• Gabbies

Vår dag 070707... #3

Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)

• Svar på tråden Vår dag 070707... #3
  • förhoppningsis

Kyrka är bokad, det gjorde jag dagen efter vi valde datum. Tyvär var det försent, så vi fick flytta bak en vecka så då blev det 070707 =)

Om ett mirakel inträffar och det börjar regna pengar så festvåning med resturang, men nu löetar vi i första hand efter nått ställe där man får ha med egen alkohol då det är en tung bit ekonomiskt (ska nog ha fri bar)

• Gerda

Ja, alkoholen är en tungrackare att släpa på. Vi skulle eg. också haft egen alkohol och då fribar men efetr de ændrade reglerna from 2006 så har nu feststællet fullstændiga rættigheter.

Om vi fortfarande ska ha fribar är ngt vi fortfarande diskuterar. Gästerna tycker det är helt ok att vi bjuder på champagne, 4 glas vin till maten, avec och att de seadn betalar sjælva vid baren. Men jag var iaf så instælld på fri bar och vill gærna ha det. Nåvæl, vi får væl se vad pengarna ræcker till!

• lightfish

Gerda

Måste säga att jag verkligen saknar att vara 070707-brud... :( Men jag kommer bli lika lyckligt gift även om det är den 14/7. De flesta i familj och släkt vet nu om vilket datum vi planerar för och jag hoppas verkligen att det inte krockar med något annat! Sen kommer vi ju skicka ut save-the-date kort vid jul för att garantera oss lite samt spika gästlistan lite ;)

Jag ska svara snart på FL :D

• Gerda

:D :D :D

Du är iaf en 070707 brud Ja, vi skulle också skicka ut vid jul, samtidigt med julkorten... men kom på att det kanske blir før mkt att annonsera ny bebis, julkort och så save the date på næstan samma gång... Så vi ska førsøka ordna StD till høsten.

• förhoppningsis

Gerda, ska vi byta datum, ville eg vara 14/7 brud =-)

Save the date kort?? Hur funkar det? Låter ju perfekt eftersom bröllopet kommer vara mitt i semestern för många

• förhoppningsis

skulle ju bli en glad gubbe juh

• Gerda

førhoppningsis

Det är Lightfish som gifter 14/7

Save the Date är som en "førinbjudan" bara så att gästerna kan markera brøllopsdatumet! Perfekt før långväga gäster och datum mitt i semestern. Vi har bara tänkt skicka till USA-gästerna och sprida ordet i Sverige Men blir de fina så kanske jag vill skicka ut till alla... onødigt men skoj.

Vi skriver væl nåt liknande:

You're booked!
    xxxx & xxxx
    are getting maried

Save the date
    July 7th 2007

(Bara skrivit texten nu, ën annan formulering ska ju skrivas senare...)

• Gabbies

vi har ju redan save the date magneter.. men nu måste vi beställa nya eftersom vi ska ändra datum (antagligen iaf) På de gamla står det

"Gabriella och Christian
    Vi gifter oss 7/7-07

Inbjudan kommer"

Men jag är inte alls nöjd med det nu så om vi beställer nya så tänkte jag skriva nåt i stil med

"Spara datumet 14/7-07

Mer info kommer närmare"

lite mer hemligt så där..

• förhoppningsis

köper man färdiga kort eller mailar man? pysslar egna?

• Gabbies

vi köpte magneter från ett företag på Internet som man kunde designa själv..

Svar på tråden Vår dag 070707... #3