• Dusty angel

Att vilja piska sin partner...

Kanske en konstig fraga har pa bt men jag blev fundersam efter en artikel jag laste idag.

Manniskor som gillar bdsm, ar dom "normala" (menar inget nedlatande sa missforsta mig inte snalla ni) karleksfulla manniskor eller vad tycker ni? Har dom dominansproblem eller olosta problem fran barndomen? Varfor vill dom piska sin tjej, vad far dom ut av det sa att saga?

Killar som gar igang pa att piska sin tjej vid sex ar det nagon man borde vara vaksam pa? (Nu forutsatter jag att tjejen ar med pa det hela.) Eller ar det en helt normal sak att gora vid sex? Att binda nagon lite lost anses val ganska rumsrent och normalt idag tror jag (?) men hur ar det med att vilja piska nagon?

Hur skulle ni reagera om er kille ville piska er eller bita er lite hart och sadana saker? Skulle ni tycka att han var "normal" och spela med eller ta er ur forhallandet?

Jag menar inget illa med ordet "normal" men jag hittar inget battre att anvanda tyvarr, sa ni far ha overseende med det. Skulle garna bolla lite tankar med er andra om det har amnet.

• Svar på tråden Att vilja piska sin partner...
  • Leylani

Om han inte haft det tidigare är det ju väldigt viktigt att dom TILLSAMMANS testar gränserna, och itne att han testar sina gränser på henne. Safe-word är ju också väldigt viktigt att ha i en sån situation så att hon snabbt och enkelt kan sätta stopp om hon märker att det är något som hon inte känner sig trygg med.

• Modestie

Det är ju svårt att via ett inlägg ifrån en utomstående bilda sig en rättvis bild av killen antar jag. Men om han nu lyssnar på henne och det blir mer romantik än tekniska grejer tror jag det kan bli hur bra som helst Det komemr visa sig om han är ego och bara ute efter en tjej att leva ut sina fantasier med för då kommer han ju fortsätta vara sådär teknisk och så. Det är ju mkt möjligt att han kanske inspirerats av p*rr på senare år och därför aldrig testat det förr eller att det är en fantasi som funnits länge, men som han inte vågade leva ut med sina ex pga att han var rädd att bli bortstött och klassad som "koko"

Jag tror sådant här är relsativt ofarligt hos "friska" människor, men hos en person som kanske är känslig i psyket på ett eller annat sätt kan nog s&m dels vara ett uttryck för just det eller att s&m som kanske kom som intresse i en "frisk" fas i ens liv kan få katastrofala konsekvenser om man t ex blir arbetslös eller hamnar i en annan kris som kanske gör att man tappar kontrollen över s*livet totalt.

Jag tror i slutändan måste man lita på om en person säger att den älskar en. Det är den personens ansvar om det är "sant" eller ej. Men det bör ju visa sig på annat sätt än s&m lekar tycker_jag, om den andra personen har behov av annat också. Ettf örhållande bygger ju på ett givande och tagande.

• June20

fruRT:
    låter udda? varför det? jag har då aldrig reagerat annat än hur jag faktiskt är som person och jag har HÖG sexdrift med el utan. Kanske jag hade ett snäpp högre sexlust än jag har nu just precis innan ja började med ppillrena men det är för att jag höll på o smälla av för jag ville bli av med oskulden tillslut och inget annat.Så när det väl kom tillfälle så hade jag börjat på pillerna, och pga att jag ville vara säker mot just graviditet vid ev läcka på kådis, men jag kände ingen skillnad alls. Inte ens efter flera år av anvd har det förändrats.
    Antingen är det dålig undersökning, beror på VILKA dem undersökte kanske bara var en del av landet o inte den andra....eller så e jag VÄLDIGT motståndskraftig mot homonsvängar.
    För det mesta anledningen att jag klagar vid PMS är inte för att ja har hormoner som flyger snarare för att ja fått ett "ryck/kläm" i en äggstock el att det knipper/rör på sig i livmodern som inte är spec bekvämt el trevligt.
    Enda reaktion jag haft av ppiller är dem första jag hade och dem förvärrade kramperna vid varje mens till värre o värre nästan som jag skulle inför förlosning tillslut så var tvungen att byta. DÅ var jag inte en rolig person för jag sov el satt o klämde Xets hand ashårt el en ev bildörrshandtag som en dåre!

• June20

Modestie:
    förstår inte varför du tar upp arbetslöshet som ett skäll för att någon skulle flippa loss fel i sängkamaren?
    Varför skulle jag vilja slå loss på min partner bara för att jag inte har ett jobb för? det e ju inte hans fel....lite mera vett i huvet har jag ialf...snarare att jag skulle vilja klå upp Göran o hela AMS personalstyrkan vid detta laget för ja e trött på deras skit år efter år(bart arbetslös anmälld ca 5ggr och nu vart det helt i 1,5år på raken)! Men det gör jag ju inte heller eftersom jag inte vill hamna där rent mentalt(pasera gränsen för vettig person) el i fängelse.
    Jag har ialf respekt för det jag håller på med i sängen, vet riskerna både mentalt och fysiskt för denna "hobby".

• fruRT

June20,
    men att p-piller har en hämmande effekt på kvinnans s*xlust är ett välkänt faktum. Det är ju bara att gratulera dig till att du inte är en av oss som påverkas på det viset.

/FruRT

• Modestie

June: Jag menade att om man är psykiskt instabil kanske man kan ta till våld även utanför sängen eller för hårt våld i sängen om man har detta som "hobby" Syftade återigen delvis på Bobbys styvpappa där fallet tydligen var så att han blev brutalare när han blev arbetslös och hela tiden kunde fantisera, detta i kombination med frustration var förödande. Men jag VET att dessa persioner är undantagsfall. Men man ska ju vara medveten om att ungefär 10% av befolkninge lider av någon psykisk störning och den gruppen lär även finnas bland dem som utöver s&m. Vet inte, men det KÄNNS ävndå som att en person som är psykisk labil ifårn början kanske inte "bör" pyssla med s&m därför rrekommenderar iaf jag att man lär känna varandra innan man gör sådant, vad tror du om det? Tänker jag fel?

• pickolina

Njutning ökar smärttröskeln och innan orgasm så är smärttröskeln ca 10ggr högre än vanligt..eller om det var ännu mer, kommer inte riktigt ihåg.

Jag såg en dokumentär som handlade om just det...

Därför kan det som gör ont i vanliga fall kanske knappt kännas alls när man är upphetsad.. :)

För övrigt så ogillar jag mjuksex (blääää) och älskar lite tuffare tag. Inte rent BDSM dock men jag dömer ingen som gör det... Förstår inte all dessa intoleranta människor som finns i världen... :o

Det enda viktiga är att allt är på bådas villkor.. Jag skulle varken vilja dejta en kille som gillade vaniljsex eller en kille som var helt inne på BDSM, jag vill ha en kille som är på samma nivå som jag själv. det är oerhört viktigt för mig då jag tycker att sexet är extremt viktigt i en relation.

Är dock villig att testa det mesta åtminståne en gång, annars vet man ju inte vad man tycker... Kiss och bajs, där drar jag gränsen dock. Då tycker jag nog att det blir äckligt och inte handlar om sex längre....

• pickolina

Läst nästan alla inlägg men inte riktigt alla...

Hur som helst, jag är lite nyfiken. Vad är egentligen BDSM, alltså inte vad det betyder utan var går gränsen för vad som är BDSM och inte????

Jag tex älskar dominans, hårdhänt, smisk, bett, dra i håret, att binda osv osv... Både ge och ta emot. Jag har dock alltid sett detta som helt vanligt och inte som BDSM... Därför blev jag nu lite nyfiken på var gränsen går för att kalla det just BDSM????

• June20

Modestie:
    självklart annars får man ju skylla sig själv (till en del faktiskt) att man inte lärde känna personen bättre innan om du "förstår mig rätt nu"?
    Visst är det inte ens eget fel att personen e sjuk men man borde inte kasta sig in med huvet före (när man ingentligen kastar sig in i fantasin/hjärtats värld) oavsett vad man håller på med varken det är ett förhållande med el utan s/m el andra saker man gör som att gifta sig som denna site handlar om i majoritet. Man borde vara försiktig med allt man gör i livet inte bara s/m alltså.
    Visa har inte lärt sig läxor än i livet och är unga ibland och kan träffa på "fel folk" ibland men man borde lära sig en läxa vart efter om man nu inte själv har problem av någon sort så man fastnar ev i ett mönster.

Sen att han freaka loss är ju inte så konstigt men han freakade loss på allt i sitt liv inte bara inom s/m et det var därför barnet dog. Allting blir förstärkt i hans ögon när han inte ens är frisk från början.

• June20

Håller med dig pickolina jag hade inte heller kunnat klara av att ha en kille som bara ska ligga o titta i mina ögon blink blink. Ok jag e den dominanta då men han e det med på en vis nivå så vi e mera jämlika typ....catfight ;) nä men dominerar varandra fast inte på SWITCH sätt. Jag tror inte jag skulle kunna se min m2b som en karl om han va super sub hehehe...

Svar på tråden Att vilja piska sin partner...