• Gabbies

Vår dag 070707... #3

Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)

• Svar på tråden Vår dag 070707... #3
  • JoMiJon

Nu har jag bestämt vad jag ska ha för bild på save the date korten.. rätt enkelt med en keltisk symbol lite alv-tema är det väl?

• Gerda

helenrik

Datum och festlokal är inga dåliga grejer att ha ordnat klart - tråkigt om man står dær sedan utan festlokal næmligen. Gifter ni er kyrkligt eller borgligt?

• helenrik

Gerda
    Vi gifter oss kyrkligt. Nu har vi även börjat prata om att ha en lysningsmottagning innan. Få se hur det går med det.
    För mig var det viktigast att hitta en lokal som det finns plats för många gäster. Så när vi pratade om bröllop så kollade jag först upp vilka lokaler det fanns.
    Jag har jobbat inom restaurang branchen och vill gärna fixa mycket av maten själv.

• Gerda

helenrik

Kul med lysningsmottagning! Det är så sällan som man har det nuförtiden. Vi gifter oss borgligt i en sluten vigsel med endast familjen och gästerna kommer till brudskålen. Jag är katolik och han är inte ens döpt så protestantiskt blir så väldigt fel för oss :)

• förhoppningsis

Hej får jag vara med i tråden? har precis bokat kyrka den 7/7-07

• Fru The

förhoppningsis

Självklart! Varmt välkommen!!

• Gabbies

har typ insett att i denna j*vla stad kan man inte ha bröllop när det e power meet så vi måste nog byta datum.. fast jag inte vill.. men idag ringde finska föreningen och avbokade våra bokning... för dom har en stående bokning mot komunen varje år när det e power meet.. o när jag bokade visste dom inte att det var power meet då.. visst det finns andra lokaler men dom kostar ju från typ 2000 kr o upp för att hyra, utan mat.. det var ju så bra med denna lokal för då va det ingen lokalhyra.. och maten kostade bara från 120 kr/person..

Tillägg: Power meet är en stor bilträff som äger rum varje år..
    Finska föreningen är en lokal på ett jättefint ställe vid vattnet..

• Gerda

Så trist Gabbies! :( Har ni bestämt nytt datum ännu eller funderar ni fortfarande?!

• Gabbies

isf blir det 14/7-07 men inget är bestämt ännu.. men det känns som att vi måste bestämma oss snart för allt börjar ju bli uppbokat..

• Gerda

Ja, det går ju itne att drøja hur længe som helst heller!

Svar på tråden Vår dag 070707... #3