute som vi ville!
    Vigslen gick alldeles lagom fort tyckte jag! Han läste två dikter och tog sedan den formella biten. Jag skakade hela tiden fastän det egentligen inte var så farligt, det var en väldigt avslappnad stämning tyckte jag, men jag kunde inte låta bli att skaka ändå.
    Sen gick vi tillbaka och då var det skålar och kramkalas!

    Kvällen gick sen så fort! Maten var hur god som helst och ni anar inte hur nöjda vi är med personalen på Heagård. De var helt fantastiska och vi behövde inte tänka på nåt annat än att bara njuta av kvällen! Jag kommer bara ha gott att säga om Heagård efter detta, det kommer vara så väl värt varenda öre!

    Mina systrar hade dekorerat så himla fint där på dagen. De hade gjort ett fint hjärta av murgröna på väggen och blommorna som fanns lite här och var var jättefina!

    Alla hade trevligt och det var en jättegod stämning hela kvällen!

    Det enda tråkiga var att ganska många åkte så tidigt. Förstår att de som skulle åka långt på kvällen gjorde det. Dock verkade det vara svårt att få tag på taxi så det blev lite så att när nån väl kom fram och kunde bställa tog de ett par bilar. Vet att en ringde hur länge som helst utan att komma fram nånstans.

    Ja, vad mer ska man säga? Kommer på saker hela tiden så jag får väl fylla i efter hand...

    Nu ska jag plocka lite bland alla saker... vi tar lite i taget.

    Har lagt upp en hel del bilder som ni jättegärna får gå in och kolla på:

    www.pixbox.se/alb_show_id39787_page0.html

    Ha det bra alla!
    Kramar från en glad fru Norén

Svar på tråden Halmstadbrudar se HIT!!! (del 5)