• Gabbies

Vår dag 070707... #3

Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)

• Svar på tråden Vår dag 070707... #3
  • Fru The

Gabbies>> Vi behövde inte betala något när vi bokade i alla fall. Och det gör man ju oftast inte heller. Har för mig att man betalar när man checkar in? Ev. betalar vi nån dag tidigare då vi vill ha det gjort på bröllopsnatten.

De ville inte ha pengar just nu i alla fall och vi pratade lite om att reservera rum för våra långväga gäster både på hotellet och vandrarhemmet så att det finns platser då de är här. Vill inte skicka ut inbjudan allt för tidigt, men vi vill naturligtvis att de ska ha något bra ställe att bo på...

Vart eller hur tänker ni ha bröllopsnatten?

TT via ebay låter vettigt!

• Gabbies

vi vill bo på stadshotellet här i västerås i en av deras bröllopssviter..

och för gästerna finns det vandrarhem precis brevid festlokalen. undra om man kan reservera rum där? fast det kan ju va svårt eftersom vi inte har en aning om hur många som kan tänkas vilja bo kvar..

• junibrud2006

Gabbies - Är inne och snokar på "er" tråd... Vi bodde på Stadshotellet. Betalade ingenting när vi bokade. Vandrarhemmet du pratar om kan vara uppbokat redan pgr av du vet vad. Vet att det brukar vara bokat cirka fyra år i förväg...

• Gabbies

ja jag vet det kan bli svårt.. men om det är uppbokat så får vi hitta något annat.. i början när jag och Christian träffades bodde han inte i västerås och kom hit på power meet, hittade ett run trots att det va på torsdagen..

• junibrud2006

Sicken tur! Ja, det kan ju gå bara man är beredd på fullbelagt. Typiskt att det ska krocka med er helg!

• Gabbies

ja så jäkla typiskt.. men vi vill ju verkligen inte byta heller.. Skickade en förfråga till Lövudden nu annars får vi fråga på ett annat vandrarhem eller hotell..

• Fru The

Gabbies

Vi pratade just om reservera rum med tjejen på hotellet och det skulle inte alls vara något problem. Man räknar ut hur många rum som kan tänkas behöva (man brukar ju vet på ett ungefär), reserverar och bestämmed då ett datum för när det ska bokas/bekräftas. Så hade vi tänkt göra för våra gäster. Fast de kommer ha både vandrarhem och hotell att välja på.

Sedan kommer vi bifoga en lapp med dessa uppgifter på boende som finns reserverade till de långväga gästerna och vad alternativen kostar och be dem meddela om/vad som önskas när de anmäler sig.

Tycker det verkar enklare då många hotell och vandrar hem blir uppbokade redan ett halvår innan..

• JoMiJon

The
    sambon har gömt gubben tror jag..hittade den inte.. jädra sambo..Han är iaf en sagoberättare hårig men hård och ser kul ut..

Ni har vi bokat kyrka+ föramlingshemmet iaf..

• Fru The

JoMiJon

Vad kul! Ska ni ha brudfölje?

• JoMiJon

The tror inte det.. vet faktiskt inte.. men som sagt jag tror inte det.. kanske brudnäbbar och ringbärare Vi får se..

Ska ni ha det?

Svar på tråden Vår dag 070707... #3