• Penny J

Jag stör ihjäl mig!!!

När jag och min sambo grälar så är det om att jag tycker jag tar alla initiativ till hushållsarbete. Vi brukar dela ganska lika men det är ALLTID jag som drar igång det hela och jag är så in i döden less på det!!! Vi pratar ganska ofta om detta och min sambo inser att jag har rätt och han säger alltid "jag ska bättra mig, jag skall anstränga mig". Sedan händer... INGENTING! Idag kom jag hem två timmar efter honom. Då låg han och kollade på film och disken stod kvar framme. NÄR skall det hända något då? När han känner för det? Då blir det ju aldrig! Om han säger att det skall bli en förändring så måste han ju också ANSTRÄNGA sig för att förändringen skall genomföras. Det kommer ju liksom inte bara hända en dag utan han måste ju ta sitt eget ansvar och se till att det händer. Detta gör mig SÅ frustrerad som ni märker och jag tror jag blir knäpp. Blir en bitter kärring som bara gnäller. Försöker verkligen att inte gnälla, försöker vara go och söt men då får väl han anstränga sig också? Jag kan ju inte bara ändra mig???

• Svar på tråden Jag stör ihjäl mig!!!
  • Nean82

Ja jag förstod det, och det var därför jag kände igen mig. Det är frustrerande när de säger att de ska ändra sig men sedan händer det inget.
    Det var många vändor innan vi kom dit vi är idag så ge inte upp. :)

• Lilla Svartsmurfan

Han ska "jobba på det"??!!!! Men då får han ju se till att göra det också!!! snacka går ju... och visst LÅTER det bra.... men är det så mycket mer...?

• Penny J

Lilla svartsmurfan... JAG VET!!! Tack! Håller med dig!

• Penny J

Blir knäpp helt enkelt! Kan tyckas vara peteteser (vet inte hur man stavar...) men detta tär på mig. Har blivit stort och störande i vår relation.

• chai

min C störs inte av disken, alltså inser han inte att det behöver göras nu... vi har ju mer porslin i skåpen... men han har sagt att jag ska säga till honom så gör han det... och jag tror att det är något jag måste lära mig... att säga till honom att något behöver göras UTAN att känna mig tjatig och gnällig för det...

hade en tråd om detta för ett tag sen och fick en hel del konkreta tips...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m1582501.html

• ninjan

jag är åxå den som tar ansvar för allt sånt i vårt förhållande/hushåll. Jag startar tvättmaskinen innan jag far till jobbet, han kommer hem några timmar tidigare än mej, så jag tänker ju att han kanske kan hanga upp tvätten. Men i så fall måste jag SÄGA TILL innan. Och ibland glömmer han ändå. Och det är ju inte bara mina kläder jag tvättar!

Om jag inte diskar så blir det ett enormt berg av smutsiga kärl. Och hur luktar det? Äckligt! Alltså diskar jag för att jag inte tål att se/lukta på det! Och det gör jag när jag kommer hem från jobbet, han har varit hemma nån timme, men känt sej trött efter jobbet, så han har lagt sej på soffan en stund. Eller så har han åkt till nån kompis. Suck!

Ska det städas, så är det jag som tar initiativ, och oftast också städar själv.

Jag vill ju inte "tvinga" honom, men såna saker tycker jag att man kan dela upp i ett förhållande!

Och dessutom! När jag har försökt låta bli disken och städningen ett tag, så han ska se hur det blir då. Då har han faktiskt kunnat ställa sej och diska. Men då har han varit sur! För att han måste göra det! För att det såg så äckligt ut!

Däremot tar han hand om en hel del utomhus, så han är inte sååå tokig, i alla fall!

Men frustrerad blir man, jag förstår absolut din känsla!

• Penny J

Ja... vill man leva sitt liv ihop med någon är det väl det man måste göra. Lära sig leva med det man inte tycker så mycket om också och helt enkelt hitta på ett sätt att lösa det utan att man måste ändra på sin personlighet. Men det är så himla svårt att kommunicera ibland!

• Penny J

Vad skönt att folk känner igen sig la Lolita. Detta håller på att äta upp mig för jag stör mig på det hela tiden. Kan liksom inte släppa det och det är ju lite puckat... Men jag har liksom snöat in på detta..

• chai

de senaste gångerna så har jag tagit initiativ till att vi tar en heldag till städningen och skrivit upp en lång lista med alla saker som behöver göras - nedbrutet i små delar och det har funkat väldigt bra, utom på slutet av listan... det sista på listan är dammsugningen, och på nån vänster lyckas han alltid övertyga mig om att vi kan göra det sen... så allt blev gjort i lördags utom dammsugningen, och den är inte gjord än... tänkte se om jag kan få honom att fixa det imorgon...

anledningen till att den nedbrutna listan funkar så bra är nog att vi helt enkelt skriver vårt namn vid en grej när vi börjar på den och sedan stryker den... så då kommer hans tävlingsinstinkt igång och han försöker hålla jämna steg... himla fiffigt

Svar på tråden Jag stör ihjäl mig!!!