• Gabbies

Vår dag 070707... #3

Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)

• Svar på tråden Vår dag 070707... #3
  • Gerda

JoMiJon

Har du tittat i trædgårdbutiker osv? Min sværmor har många fjærilar och trolsllændr i træ, papper och tunnare tyg i trædgården - jætte vackra.

Av oss fick hon nyligen en trollsænda och en geting i glas insvetsat i stål... de var dock dyra så det kanske inte ær att tænka på? 300kr/st.

• JoMiJon

Gerda
    det ska jag kolla efter..

• JoMiJon

Jag tänkte försöka fixa själv save the date kort.. vi får se om det blir bra. Kommer inte stå någon avsändare på dom alls..

• JoMiJon

kommer inte på bra förslag...
    först tänkte jag fixa till gollum som en brud och brudgum men då fattar alla vem vi är för sambon älskar gollum ..

Kvar har jag shrek (men våra kroppar ser ut som shrek iof)
    eller någon bild på alver..

vad tycker ni?

• helenrik

Gerda
    Hej förlåt att jag inte svarat. Men vi åkte iväg.
    Troligtvis så kommer året bara försvinna.
    Vi (jag) har planerat meny, festlokal, kyrka osv. Men inget med klänning, blommor och så. Har börjat titta på olika inbjudningskort.
    Hur långt har ni kommit?

• Gerda

:) Ingen fara, är själv borta med vinden ofta på denna tråd.

Vi har bokat festarrangör med festlokal, mat och vars trädgård kommer att vara bigselplats. Vi vet vem som ska tillverka tårtan och ska på tårtprovning i höst eller vår för att bestämma exakt tårta.

Vi har disk. det mesta men inte börjat mer praktiskt. :D

Pratade med önskefotografen idag och vi ska träffas i augusti innan vi bokar honom. Det var hans önskemål att visa sin atelje etc... för min del hade jag gärna bokat honom via telefon ;)

• helenrik

Du har verkligen kommit igång. =)
    Det där med fotograf har vi inte ens börjat tänka på.
    Jag har frågat en kompis som är utbildad konditor om hon vill göra tårtan. Så vi får se, jag har själv gjort en del bröllopstårtor men hoppas att jag slipper den här gången.

• Gerda

helenrik

Bokningen gjordes i januari... å mycket av funderingarna då med :D Så jag har eg. inte gjort ngt den senaste tiden... å andra sidan har disk. med svärföräldrar o föräldrar duggat istället.... samt prat och sånt kring barnet.

• helenrik

Gerda

Jag har inte velat planera något förrän han friade, även fast vi tillsammans hade kommit fram till datumet för bröllopet ganska långt innan. Vi bokade vår lokal i våras. Men jag har som sagt var legat lågt fram tills nu.... Nu känns det mer som på riktigt.

Svar på tråden Vår dag 070707... #3