• ica i rutan

Nu har jag gjort det igen...

...alltså, fastnad på BT!
    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Det är helt otroligt... "Jag ska bara kika in en snabbis och kolla om jag fått svar i nån tråd". Och så VIPS har det gått två-tre timmar!!!! :o

Hur beroende är DU?

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...
  • nu är jag fruL

Så du jobbar !
    BRA
    själv är min motivation ungefär lika obefintlig som tussilago i november
    jag vill bara ha semester
    och kräftor
    och sill och nubbe
    och glass
    och hängmatta
    och glass
    och min man utan kläder

alltså jag vill iNTE ha
    Jobb, rapporter, solsken ute jag inne, pendeltåg, väckarklocka, matsalsmat, ingen öl till lunchen ( ) och en man med kläder

• Jessie76

Hmmm... Låt mig se... Du vill Inte Inte ha en öl?

Ser ut som att jag jobbar stenhårt - chefen har inte kommit ännu, så denna ögontjänare gör precis vad hon är tvungen till just nu BT-time (Ungefär som alla andra timmar på dygnet, när man inte mardrömmer för det här j****a bröllopet )

• nu är jag fruL

ja du ser, så illa är det med mig idag, jag kan inte ens ge uttryck för min kärlek till öl oj oj oj hur ska det gå med mänskligheten

Känner att jag också är en ögontjänare och just nu en jävligt omotiverad sådan
    tur att BT finns så att jag i alla fall kan ha lite trevligt

inte ska du ha mardrömmar för bröllopet. Försök tagga ner och skippa allt som inte är måste. det kommer bli den roligaste dagan i ditt liv, tro mig

• Jessie76

Tack för dom orden, dom värmde Jag ska försöka tänka på det.

• viktualia

Vad himla befriande det är att läsa den här diskussionen! Här sitter jag med packar av rapporter och kommunala beslutsdokument för "genomskumning". Motivationsbeskrivningen "tussilago i november" var väldigt träffande, jag snor den rakt av!! Tack nu är jag fruL!

Här är det 4 dagar till semestern, jag har just fått inspriration till bröllopsplanering och vill:

Hem, ut, bort, ner i en kajak ut på öppet vatten, avsluta dagen med tre rättersmiddag och gott vin på schysst uteserviering... Dessutom skulle jag gärna byta min nuvarande trista hemstad (30 tusen pers) mot något "hippare"

Jag ska: slita vidare i min byråkratiska jobbvärld, äta lunch = matlåda, åka buss hem 70 min för att häcka vid datorn hemma istället för jobbdatorn...

Summa: Jag borde satsa på en schysst drink på balkongen ikväll för att ha något att se framemot och för att fira sommaren, er andra BT-brudar, livet, lyckan och fyndet av prins! Nån som är mer och skålar vid 20-tiden ikväll???

• nu är jag fruL

ABSOLUT! Mig behöver man inte be två gånger om att vara med på en skål

fast problemet är... måste jag vämta till 20
    Vet inte riktigt om jag pallar så länge har så tråkigt på jobbet...
    Men ni är ju här

Försöker övertala gubben om att vi ska gå tidigt från jobbet och gå på stan och ha mysigt i eftermiddag
    Typ uteservering, sol, kärlek och öl
    eller vin

Balkong låter härligt

• Zozo

Hmmm... jaha sa var det kört igen!
    Och seg är jag.. eftersom vi har vart första bröllop nu pa lördag (liten enkel sak för administrationens skull som avslutas med ett glas champagne med grannar etc) sa har vi redan kylen full med champagne och vi lag bada och försökte sova och motsta denna ljuva syn i säkert en timme igar.. men ikväll blir det nog bortfall i lagret! Hur ska man kunna motsta synen av 18 immigt kalla champagneflaskor när det fortfarande är 30 grader vid midnatt??????

• viktualia

hm... jag hinner nog inte hem förrän till ca 18.30... så lite tidigare kanske jag kan skåla... I mitt fall blir det tranbärsjuice, gin och lite frusna lingon plus ev lite bubbel.... Måste nog ha den där drinken som målbild för att orka jobba vidare. Här i västra Svealand är det dessutom grå himmel men varmt... så solen slipper jag "äcklas" av....fniss fniss.

• viktualia

zozo - det är ju en omänsklig plåga!! ett tips är att inte lägga dem på kylning än så att de inte är "drickbara" för tidigt... allt för att motstå frestelser...

• nu är jag fruL

Åhhhh 18 immiga flaskor av oemotståndlig dryck

Tur att jag inte vet vart du bor annars skulle du få en liten snylt gäst

Lyckades precis övertala min extremt plikttrogna make att gå tidigare från jobbet
    halv 4 wow vad han är busig
    sen blir det uteservering om vädret håller i sig, annars biljardhallen

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...